• Ad
  • אלפא רומיאו ג'וליה 2024 במבחן דרכים
    היא לא חשמלית, לא גי'פונית, ולא מנסה להתחנחן אל מי שלא מכירים את הסוד. היא כן יודעת איך שמים 280 סוסים על הכביש ומה עושים איתם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שורה תחתונה תחילה
    היא לא הכי נוחה, לא הכי מרווחת, לא הכי מאובזרת ולא הכי שימושית, והיא גם אוהבת בנזין, והרבה ממנו. אבל אי אפשר למחוק את החיוך שהיא מותחת על פניו של הנהג, וזה שווה כל מחיר

     

    אלפא רומיאו ג'וליה 2024 במבחן דרכים

     

    מי את אלפא רומיאו ג'וליה 2024?

    אלפא רומיאו – אחת מיצרניות הרכב הוותיקות ביותר בעולם (1910), עברה אינספור גלגולים ב-114 השנים האחרונות וכיום, סוף סוף, יש לה סיכוי רציני להיות אחת מגולות הכותרת של קבוצת 'סטלנטיס'.

    ג'וליה – דגם הספורט-סדאן ואחד מן הדגמים הבודדים שאלפא מציעה כרגע, נולדה לפני 10 שנים באחד מרגעי המשבר הקשים של פיאט, בעלת הבית דאז, כאשר כל התפוקה של מכוניות עם סמל הנחש ממילאנו לא הגיעה ל-60,000 יחידות בשנה.

    כמה שנים קודם לכן, ב-2011, הופסק הייצור של אלפא-רומיאו 159 ומי שהנהיג באותה תקופה את פיאט-קרייזלר, סרג'יו מרקיונה זצ"ל, דרש מאנשי אלפא לפתח מתחרה ראויה לב.מ.וו. סדרה 3. הניסיונות הראשונים, שהוצגו בתוך החברה כבר החל משנת 2013, אפילו לא התקרבו להתאים למשימה הלא פשוטה הזאת.

    ג'וליה פותחה על בסיס פלטפורמה חדשה וייעודית בשם 'ג'ורג'יו' שהונדסה במיוחד כדי לקבל הנעה אחורית ומנוע אורכי, ומרקיונה דחה שוב ושוב את מועד ההשקה שלה עד שמהנדסיו הצליחו לבנות את Type 952 – מכונית המסה הראשונה של אלפא-רומיאו מאז ה-75 (שייצורה הופסק בשנת 1992) עם הנעה אחורית ויומרות רציניות בתחום התנהגות הכביש.

    ג'וליה נחשפה לראשונה ביוני 2015 אך התגלגלה אל אולמות התצוגה רק בשנת 2016, ורבים סבורים שהיא החזירה עטרה ליושנה עם עיצוב מרהיב והתנהגות כביש שהולמת את ערכי המותג הצפון איטלקי. התודות, אגב, מגיעות במידה רבה לאנשי פרארי שנטלו חלק בתכנון ההנדסי של המכונית.

     

    אלפא רומיאו ג'וליה 2024 במבחן דרכים

     

    צריך לומר שבעשור הקודם, למרות שג'ולייטה כבר הוכיחה רמת אמינות מפתיעה לטובה, אלפא עדיין התמודדה עם סטריאוטיפים לא מחמיאים בתחום הזה. בזכות אנשי אלפא, ובזכות ג'וליה – אפשר כבר לאפסן את הבדיחות הישנות.

    מפה לשם חלפו כבר 8 שנים מאז השקתה של ג'וליה, ובעידן הנוכחי בוחרים רבים מרוכשי המכוניות בקרוסאוברים דמויי ג'יפ למיניהם או בכלי רכב חשמליים. לנוכח צניחה בביקוש החליטו חלק מיצרניות הרכב, אפילו פולקסווגן הגדולה, לצנזר את מכוניות הסדאן הגדולות ולכל היותר להותיר גרסאות סטיישן שלהן.

    אז ג'וליה אמנם בת 8, אבל מכיוון שפלטפורמת ג'ורג'יו לא נחשבת מיושנת מידי וממילא אין היגיון לפתח מכונית סדאן חדשה היא עברה מתיחת פנים (שנייה) שכוללת עדכון קל לעיצוב החיצוני ועדכון מעט יותר משמעותי של הקוקפיט. למרבה הצער – גם המחיר עודכן כלפי מעלה.

    כאמור – ג'וליה מכוונת לקהל הולך ומצטמצם של מי שמכירים את סוד ההנאה מנהיגה והכביש המפותל, אלה שיעד הנסיעה מבחינתם הוא רק תירוץ, ורעיונות משונים כמו פליטת CO2 או קילומטר לליטר לא נמצאים בראש סדר ההפרעות לחיים.

    יודעי הסוד פחות מתרגשים מעוד מסך מגע ובכל יום נתון מוכנים לוותר עליו תמורת צליל גרגור עמוק והגה מתקשר. לרוע מזלם, מזלנו, מגוון אפשרויות הבחירה מצטמצם באותו קצב שהחבורה שלהם, שלנו, הולכת וקטנה, וכיום ניצבות מול ג'וליה ב.מ.וו סדרה 3, אאודי A4, מרצדס A קלאס ואם ממש תתאמצו אז גם וולוו S60. מה שאלפא רומיאו מציבה על הכביש זה שפע סטייל איטלקי, עיצוב קרבי ומעורר חושים, וחוויית נהיגה ספורטיבית שמחניפה לנהג.

     

    אלפא רומיאו ג'וליה 2024 במבחן דרכים

     

    עיצוב, מיצוב

    ג'וליה עברה מתיחת פנים ראשונה בשנת 2020 וגם כעת, אחרי מתיחת הפנים הנוספת, היא נראית יפה ומושכת כפי שנראתה עם הופעתה. לטעמי מדובר באחת המכוניות היפות על הכביש כיום והעיצוב המוצלח שלה נראה ככזה שישרוד את הזמן ואת האופנות המשתנות. ככה זה כאשר יוצאים לדרך מדף נייר חלק ושמים עליו עיפרון של מעצב איטלקי שמעליו מונחות 100 שנות מסורת.

    עבורי זאת הוכחה נוספת לפיהוק ולשיעמום שמשרים עלינו כל הגי'פונים המשועתקים ואלמנטים חשמליים שחוזרים ונשנים בין סינית אחת לסינית אחרת.

    עדכון העיצוב כולל, כמובן וכצפוי, את הפנסים הקדמיים – שנושאים טכנולוגיית LED מטריקס מתקדמת ויקרה ומחולקים לשלושה פנסים נבדלים, ואת הפנסים האחוריים, כמו גם את הפגוש והשבכה הקדמית.
    מכונית המבחן צבועה בשחור בוהק וקרבי, ויחד עם עיצוב ספורטיבי מרהיב היא סובבה אחריה אינספור ראשים ברחוב.

    מבט צד לוכד את חישוקי הגלגלים גדולי הקוטר שמעוצבים בעיצוב מרהיב ומזוהה עם המותג הסטייליסטי. מבעד לחישוקים מציצים קליפרים אדומים לוהטים של מערכת הבלמים, וחותמות של המותג הקלאסית מציצות כמעט מכל זווית שבה מתבוננים במכונית הזאת. קימורי המתכת והעיצוב הקרבי פשוט עושים חשק לנהוג.

     

    אלפא רומיאו ג'וליה 2024 במבחן דרכים

     

    עיצוב פנים, שימושיות

    מעצבי אלפא השקיעו הרבה יותר בעיצוב תא הנוסעים וסביבת הנהג ובנו אותם מחומרים איכותיים מבעבר ובתוך כדי השקעה בשילובי גוונים. שופרו גם הצגים הדיגיטליים, בדגש על לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינטש שמחליף לוח שעונים אנלוגי.

    ג'וליה עדיין נשרכת מבחינת עיצוב הפנים ביחס למתחרות וזה ניכר, למשל, באיכות חומרים לא מאוד אחידה. כאשר מושיטים יד לאזורים נסתרים פוגשים בפלסטיקה שלא ממש הולמת את תא הנוסעים של מכונית פרימיום, וגם רמת ההרכבה פחות ממושלמת. קונסולת בקרת האקלים פשוטה מידי, ועל אף שיש לזה יתרון בנוחות התפעול היא נראית קצת מיושנת מידי. מאידך – ניכר שיד המעצב האיטלקי שולטת ומורגשת הקפדה על פרטים. תא הנוסעים מייצר אווירת פרימיום שמתובלת בתחושה ספורטיבית, לא מעט בזכות מושבים שמרופדים בעור יוקרתי וריחני.

    נגיעות העיצוב כוללות דגל איטליה קטנטן שמעטר את הקונסולה המרכזית – אולי כדי להרגיע את ממשלת איטליה – ועל משענות הראש מוטבע הלוגו האהוב של אלפא-רומיאו.

    הגוונים כהים אבל מגוונים ומעניינים, מוט ההילוכים ניצב כמו סטיק של מטוס קרב ותנוחת הישיבה קרבית ואינטימית, אולי אפילו קצת ותר מידי: על אף שזאת מכונית משפחתית גדולה מתקבלת בה תחושה מעט צפופה.

     

    אלפא רומיאו ג'וליה 2024 במבחן דרכים

     

    מאידך – תנוחת הנהיגה הספורטיבית והקוקפיט שעוטף את הנהג מכל עבר נועדו לאותם יודעי סוד שרוצים להתרכז בנהיגה ובהנאה ממנה, ולמענם עוצבו מושבים קדמיים נוקשים והדוקים שמספקים תמיכה טובה למותניים.
    נהגים גדולי מידות עלולים לחוש צפיפות מסוימת, במיוחד מפני שהגג הנמוך, שמונמך עוד יותר עבור גג השמש, מצמצם את מרחב הראש, אבל הכל שב וחוזר אל תנוחת הנהיגה הספורטיבית, שלא לומר – "איטלקית-קלאסית".
    מה שחשוב זה שכאשר המכונית ומעללי הנהג מפעילים עומסי כבידה על הגוף אפשר לסמוך על העיצוב הספורטיבי והתומך של המושבים שישאיר אתכם בדיוק איפה שאתם רוצים להיות.

    מושב הנהג מתכוונן חשמלית ומאפשר למצוא תנוחת נהיגה מדויקת, והעיצוב המהמם של גלגל ההגה יוצר תחושה ששה אלי קרב. מאחורי גלגל ההגה מוצבות שתי ידיות מתכתיות וארוכות שמאפשרות שליטה "ידנית" בהחלפת הילוכים. הידיות לא מסתובבות עם תנועת ההגה אלא נותרות יציבות במקום, וזה מושלם.

    ממשק המשתמש פשוט ולא מתחכם, עם פקדים וכפתורים שמשובצים מחוץ למסך המגע. זה סוג הממשק שהיינו רוצים לפגוש בכל מכונית כדי לחסוך מאיתנו הסחות דעת מסוכנות. יחד עם זאת – הצגים הדיגיטליים מעוצבים בעיצוב נאה וברור ומוסיפים את חלקם לנוחות התפעול. מאידך – בורר ההילוכים מועתק מב.מ.וו ודורש שיתרגלו אליו, וגם התפעול של מנוף האיתות מעיק.

    ג'וליה מחניפה לנהג הרבה יותר מאשר לאורחיו, וזה בא לידי ביטוי במושב אחורי צפוף, כפי שהיה נהוג במכוניות GT כאשר עוד היו כאלה. המושב בנוי לשני נוסעים, מפני שחלקו האמצעי צפוף, קשה ולא נוח. נוסע אמצעי, אם יימצא כזה, ייאלץ להניח רגליים משני צידי מנהרת גל ההינע.

    שני הנוסעים מאחור זוכים למרחב נוח ומפנק, במיוחד בכל הקשור למרחב הרגליים אבל פחות מכך מבחינת מרחב ראש. גם המושבים שלהם נוקשים מידי אם כי הפיסול שלהם תומך היטב בגוף. לרשות היושבים מאחור יש צמד פתחי אוורור גדולים, שקע USB, רשתות אחסון בגב המושבים הקדמיים ומשענת יד מרכזית גדולה עם שני מתקני קליטה לכוסות.

    לתא המטען יש נפח מכובד של 480 ליטרים אבל הוא מעוצב בדרך ממש לא שימושית, עם מפתח צר שדורש ממי שרוצה להעמיס מטען להשחיל אותו פנימה, וזה לא נוח.

     

    אלפא רומיאו ג'וליה 2024 במבחן דרכים

     

    התנהגות כביש, נוחות נסיעה

    "אם זה עובד אל תתקן את זה" אומר משפט חכם, וג'וליה נותרה מצטיינת בסעיף ההתנהגות והנוחות מבלי שנדרשו פעולות הנדסיות מורכבות. בנהיגה על כבישים בינעירוניים קשה להוציא אותה מאיזון ושלווה, והיא מספקת חוויה נינוחה ובטוחה.

    כאשר תנאי הנהיגה מעניינים ומפותלים חושפת ג'וליה את יכולותיה האמיתיות ומכונית המנהלים הנינוחה הופכת לספורטיבית מענגת. להגה יש משקל קל למדי אבל תגובתו חדה, מיידית ומדויקת, ומפתה להמשיך להשתעשע איתו עוד ועוד. צמיגי חתך נמוך במידות נדיבות אך לא מוגזמות (225/40 מלפנים, 255/35 מאחור) על חישוקי 19 אינטש – תורמים את חלקם לרמת אחיזה טובה מאוד.

    חדוות הנהיגה נשכרת ממשוב טוב ויעיל של תנודות המרכב על מתלים מאוזנים, פעולת הבלימה מדויקת ונשלטת, וכוח המנוע מועבר לאספלט באמצעות הנעה כפולה שמחלקת אותו בין הגלגלים הקדמיים לאחוריים ומסתייעת בדיפרנציאל מוגבל-החלקה. התוצאה היא חוויית נהיגה "בטעם של פעם", עם רמת השובבות שרק יודעי סוד מכירים. בראבו ג'וליה!

    גם בסעיף הנוחות נרשמים ציונים גבוהים: המתלים קשיחים אבל בולעים ביעילות את פגעי מע"צ, ותחילת המהלך שלהם רכה מספיק כדי לאפשר איזון טוב בין נוחות לדיוק ושליטה בתנודות המרכב.

    היות שכבר ההתחלה טובה – עם שיכוך מהמורות טוב במהירויות עירוניות – לא מפתיע שרמת הנוחות גבוהה עוד יותר ככל שהמהירות עולה. רמת נוחות טובה משתפרת לטובה מאוד מחוץ לעיר.
    עבודת המתלים שקטה ושיכוך כל סוגי הרעשים טוב. אנשי אלפא דאגו לאפשר לצליל המנוע לחדור למקומות הנכונים ויצרו מכונית שקטה, וגם זה תורם לתחושת הנוחות הכללית.

     

    אלפא רומיאו ג'וליה 2024 במבחן דרכים

     

    מנוע, ביצועים

    בשונה ממגוון אפשרויות הנעה שהוצעו בעבר כעת מתרכזים אנשי אלפא ביחידת הנעה בודדת: מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר שמחובר לתיבה אוטומטית עם 8 יחסי העברה. זה מעביר לארבעת הגלגלים 280 כוחות סוס ו-40.8 קג"מ של מומנט כבר ממהירות מנוע נמוכה יחסית של 2,250 סל"ד, וג'וליה מזנקת מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.2 שניות.

    פעולתה הטבעית של תיבת ההילוכים האוטומטית קצת איטית – גם בהאצה מעמידה וגם בתאוצות ביניים, אבל אפשר לתקן את זה בקלות כאשר מעבירים את מחשב ניהול העניינים למצב D. אפשר כמובן לנגן על ידיות השליטה בהעברת הילוכים ולקבל מכונית ביצועיסטית.

    למרות הכל לא מדובר במכונית ספורט מרגשת במיוחד והיא אפילו לא נשמעת כזאת, אלא במכונית מנהלים שמספקת נוחות רהוטה ומזכירה לנו למה אנחנו אוהבים מכוניות. זאת לא המכונית שמרטיטה את החושים ולמרבה הצער גם לא זאת שתעשה לכם הנחות בתחנת הדלק, אולי דווקא להיפך: במהלך המבחן שרפנו ליטר בנזין אחד בכל 7.5 קילומטרים.

     

    אלפא רומיאו ג'וליה 2024 במבחן דרכים

     

    אבזור, בטיחות

    ג'וליה המתוחה מוצעת בישראל בשתי רמות אבזור ועם מערכת הנעה בודדת. מכונית המבחן, בגרסת "וולוצ'ה" עולה 340,000 שקלים וכוללת מסך מולטימדיה בגודל צנוע של 8.8 אינטש, טעינה אלחוטית ושיקוף הנייד למסך, גג שמש כפול, ריפודי עור, מושבים ניתנים לחימום עם כוונון חשמלי וזכרונות, לוח מחוונים דיגיטלי, מושבים ספורטיביים וקאליפרים צבועים באדום.

    כדי לקנות את גרסת 'טריבוטו איטליאנו' תיאלצו להוסיף 30,000 שקלים ותקבלו בנוסף גם בולמי זעזועים אדפטיביים, קישוטי עיצוב ספורטיביים ומערכת שמע משודרגת מתוצרת Harman Kardon.

    רשימת מערכות הבטיחות זהה לשתי הגרסאות: בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירת נתיב אקטיבית, זיהוי רכב בשטח מת, התרעה מפני תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות ותאורה גבוהה אוטומטית. האיכות של מצלמת הרוורס מאכזבת, וחסרות אי אילו מערכות בטיחות כדי ליישר קו עם המקובל כיום בקטגוריה.

     

    אלפא רומיאו ג'וליה 2024 במבחן דרכים

     

    שורה תחתונה

    ג'וליה היא מכונית מנהלים פרימיום שמתמודדת על פלח שוק שהולך ומתכווץ. בין השאר זה אומר שאין היגיון כלכלי להשקיע בשדרוג דרמטי ויקר שלה, ויש לכך השלכות – למשל בתא נוסעים שאמנם שודרג אך נראה כאילו נותר קצת מיושן ביחס לכלי רכב מודרניים.

    מצד שני, נראה שעיצוב מסך המגע סביבתו ותכולתו פחות חשובים ללקוחות שרוצים להגשים באמצעות המכונית שלהם את האהבה לנהיגה, ואולי דווקא להיפך. מי שרוצה לנהוג מוצא בדרך כלל את תסבוכת המסכים והמסיחים כפגע רע ומיותר.

    הבנזין נשפך כאן ללא רחם, עיצוב הפנים סובל מחוסר התחשבות בצרכים שימושיים, ותא הנוסעים מספק מרחב סביר רק לארבעה מבוגרים. אלא שכל עוד שהנהג מחייך ונהנה אין לו בעיה לשלם את המחיר, ובמקרה של ג'וליה זה מחיר שמשתלם לשלם אותו.

     

    אלפא רומיאו ג'וליה 2024 במבחן דרכים

     

    לקריאה נוספת:

    לקסוס LBX במבחן דרכים

    קופרה פורמנטור החדש במבחן דרכים ראשון

    אאודי Q4 e-tron ספורטבק המחודש במבחן דרכים

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    אלפא רומיאו ג'וליה 2024 במבחן דרכים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.