
המנוע שלכם קרס מוקדם מהצפוי? אתם לא לבד! מאות בעלי פיג'ו, סיטרואן ואופל דיווחו לנו על כשלים סדרתיים חמורים במנועי 'פיורטק'. קראו את העדויות שלהם כאן.
מכירים בעלי רכב שנפגעו? שתפו אותם!
בחלק ממדינות אירופה החלה בעלת הבית של פיג'ו-סיטרואן-אופל לפצות חלק מעשרות אלפי הנפגעים של הכשל הסדרתי במנועי פיורטק.
בישראל מבוצעים תיקונים של חלק מן המכוניות "מתחת לרדאר" – בלי להכריז על הבעיה באופן פומבי. כאן אנחנו מביאים את העדויות של חלק מנפגעי הפרשה.
א.ק. בעלים של פיג'ו 308 מודל 2016 יש שניה עם כ 119.000 ק"מ.
"הכנסתי את הרכב למוסך מורשה משרד התחבורה לטיפול שגרתי ונאמר לי שצריך להחליף רצועת טיימינג. כאשר התקשרו אלי לאחר מכן חשכו עיניי: נאמר לי שהלך המנוע כי הרצועה התפוררה והחלקיקים נכנסו למנוע והכל נהרס ושיפוץ עולה כ-20.000 ש"ח, כמעט כמו מחיר הרכב.
איך ייתכן מנוע עם 119.000 ק"מ המנוע הלך? עד לפני זמן מה היה לי פורד פוקוס שעשיתי עליו כ 250.000 ק"מ והמנוע היה טוב. מה עושים? אשמח לעזרה.
א.ב, בעלים של סיטרואן C4 קקטוס מודל 2018 יד שניה.
"יש ברכב שלי תקלה של שמן מנוע שנעלם בתוך המנוע. רק רכשתי את הרכב. לא הכרתי את הבעיה. רכשתי את הרכב מחברת טרייד אין (שם החברה הושמט) ובחברה מתנערים מאחריות.
הסתבר לי שהרכב היה אמור לעשות טיפול תקופתי בזמן שהוא שהה במגרש של חברת הטרייד אין והטיפול לא בוצע. התוצאה הייתה פספוס של חודשיים. מצ"ב היסטוריה מלאה ובנוסף, שלשום ביצעתי את הטיפול החסר במוסך מורשה.
התכתבתי עם שירות לקוחות של לובינסקי והם מפנים אותי למוסך מורשה מטעמם לצורך ביצוע בדיקה למנוע. עלות הבדיקה 850 ₪ + מע"מ.
ב.צ. בעלים של פיג'ו 208 מודל 2017 יד שניה.
במהלך נסיעה, בפתאומיות, מופסקת זרימת הדלק למנוע והרכב מתחיל להאט. לחיצה על דוושת הגז לא מזרימה דלק ולא פותרת את הבעיה.
התקלה קוראת מדי חודש ונדרשת עצירה וחנייה למשל של 30 דקות כשאחריה התקלה נעלמת ואפשר להמשיך בנסיעה.
פנינו ל-2 מוסכים מורשים של פיז'ו. הראשון החליף חיישן וטען שנפתרה הבעיה אבל התקלה חזרה. השני טען שיש בעיה בדוושת הגז ויש להחליפה תמורת 3,000 ₪. התיקון לא אושר על ידי. לעניות דעתי הם אינם יודעים ואין להם ניסיון בתקלה מעין זו. האם ידוע לכם על תקלה דומה או המלצה לתיקון?
א.ת. בעלים של פיג'ו 208 מודל 2017 יד שניה.
הרכב נרכש עם כ-49,000 קילומטרים "על השעון" לאחר שטופל במוסך מורשה יבואן בתל-אביב וקיימת היסטוריית טיפולים מלאה שלו, כולל טיפול תקופתי כשבוע לפני שרכשנו אותו.
כבר למחרת הרכישה נדלקה נורת בדוק מנוע. פנינו למוסך המורשה שבו טופל ונאמר לנו שעלינו החליף רצועת טיימינג. ביצענו את ההחלפה על חשבון היצרן בפברואר 2023.
לאחר שבוע נוסף נדלקה שוב נורת בדוק מנוע. הפעם נאלצתי להחליף על חשבוני חיישן סולונואיד גל זיזים.
לפני מספר ימים, בזמן האצה, הבהבו נורת המנוע ונורת השרות לסירוגין וכבו. פניתי למוסך מורשה יבואן אחר בתל אביב ונאמר לי שיש פיח בשסתומים בראש מנוע. בבדיקה נוספת שערכו גילו שהמנוע "הלך" ולכן יש להחליפו ואין טעם לטפל בעניין השסתומים. במוסך היו אדיבים ולא חייבו אותי כלל על הבדיקה. מד האוץ עומד כיום על 67,955 ק"מ.
בתחילה קיבלתי הערכת מחיר לניקוי השסתומים – כ-7,000 עד 8,000 ₪, אך לאחר שהבינו שהמנוע הלך אמרו שהחלפתו עולה 30-40 אלף ש"ח.
התחלתי בחיפושים ברשת בעניין תקלות המנוע ברכבי פיז'ו 208. גיליתי שתקלת רצועת הטיימינג מוכרת וידועה, ושקיימות תקלות "פופולריות" נוספות כמו פיח בשסתומים.
פניתי הבוקר במייל לשרות הלקוחות של לובינסקי לברר מה עליי לעשות כדי לקבל את אחריות היצרן וכצפוי קיבלתי תשובה של נציגת שירות שאינני זכאי לאחריות ושעליי לטפל בעצמי בליקויים.
ראוי לציין שהמענה של שרות לובינסקי היה מהיר אך כמובן שלא נטלו אחריות והטילו עליי את כל עלות הנזק, למרות שקיים תיעוד לכל הטיפולים השוטפים ברכב, מועדם, ומד האוץ במועד הטיפול.
ב.ה. בעלים של פיג'ו 208 מודל 2017 יד שניה עם 74,000 קילומטרים.
"המכונית טופלה בזמן עם שמן לפי תקן, בהתאם להוראות היצרן.
במוסך מורשה יבואן ביקשו ממני מעל 12,000 ש"ח כדי לשפץ / לתקן את המנוע. טענו שלא טיפלתי ראוי ולכן נהרסו דברים מסוימים ברכב. עד כה טיפלתי במוסך שאינו מטעם היבואן באלפי שקלים, כולל ניקוי פיח ועוד.
האם יש לי מה לעשות מול היבואן?
ד.ה בעלים מקורי של פיג'ו 208 מודל 2021 עם 72,000 ק"מ.
"לפני כשבועיים הופיעה נורת תקלה "לחץ שמן נמוך" והוראה לעצור את הרכב. במוסך המורשה החליפו רצועת תזמון ללא תשלום (הוסבר לי שלנושא זה האחריות הורחבה ל-6 שנים או 100,000 ק"מ). לאחר שבוע הופיעה נורת "תקלת מנוע". במוסך המורשה אמרו שהבעיה היא פיח במנוע.
כיוון שהאחריות הסתיימה לפני כחצי שנה, עלות התיקון: 6673 ש"ח. בתור לקוח ותיק (8 מכוניות פיג'ו טופלו אצלם), מוכנים לתת לי הנחה: 4,800 ש"ח.
ממה שאני רואה ברשת, בהחלט יתכן שיש קשר בין שתי התקלות ושאם המוסך רק החליף את הרצועה אך לא בוצעו בדיקות וטיפולים נוספים (כגון ניקוי יסודי של מערכת השמן למשל).
העליתי את האפשרות הזאת מול מנהל העבודה במוסך המורשה, אך הוא שלל מכל וכל את הקשר בין בעיית רצועת התזמון הטבולה בשמן לבין "תקלת מנוע" והצורך בניקוי פיח במנוע.
כאמור, זה הרכב ה-8 שאני קונה חדש מלובינסקי, מאז 2011. הקודמים היו 107, 208 (שניים לי ו-3 לאשתי), 2008 וכעת 408 החדשה. יצויין שבכל המקרים דאגתי להחליף את הרכב לפני סוף האחריות. אך הפעם לקחתי סיכון האחריות הסתיימה לפני כחצי שנה.
© כל הזכויות שומורות
אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.