• Ad
  • בעוד שבכמעט כל תחומי החיים נראה שהפלישה הסינית כבר מזמן הושלמה, בכל מה שנוגע לרכב בשווקי המערב ובישראל הנוכחות הסינית דלה. האם רכב הפנאי הראשון מבית MG ישנה את המצב?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    4534564757578587בתחילת העשור, עם הגעתה של המכונית הראשונה "מייד אין צ'יינה" לארץ הקודש, נראה היה כי נפל דבר וכמו שהגעתן של היפניות בסבנטיז והקוריאניות בניינטיז שינתה את פני שוק הרכב המקומי, כולם היו בטוחים שלא ירחק היום וגם המכוניות הסיניות יהפכו לשחקניות מרכזיות בנוף הישראלי.

    אבל בניגוד להערכות, למרות שכמעט כל דבר סביבנו יוצר באומת הפועלים הגדולה בעולם, בין אם מדובר בקיסמי שיניים, צעצועים, בגדים, רהיטים, מחשבים וכמובן כל מוצר אלקטרוניקה ועל אף שסחורה הסינית היא כבר ממש לא שם נרדף לאיכות ירודה במחיר מוזל, בתחום אחד הפלישה הסינית עוד לא תקעה עוגן משמעותי – ייצור מכוניות.
    על אף שמדי שנה מיוצרים בסין יותר מכוניות מבכל מקום אחר בעולם, עדיין תוצרי תעשיית הרכב הסינית לא זכו להכרה של ממש במערב וגם בישראל נתוני המסירות של שני המותגים הסינים המשווקים כאן, MG וגרייט וול, זניחים לחלוטין.

    עוד ב-TheCar:
    מבחן דרכים: קיה ספורטאז' מול יונדאי טוסון וניסאן קשקאי
    סיאט מעניקה הצצה ראשונה לטורף הקשקאים שלה
    תערוכת בייג'ין 2016: הקרוסאובר שולטטט

    לא ברור אם ה-GS שנחשף בסוף השבוע בתערוכת לונדון יכול לשנות את התמונה, אך ללא ספק כניסתה של MG לסגמנט הלוהט בעולם הרכב יכולה להגדיל באופן משמעותי את נתוני המכירות של המותג, במדינות המערב וגם בישראל.

    mg-gs-4

    הקרוסאובר הקומפקטי הסיני החדש ששם לו למטרה להתחרות בדגמים פופולריים כמו ניסאן קשקאי, יונדאי טוסון וקיה ספורטאז' מציג עיצוב נאה המשלב אלמנטים מה-MG3 (רכב הסופר מיני העדכני של המותג) בתיבול "ניחוחות שטח" עם פגושים אגרסיביים, בתי גלגלים תפוחים עם חיפויי פלסטיק שחור, מסילות גגון ואחוריים גבוהים.
    התוצאה הסופית לא מביאה עימה בשורה חדשה או מראה מסובב ראשים, אך בהחלט מיישרת קו עם המתחרים הבולטים.

    mg-gs-5גם מבחינת מימדים יש דמיון בולט למתחרים המרווחים בסגמנט עם אורך של 4.5 מטרים, רוחב של 1.85 מטרים וגובה של 1.675 מטרים.
    תא הנוסעים מציג לוק מודרני ולפחות בתמונות גם איכות הפלסטיקה נראית בהחלט מתקבלת על הדעת.
    ב-MG מבטיחים אבזור גבוה כסטנדרט ובין היתר ניתן לציין מערכת מולטימדיה, בקרת אקלים מפוצלת ומושבים עם כיוון חשמלי.

    בניגוד להערכות בעבר, הקרוסאובר הסיני מבוסס על פלטפורמה חדשה לחלוטין וכמו כן ניתן לציין תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים חדשה לחלוטין בפיתוח עצמי וגרסה חדשה למנוע ה-1.5 המוגדש של החברה שמפיק כעת 168 כ"ס.

    ה-GS יוצע בגרסאות הנעה קדמית וכפולה וככל הנראה בהמשך יתווספו גרסאות דיזל וגם גרסת בנזין חזקה יותר שתצויד במנוע 2.0 ליטרים מוגדש עם 217 כ"ס שיזניקו את הקרוסאובר הסיני למהירות תלת ספרתית בתוך כ-8 שניות.

    השיווק של ה-GS צפוי להתחיל בבריטניה בעוד מספר חודשים. בשלב זה המחיר של הג'יפון הסיני טרם נחשף, אך בכיר בחברה רמז על תג מחיר דומה לזה של ה-MG6 (המשפחתית הגדולה של המותג), משמע תג מחיר נמוך בכ-10 אחוזים מזה של רכבי הפנאי מבית קיה, יונדאי וניסאן.

    עד היום התמחור הרשמי של דגמי MG השונים לאורך השנים בישראל לא היה אטרקטיבי במיוחד וכעת נותר להמתין ולראות האם ב-GS המצב יהיה שונה והאם רכב הפנאי הסיני יצליח לאתגר את השחקנים המובילים בסגמנט הלוהט ביותר בשוק הרכב המקומי.

    mg-gs-3

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    MG מציגה: מתחרה לספורטאז' תוצרת סין

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.