• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    למרצדס יש 18 קווי מוצרים ולא מעט בלבול בין האותיות השונות בשמות הדגמים. כעת, כמו אאודי בשנות התשעים, היא מתכננת להכיל היגיון אחיד לשמות הדגמים השונים

    מי שמתקשה להעלות בזיכרונו את המכונית המתאימה כשמדברים איתו על מרצדס CL , SEL, SL קופה, CLK , CLS, CLA, או SLK לא צריך להרגיש רע עם עצמו.

    למרצדס יש לפחות 18 קווי מוצרים, לא מעט דגמים עתידיים בקנה, והרבה מכוניות עם שם אחד אשר מבוססות למעשה על פלטפורמה שמוכרת לנו יותר דווקא בשם אחר.

    כעת, כעשרים שנים לאחר מהפיכת השמות הקודמת במרצדס, שבמהלכן ניתנו לא מעט שמות רנדומליים שרק הוסיפו לחוסר הסדר ולמבוכה, מתכננים אנשי מרצדס "לעשות סדר" ולארגן מחדש את כל שמות המותג שלהם לפי היגיון אחיד – ויש לקוות שגם ברור יותר.

    עיתון תעשיית הרכב "אוטומוטיב ניוז", שמתבסס על "מספר מקורות בתוך מרצדס", מדווח על כך שמבשר השינוי בשיטת השמות של מרצדס יהיה הג'יפ ML, אשר ידוע גם בכינוי M CLASS, ואשר ייקרא GLE החל ממתיחת הפנים הקרובה שלו באמצע השנה הבאה.

    עד לפני עשרים שנים בדיוק השתמשה מרצדס בשמות אלפא-נומריים לתיאור שמות הדגמים שלה, כשהמספר התייחס לנפח או עוצמת המנוע והאותיות לסוג המרכב והסדרה, למשל 500E או 600SEL. האותיות הלטיניות סימלו את סגנון הגוף (למשל S ), את סוג המנוע (למשל D לדיזל), ומערכות מיוחדות (דאז) כמו הזרקת דלק (E) או מדחס (K), והייתה גם התייחסות מיוחדת לייעודים שונים כמו רכב שטח (G) או ספורט (R)

    בשנת 1994 חולקו כל הדגמים ל"סדרות", ושם הדגם הפך לשם הסדרה בתוספת שלוש ספרות ברוב הדגמים ושתי ספרות בדגמי AMG, כשהספרות מייצגות את עוצמת המנוע ולא את הנפח שלו.

    אלא שבמהלך שני העשורים האחרונים "הרגישו" כנראה אנשים בתוך מרצדס שמשהו בשיטת השמות שלהם לא עובד כל כך טוב, וזאת אולי הסיבה שאחת לכמה שנים בוצע שינוי קטן, אבל מאד מבלבל, בשמות של דגמים שונים.
    כך, למשל, גרסת שתי הדלתות של מרצדס S קלאס נקראה SEC, אחר כך S קלאס קופה ולאחר מכן CL קלאס, לפני שחזרה להיות מה שהיא – S קלאס קופה, ואילו גרסת הקופה של C קלאס נקראה למשך זמן מה CLC.

    לכל אוטו יש שם

    כעת מתכננת מרצדס מהפיכה נוספת בשמות הדגמים, במטרה להציג איתה היגיון חדש, ומקורות בחברה משווים אותה לזו שביצעה אאודי במקביל למרצדס בשעתו, כאשר יצרה מספר סדרות נומריות מוגדרות וברורות לפי גודל המכונית והסיווג שלה ("רגילה", "ספורטיבית", "שטח או קרוסאובר" ו"מאד ספורטיבית").

    שיטת השמות החדשה של מרצדס תוסיף להתבסס על שלוש אותיות לטיניות, כשהשתיים הראשונות מתארות את שם הסדרה והדגם והשלישית את הפלטפורמה, או את מכונית הסדאן, הקרובה לה ביותר.

    כך, למשל, GLE הוא הג'יפ GL שמבוסס על סדרה E.
    GLA מבוסס על סדרה A, ואילו הדור הבא של GLK (משמעות שמו הנוכחי היא "GL קטן", "קלאיינה"), שיתבסס על סדרה C, ייקרא GLC. ג'יפ גדול עוד יותר, שיתבסס על סדרה S, ייקרא כמובן GLS.

    לדברי "אוטומטיב ניוז", מהלך שינוי שמות הדגמים של מרצדס מבוצע בהוראתו של אולה קולניוס ( Ola Källenius), מנהל השיווק והמכירות העולמי של חטיבת מכוניות הנוסעים במרצדס, ולדבריהם במרצדס סרבו להגיב על הידיעה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    מרצדס עושה סדר: מחליפה את שמות הדגמים שלה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.