במסיבת עיתונאים שערכה היום (ג') קבוצת הפורמולה 1 אסטון מרטין במרכז שלה שסמוך למסלול סילברסטון בבריטניה היא הכריזה רשמית על הצטרפותו לשורותיה של המהנדס האגדי אדריאן ניואי, אחד האנשים שעומדים מאחורי ההצלחה הפנומנלית של 'רד בול' בשנים האחרונות.
ניואי חתם עם אסטון מרטין על חוזה לחמש שנים בהיקף כולל של 200 מיליון דולר, ואלה לא החדשות היחידות להיום: הקבוצה, שבשליטת המיליארדר לורנס סטרול, הודיעה על שינוי במבנה הבעלות ועל הזרמת הון משמעותית משתי חברות השקעה אמריקניות: HPS Investment Partners ו- Accel רכשו בין 20-25% מחברת האם של קבוצת הפורמולה 1 של אסטון מרטין לפי שווי של 2 מיליארד דולר.
HPS Investment Partners היא חברת השקעות שמתמחה באנרגיה, תעשייה ותשתיות. Accel היא קרן הון סיכון שמתמקדת בהשקעות בחברות טכנולוגיה חדשניות, ואחת המשקיעות הראשונות בחברות פייסבוק וספוטיפיי. שתי אלה מביאות לאסטון מרטין שילוב של ידע פיננסי וטכנולוגי שיכול למנף את הקבוצה לגבהים חדשים.
גבירותי ורבותי – מהפך!
דומיננטיות מוגזמת של קבוצת פורמולה 1 בודדת לאורך זמן לא עושה טוב לאהדה לספורט המוטורי המהיר ביותר בעולם, וזה היה נכון לגבי מרצדס כפי שזה נכון לגבי רד בול בעונות האחרונות. כעת, רגע לפני מהפך יחידות ההנעה והתקנות החדשות שייכנסו לתוקף בעונת 2026, יש מצב שאסטון מרטין עשויה, או עלולה, להשתלט על המיקום הזה.
אדריאן ניואי נחשב לרוח החיה מאחורי ההצלחה הפנומנלית של רד בול בעשור האחרון עם RB19 – שהוא הדגם המוצלח והמצליח ביותר של הקבוצה. מחוץ לזירה ניואי אחראי גם על פרויקט Hypercar RB17 – מכונית דו-מושבית שמציעה ביצועים דומים לאלה של מכוניות פורמולה 1.
העברת נתח חשוב מן הידע הטכנולוגי של רד בול לאסטון מרטין במקביל להשקעה כספית מאסיבית ולהסכם חתום עם הונדה לאספקת מנועים עשויים לרוקן לא מעט מן הנכסים של רד בול ולנייד אותם מעבר לכביש למי שמסמנת את עצמה כיריבה החזקה ביותר שלהם בעונות הבאות.
רד בול, בינתיים, כבר מתחילה להיראות כמו צל של עצמה: מקס ורסטאפן לא איבד גרם אחד מן הכישרון שלו אבל גם לא ניצח אף אחד מששת המרוצים האחרונים, וזה הרצף הארוך ביותר של ורסטאפן ללא ניצחונות מאז 2020.
כאשר מוסיפים לקשיים של רד בול את המספר המביך של התרסקויות של סרג'יו פרז מחד, ומאידך את ההישגים המרשימים של מקלארן – לכל הפחות אפשר לומר שמפסיק להיות משעמם.
המצב, בסיכום שני השלישים הראשונים של עונת 2024, הוא 13 פודיומים לנהגי מקלארן מתוך 16 מרוצים ו-11 לפרארי, ולמען האמת ללנדו נוריס ממקלארן יש סיכוי ממשי (בכפוף להחלטות קבוצתיות) לנצח את אליפות הנהגים: כעת הוא מרוחק רק 62 נקודות ממקס ורסטאפן שבמקום הראשון, ובאליפות היצרניות מפרידות רק 8 נקודות בין מקלארן לרד בול.
לקריאה נוספת:
פורמולה 1: תקנות חדשות מבטיחות מירוצים צמודים והשפעה על כל תעשיית הרכב
פרארי מאדום לכחול: 60 שנים לימים שבהם אנזו פרארי התעצבן על ה-FIA