הטמפרטורות הלוהטות שם בחוץ גורמות לפרארי לעשות את הדבר המתבקש ביותר – להוריד את החלק העליון ולחשוף את גרסת הטופלס העוצמתית ביותר שהחברה האיטלקית יצרה מעולם לדגם עם מנוע מרכזי
לפני כחצי שנה פרארי הציגה את המחליפה של ה-458, והשיקה את גרסת הקופה של ה-488 במראה שומט לסתות המשלב בין עוצמתיות, סקסיות וניחוחות קלאסיים.
כעת מצטרפת להיצע גרסת גג פתוח המציגה פרונט זהה אך פרופיל ואחוריים הכוללים שינויי עיצוב משמעותיים.
ה-488 GTB קופה לקחה את היכולות המדהימות של ה-458 צעד נוסף קדימה ובעזרת מנוע וי 8 בנפח 3.9 ליטר וצמד מגדשי טורבו הציעה ביצועים מסמרי שיער כמו האצה למהירות תלת ספרתית בתוך 3 שניות בדיוק.
נראה שגרסת הספיידר הפתוחה תעניק משנה תוקף למושג "מסמרי שיער" ובעזרת אותה יחידת הנעה האיטלקיה נטולת החלק העליון תרשום זמן האצה זהה ל-100 קמ"ש.
גם המשך הדרך יהיה עוצמתי מאוד, אך הירידה ביעילות האווירודינמית "תאלץ" את הרוכשים להמתין 8.7 שניות כדי לראות 200 קמ"ש על הספידומטר (8.4
בקופה) ולהסתפק במהירות מרבית של 327 קמ"ש (מעל 330 בקופה).
בפרארי מדגישים שמעבר לויתורים הקלים הללו בנתוני הביצועים ולתוספת של כ-50 ק"ג במשקל הכולל, ה-488 ספיידר תהיה זהה לגרסת הקופה ובזכות שלדה אשר מראש תוכננה גם לגרסת גג פתוח וכוללת אחת עשרה תרכובות וסגסוגות מתכת אקזוטיות, לא יהיה שום הבדל בחוזק המבני ובהתנהגות הכביש בין הגרסאות.
כמו ב-458 הפתוחה, גם ה-488 ספיידר לא תעשה שימוש בגג מתקפל שגרתי מבד אלא תצויד בגג קשיח מתוחכם שבעזרת מנועים חשמליים "יעלם" למקום מיוחד בחלקו העליון של תא המנוע המרכזי ובתוך 14 שניות יאפשר לנוסעיו לשנות אווירה מהקצה אל הקצה.
בפרארי מציינים שמסיט רוח מיוחד שיתרומם כשהגג יורד וניתן לכיוון בשלושה מצבים יאפשר ליהנות מהאוויר החופשי מבלי שהנוסעים יחושו שנקלעו לעיצומה של סופת טורנדו ולבד מהפריזורה, שתישאר פחות או יותר מהודקת, בחברה גם מבטיחים כי הנוסעים אף יוכלו לקיים ביניהם שיחה נינוחה במהירות של 200 קמ"ש.
האיטלקיה הלוהטת נטולת החלק העליון תיחשף באופן רשמי לקהל הרחב בתערוכת פרנקפורט בספטמבר ועל פי הערכות היא תעלה כעשרה אחוזים יותר מגרסת הקופה, ובמילים אחרות – כמחירה של דירת 3 חדרים מסודרת בתל אביב.
עוד בTheCar:
פרארי מתגלגלת בחזרה אל עידן הטורבו
יבואנית פרארי מכרה 35 מכוניות, והפסידה שלושה מיליון שקלים