• Ad
  • ב.מ.וו מפסיקה את הייצור של X4, סדרה 8 ו-Z4
    לשני הדגמים האייקונים של ב.מ.וו לא יהיו מחליפים בעידן ה-Neue Klasse ול-X4 לא נתגעגע. שלושתם יחד אחראים רק ל-3% מסך המכירות העולמי של ב.מ.וו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    ב.מ.וו מתכוונת להפסיק את הייצור של שלושה דגמים שלה – X4 החדש יחסית, סדרה 8 שהייתה ניסיון קצר מועד לחדש את ימיה כקדם, ו-Z4 שהיא אחת ממכוניות הספורט היותר יפות שבנמצא.

     

    ב.מ.וו מפסיקה את הייצור של X4, סדרה 8 ו-Z4

     

    כפי שפרסמנו כאן, יצרנית הרכב הגרמנית נכנסה לעידן חדש עם פלטפורמת הרכב החשמלי Neue Klasse אשר ראתה אור בתערוכת מינכן האחרונה עם השקת iX3 החדש, וצפויה להוות בסיס ל-40 דגמים שונים של החברה עד לשנת 2027.

    ה"נויה קלאסה" ממציאה מחדש את פילוסופיית בניית המכוניות של ב.מ.וו ומתוארת על-ידי בכירי החברה כ"קפיצת מדרגה קוונטית" שמאלצת את החברה לעדכן את כל קו המוצרים שלה כדי למנוע מהם להיראות מיושנים בן לילה.

    ה'נויה קלאס' תקבל את הדור השישי של מערכת ההנעה החשמלית של ב.מ.וו עם תאי סוללה גליליים בעלי צפיפות אנרגיה גבוהה ב-20% מהדור הקודם, ארכיטקטורת 800 וולט שתאפשר טעינה מהירה ושיפור של 25% ביעילות הכוללת, מה שיתורגם לטווח נסיעה מרבי של עד 800 קילומטרים. כמובן שכל התופינים האלה לא מזיזים כהוא זה למי שאוהב את שלושת דגמי הנעת הבעירה שמוקרבים על מזבח החשמל.

     

     

    עבור ב.מ.וו זאת הזדמנות ל"ניקוי אורוות" שתפנה קווי ייצור מדגמים שלא זוכים למספרי מכירות גדולים. שלושת הדגמים יחד יצרו לגרמנים בקושי 3% מכלל המכירות העולמיות שלהם. עם זאת – נזכיר שלא מדובר בדגמים עתיקים: שלושתם ראו אור בשנת 2018 כלומר אחרי שטסלה השיקה את 'מודל 3' שלה.

    האבל הגדול ביותר הוא על לכתה מאיתנו של מכונית הרודסטר Z4, אשר מיוצרת עבור ב.מ.וו על-ידי 'מגנה שטייר' באוסטריה, אם כי אספנים וחולי הגה יוכלו לרכוש את רמות האבזור sDrive30i ו-M40i עד לקראת סוף השנה הבאה.

     

    ב.מ.וו מפסיקה את הייצור של X4, סדרה 8 ו-Z4

     

    בשורה זאת מגיעה כמעט במקביל לידיעה שפרסמנו בקשר לעתידה הלוט בערפל של הדור הבא של טויוטה GR86, וזה מתקשר במובן זה ש-Z4 היא אחותה לפלטפורמה של טויוטה סופרה. ככל שאנחנו יודעים טויוטה מתכננת לקחת את הבעיטה של ב.מ.וו בישבן שלה כצעד ראשון קדימה אל דרך חדשה – ולפתח מכונית ספורט חדשה באופן עצמאי.

    ב.מ.וו כנראה תייצר במוקדם או במאוחר מכונית רודסטר חשמלית, אבל ספק אם זה מנחם את מי שאוהבים להפוך בנזין לרעש.

     

    היי שלום סדרה 8

    אותם אנשים שיתעצבו על לכתה של יצטערו גם על מותה המתקרב של סדרה 8 בתצורות קופה, קבריו וגראן קופה. שלוש תצורות יפות ומוכשרות אלה לא שרדו את המאבק בדגמים יקרים אך גם יוקרתיים יותר מתוצרת אסטון מרטין ובנטלי. תצורת גראן קופה בעלת ארבע הדלתות אחראית לרוב המכירות, אבל הרוב הזה לא מספיק כדי לרצות את אנשי מחלקת הכספים.

    לעומת אלה, רק עקרות בית משועממות ירימו גבה לנוכח היעלמותו של ה"קופה-קרוסאובר" X4 שייצורו בפועל כבר הופסק.

    הקהל של X4 יסתפק בינתיים ב-X2 הקומפקטי יותר, אשר ישמש בינתיים כתחליף חלקי עד שיגיע הכלי החשמלי שיסגור את הפער: iX4 החדש שיתבסס על פלטפורמת Neue Klasse החדשה.

     

    ב.מ.וו מפסיקה את הייצור של X4, סדרה 8 ו-Z4

     

    לקריאה נוספת:

    יבוא אישי של חלקי רכב: המדריך המלא

    טורקיה בעקבות סין: כל מה שעדיין לא סיפרו לכם על Togg – היצרנית הלאומית של כלי רכב חשמליים

    דברים שאילון מאסק הבטיח וחלקם לא יקרה לעולם

     

    תמונה של גיל מלמד

    גיל מלמד

    עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה. כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'. ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • ב.מ.וו מפסיקה את הייצור של X4, סדרה 8 ו-Z4

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.