בתערוכת האנובר הקרובה, ב-17 בספטמבר, תשיק פולקסווגן דור חדש, שביעי, של אחד הוואנים המפורסמים ביותר בעולם אם לא המפורסם מכולם: טרנספורטר. לראשונה בתולדותיו יתבסס טרנספורטר על פלטפורמה ועל חלק מן המכלולים של פורד טרנזיט, והיום (ה') חשפה היצרנית הגרמנית תמונות 'טיזר' ראשונות שלו תחת הסוואה כבדה.
טרנספורטר דור שביעי הוא כלי מסחרי שישווק על-ידי מחלקת הרכב המסחרי החדשה יחסית של קבוצת פולקסווגן, ואילו גרסאות הנוסעים המפנקות יותר – 'מולטיוואן' – הושקו זה לא מכבר ובנויות על פלטפורמת MQB של פולקסווגן עצמה.
כרגיל, טרנספורטר יוצע במספר גרסאות של אורך בסיס גלגלים ואורך כללי ומספר גרסאות של גובה גג, כמו גם במגוון גרסאות ישיבה שמותאמות לשלל היישומים הרב להם הוא מיועד – החל בשני מושבים וכלה בשישה.
יהיו גרסאות "פאנל ואן" (או "קליפה" בשפת השוק הישראלי) ו'קומבי', והמחירים של גרסאות הבסיס יהיו 36,780 אירו לתצורת ה"קליפה" ו-39,130 לגרסת קומבי. מועד המסירה ללקוחות ראשונים בגרמניה: תחילת השנה הבאה.
סביבת הנהג – כמקובל וכנדרש בימינו – נשלטת על-ידי מסך מולטימדיה גדול יחסית, 13 אינטש, וכוללת אמצעי נוחות כמו בלם-יד חשמלי שהועלה אל הדאשבורד עצמו כדי לחסוך מקום וקונסולה מרכזית רחבה עם משטח טעינה לסמארטפונים. מול הנהג מוצב לוח שעונים דיגיטלי שניתן להגדרה, בגודל 12 אינטש, ותצורות הישיבה מגוונות בהתאם לייעודים השונים – החל בשני מושבים וכלה בשישה.
אורך בסיס הגלגלים הסטנדרטי של טרנספורטר דור שביעי הוא 310 סנטימטרים והאורך הכולל שלו 505 סנטימטרים, כלומר שהוא ארוך ב-14.6 סנטימטרים מן הכלי הנוכחי ואורך בסיס הגלגלים שלו ארוך ממנו כמעט ב-10 סנטימטרים. תהיה גם גרסת בסיס גלגלים ארוך באורך של 545 סנטימטרים, על בסיס גלגלים של 350 סנטימטרים.
רוחבו החיצוני של טרנספורטר הוגדל ב-12.8 סנטימטרים מאוד משמעותיים וגם הרוחב המרבי בין בתי הגלגלים הוגדל מאוד – כמעט ב-15 סנטימטרים, לטובת הטענה נוחה של פאלט אירופאי תקני.
למרות גודלו, טרנספורטר החדש עם גג סטנדרטי יוכל להיכנס לחניונים רב-קומתיים קונבנציונליים וקוטר הסיבוב שלו (בסיס גלגלים רגיל) הוא 11.8 מטרים. העומס המרבי של טרנספורטר החדש הוא עד 1.33 טונה, והוא יכול לגרור נגררים במשקל של עד 2.8 טונות.
טרנספורטר יושק בגרמניה עם סדרת מנועי טורבו-דיזל, לאחריה תתווסף גרסה היברידית-נטענת ולבסוף גם גרסה חשמלית. כל גרסאות הטורבו דיזל יונעו עם אותו מנוע בנפח 2.0 ליטר שיכוון למספר רמות הספק (110 כוחות סוס, 150 כוחות סוס, ו-170 כ"ס), ויחוברו לתיבת הילוכים ידנית עם שישה יחסי העברה או רובוטית כפולת מצמדים עם 8 יחסי העברה.
שלוש גרסאות היברידיות-נטענות, עם מנוע ארבעה צילינדרי בנפח 2.5 ליטר, יספקו בין 136 ל-233 כוחות סוס.
המנועים החשמליים של הגרסאות החשמליות יניעו את הגלגלים האחוריים ויספקו בין 116 ל-286 כוחות סוס ויוזנו מסוללות עם תכולת אנרגיה של בין 54 ל-83 קילוואט שעה.