• Ad
  • התרשמות ראשונה: BYD דולפין
    יצרנית הרכב הסינית BYD מציעה את הגרסה הבסיסית של 'דולפין' באוסטרליה תמורת 94,500 שקלים, ובגרמניה היא מכוונת לנתח שוק של 10%. בישראל זאת יכולה להיות המכונית החשמלית הכי פחות יקרה אלא אם היצרנית והיבואנים יחליטו להרוויח יותר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    יצרנית הרכב הסינית BYD הכריזה על התחלת השיווק של מכונית הסופר-מיני החשמלית שלה, 'דולפין', באוסטרליה ובריטניה, ועם השקתה זאת תהיה המכונית החשמלית הכי פחות יקרה בשווקים האלה.

    במקביל, בהתבטאות מעניינת ביותר בגרמניה, שם קיים שוק הרכב הגדול והעשיר ביותר באירופה, מסר מנהל מערך המכירות של BYD שהיא מכוונת אל נתח של 10% מן המכירות של רכב חשמלי במדינה.

     

    התרשמות ראשונה: BYD דולפין

     

    גרסת הבסיס של 'דולפין', עם סוללה בעלת תכולת אנרגיה של 44.9 קילוואט שעה וטווח מוצהר של כ-340 קילומטרים, ממוצבת באוסטרליה "ראש בראש" מול MG 4 אך במחיר יותר משתלם: רק 39,000 דולר אוסטרלי, שהם כ-94,500 שקלים. דולפין מוצעת באוסטרליה במספר רמות אבזור נוספות, כאשר הגרסה היקרה ביותר – 'ספורט', עם סוללה בעלת תכולת אנרגיה של 60.4 קילוואט שעה ורמת אבזור גבוהה במיוחד – מוצעת שם תמורת כ-50,000 דולר אוסטרלי שהם כ-121,000 שקלים. גרסה זאת מכוונת באוסטרליה מול קופרה 'בורן' היקרה ממנה בהרבה.

    קרוב יותר אלינו, בבריטניה, BYD פתחה את ספר ההזמנות למכוניות שיסופקו בתחילת השנה הבאה עם מחיר מחירון שמתחיל ב-25,500 ליש"ט לגרסת הבסיס, שווה ערך לכ-117,600 שקלים. מדובר בפער של יותר מ-10,000 לירות שטרלינג (46,000 שקלים) מתחת למחיר של ATTO 3 הבסיסית.

    גם בבריטניה מוצעת 'דולפין' במחיר נמוך מזה של MG 4, שגרסתה הבסיסית עולה 1,500 ליש"ט (6,900 שקלים) יותר, ולפחות בשתי המדינות האלה זה מתאר את אסטרטגיית השיווק של BYD שמבוססת על מחיר חדירה משתלם.

    ל-BYD יש סיבה טובה לנקוט באסטרטגיה של 'כיבוש שוק': בתוך שנים בודדות היא רוצה להיכנס לעשיריה הראשונה של יצרניות הרכב בעולם מבחינת נפח יצור ומכירות, ומשם לטפס מהר ככל שתוכל לחמישיה הראשונה.

    כיצרנית הרכב היחידה בעולם שגם מייצרת לעצמה את הסוללות (אוהדי טסלה – נא להרגיע: טסלה מייצרת מארזי סוללות אבל לא את תאי הסוללה ואין לה שליטה בכימיה) – ל-BYD יש חלון הזדמנויות קצר יחסית שבו היא יכולה לנצל את היתרון שיש לה בייצור רכב חשמלי על-פני יצרניות הרכב הוותיקות. לשם כך BYD מגדילה במהירות את כושר הייצור שלה בסין, ומנהלת משא ומתן על הקמת מפעלי ייצור באירופה.

     

    התרשמות ראשונה: BYD דולפין

     

    עד כמה הסינים רעבים? עד כמה העיניים שלהם גדולות? על כך אפשר ללמוד מהצהרה נדירה של לארס פאולי שאחראי על המכירות של BYD בשוק הגרמני, שהצהיר שהחברה לוטשת עין ל-10% משוק הרכב החשמלי בגרמניה, המדינה שבה מתקיים שוק הרכב הגדול והעשיר ביותר באירופה, וגם שוק הרכב החשמלי הגדול ביותר.

    בשנה שעברה נמכרו בגרמניה כ-1.1 מיליון מכוניות, וזה בדיוק כפול מכל המכוניות ש-BYD מכרה בסין ובשאר העולם באותה שנה (מתוך אלה יוצאו כ-110,000 אל מחוץ לסין).

    בגרמניה, כמו במדינות אירופה האחרות וכמו בישראל – BYD לא מוכרת ישירות לצרכנים אלא באמצעות יבואנים ודילרים מקומיים. לארס פאולי, מנכ"ל חברת Hedin Electric Mobility אשר משווקת את BYD בגרמניה, הסביר שהחברה הסינית "מכוונת בעיקר ללקוחות רגישים למחיר", ושהיא מעוניינת להציע "רכב חשמלי נגיש" ולפעול בפלחי מחיר "שבהם אחרים עשויים שלא להיות פעילים בטווח הבינוני-ארוך".

     

    ומה בישראל?

    נכון לשנת 2022 ומחצית 2023 ישראל היא שוק היצוא החזק ביותר של BYD באירופה (למעט נורבגיה), על אף שמדובר בנתון ראשוני שנובע בעיקר מן ההתארגנות המהירה יותר של היבואן הישראלי ובמידה מסוימת גם מן הוואקום ששרר בשוק שלנו.

    בסיכום השנה שעברה, שבה BYD החלה את החדירה המשמעותית שלה לאירופה, היא מסרה אצלנו 3,700 מכוניות חשמליות בשלושה חודשים בלבד, וזה הציב אותה במקום ה-18 בטבלת המכירות הכללית אבל במקום השלישי בטבלת המסירות של רכב חשמלי טהור. בחמשת החודשים הראשונים של השנה הנוכחית מסרה BYD בישראל 8,497 מכוניות חשמליות, וזה מציב אותה במקום הראשון מבין החשמליות וחמישי בטבלת המסירות הכללית, כאשר לפניה מדורגות רק יונדאי, קיה, טויוטה ומאזדה.

    המכירות של דולפין בישראל צפויות עוד לפני סוף השנה, וכמו כל מחיר אחר של כל מכונית בישראל גם מחירה של דולפין ייקבע "מן הסוף להתחלה" – כלומר באופן שישקלל ליצרנית וליבואנית את הרווח המרבי שנובע ממכפלת המחיר במספר המכוניות שאפשר למכור במחיר כזה.

    BYD והיבואנים שלה לישראל יכולים לבחור באסטרטגיה האוסטרלית ולמצב את דולפין כמכונית החשמלית המשתלמת ביותר בארץ, או שהם יכולים להרוויח יותר ולמכור פחות. בכל מקרה, נקודת התייחסות רלבנטית מבחינת המחיר – גם אצלנו – הוא תג המחיר של MG 4 שעומד כרגע על 145,000 שקלים לגרסת הבסיס. אם BYD תלך על המודל האוסטרלי היא תחשמל כאן בוודאות את השוק.

     

    BYD החלה לשווק את דולפין בעולם. רוצה 10% משוק הרכב הגרמני

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.