• Ad
  • פולקסווגן השיקה את נושא האנשים החדש שלה מולטיוואן
    רגע לפני שהיא מציגה מיניוואן חשמלי על בסיס פלטפורמת MEB משיקה פולקסווגן מיניוואן חדש לחלוטין עם הנעה היברידית-נטענת.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    האמת, פולקסווגן, הצלחתם לבלבל אותנו: 71 שנים אחרי שהמצאתם את "נושא האנשים" המקורי, מיניוואן 'טרנספורטר' שמבוסס על מכונית נוסעים, רגע לפני שאתם משיקים נושא אנשים חשמלי טהור, ואחרי שכל העולם ואשתו עברו לקרוסאוברים – אתם משיקים נושא אנשים חדש? סקרנתם.

     

    פולקסווגן השיקה את נושא האנשים החדש שלה מולטיוואן

     

    אז בסוף השבוע השיקו אנשי חטיבת המסחריות של פולקסווגן כלי רכב חדש, ומפתיע יש לומר, שמחליף את 'קראוול' ומשמר את השם 'מולטיוואן', אבל הפעם הוא לא מבוסס על הפלטפורמה של הרכב המסחרי הנפוץ ביותר שלהם – 'טרנספורטר', אלא על פלטפורמת גולף (MQB). בתכל'ס, למרות שהשם 'מולטיוואן' היה שייך, כאמור, לאחת מן הגרסאות של 'טרנספורטר', מעתה הוא מחובר אל "נושא אנשים", MPV, מיניוואן, אשר מחליף את 'טוראן', שהוא כלי קטן יותר אשר מבוסס על אותה פלטפורמת MQB. "על הדרך" הוא מחליף גם את 'שאראן' – נושא האנשים הגדול יותר של פולקסווגן אשר מבוסס על אחת הפלטפורמות הוותיקות ביותר של החברה. 'מולטיוואן' גדול יותר משניהם, ובנוסף יש לו גם גרסה מוארכת.

    אורכו של מולטיוואן 497.3 סנטימטרים (לעומת 453 סנטימטרים של 'טוראן' או 485 של 'שאראן'), רוחבו 194 סנטימטרים מכובדים מאד (לעומת 183 ל'טוראן' ו-192.4 ל'שראן'), וגובהו 190.3 סנטימטרים (לעומת 163-166 לטוראן ו-181 לשראן). בנוסף תוצע גם גרסה מוארכת שמשתרעת לאורך 517 סנטימטרים. נפח תא המטען הוא 469 ליטרים כאשר כל שבעת המושבים במקומם, או 1,844 ליטרים אם מסירים את השורה האחורית ביותר. דלתות הזזה אחוריות משפרות את הגישה למושבים האחוריים גם במקומות חניה צפופים.

    החידוש החשוב ביותר של 'מולטיוואן' החדש, ביחס ל'טוראן' ול'שאראן', הוא עיצוב "טרנספורטרי" קלאסי והרבה יותר מושך. בנוסף, כדי שיהיה אפשר להמשיך למכור אותו באירופה הוא מוצע עם חידוש חשוב מאד אחר: מערכת הנעה היברידית-נטענת. יחד עם זאת, אנשי פולקסווגן מתכוונים למכור את מולטיוואן גם במדינות עם מדיניות זיהום אוויר פחות נוקשה, ולכן הם מציעים כבר בעת ההשקה שתי גרסאות לא היברידיות של מנועי טורבו-בנזין, ובשנה הבאה יציעו גם מנוע טורבו-דיזל.

    'מולטיוואן' מחליף את 'קראוול' – כלי שמציע עד תשעה מושבים בארבע שורות, אבל הוא כולל רק שלוש שורות ומקסימום שבעה מושבים. פולקסווגן מפנימה רעיונות שהוצעו על-ידי רנו, פיג'ו-סיטרואן ואופל כבר לפני שני עשורים, ואפילו משפרת אותם – כך שכל מושבי הנוסעים בנויים במבנה קל. בזכות רצפה שטוחה לגמרי אפשר "להסיע" אותם על גבי מסילות ולמקם אותם בדרך המתאימה ביותר לשימוש, את מושבי השורה השנייה אפשר לסובב על צירם ואף להציב שולחן ייעודי במרכז, ואפשר גם להסיר לגמרי את כל מושבי השורה השנייה והשלישית כדי לפנות מקום למטען.

     

    פולקסווגן השיקה את נושא האנשים החדש שלה מולטיוואן

     

    העיצוב החיצוני אמנם משמר תחושה "מסחרית" אבל בנוי טוב יותר מבחינה ארגונומית, כמו למשל עם קורות קדמיות צרות יותר, ומפוצלות, שמשפרות את שדה הראייה קדימה ולצדדים.

    הגרסה ההיברידית-נטענת מחברת בין מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר לבין מנוע חשמלי שמספק 85 קילוואט, ויחד הם מספקים 215 כוחות סוס. סוללה עם תכולת אנרגיה של 13 קילוואט שעה מאפשרת טווח נסיעה תיאורטי של עד 50 קילומטרים. זה אמנם לא טווח חריג לטובה עבור מכונית היברידית-נטענת, אבל מולטיוואן הוא אחד מנושאי האנשים הבודדים שמציעים תחבורה היברידית-נטענת לשבעה נוסעים. הגרסאות ה"רגילות" הן של מנועי טורבו-בנזין בנפח 1.5 ו-2.0 ליטרים, ואלה מספקות 136 או 204 כוחות סוס. בשנה הבאה, כאמור, תוצע גרסת טורבו-דיזל שתספק 150 כוחות סוס. כל המנועים מחוברים כסטנדרט לתיבת ההילוכים הרובוטית של פולקסווגן עם מצמד כפול.

    'מולטיוואן' לא נועד להסעות עובדים אלא למטרות משפחתיות ולהנאות קבוצתיות, ולכן הוא מאובזר עם תפריט גדוש במערכות סיוע לפינוקים – החל ממסך מגע גדול, דרך מערכת שמע מפונפנת בהספק של יותר מ-800 וואט והמון רמקולים, דלת אחורית נפתחת ונסגרת חשמלית, לוח שעונים דיגיטלי, מצלמות 360 מעלות ועוד.

    כמצופה מכלי רכב חדש שמושק בשנת 2021 'מולטיוואן' החדש מציע גם תפריט מלא של מערכות בטיחות וסיוע לנהג, והחידוש בסעיף זה היא תכונת "תקשורת רכב לתשתית" – V2X – שאמורה לספק הראות מקומיות אודות מפגעים או גורמים שעלולים להשפיע על הנהיגה. בנוסף יש גם בלימה אוטונומית שמותאמת גם לנהיגה עירונית, שמירה אקטיבית על נתיב הנסיעה, תצוגת תמרורים דינמית ומערכת בקרת שיוט חדשה. לטענת פולקסווגן מאפשרות המערכות שלהם "נהיגה חצי אוטונומית" – משהו שמקביל לאוטונומיה ברמה 2.5, בטווח המהירויות שבין עמידה ל-210 קמ"ש.

     

    פולקסווגן השיקה את נושא האנשים החדש שלה מולטיוואן

     

    אנשי פולקסווגן מזכירים לנו בעצמם את מה שאנחנו יודעים: לצידו של 'מולטיוואן' הם מתכוונים להציע כבר בשנה הבאה נושא אנשים נוסף, חשמלי, שמבוסס על פלטפורמת MEB החשמלית-הטהורה שלהם. במילים אחרות, יהיה להם מיניוואן קונבנציונלי שמבוסס על "פלטפורמת גולף", ולצידו יוצע ID.BUZZ החשמלי – אשר אולי יישמר את שמו ואולי יקבל שם חדש. אם כל זה לא מספיק מורכב ומבלבל – צריך לזכור של-ID.BUZZ החשמלי תהיה גם גרסה מסחרית, להובלת מטען…

    וזה לא הכל: החטיבה המסחרית לא תוותר גם על טרנספורטר, שהוא אחד מכלי הרכב המסחריים הנמכרים ביותר בקטגוריה שלו. אלא שבשנה הבאה היא תשיק כלי חדש לגמרי, פרי שיתוף פעולה בינה לבין פורד, כלומר למעשה אח תאום של 'טרנזיט', וזה יהיה הבסיס לרכבי ההסעות, רכבי ההובלות, וגם לגרסאות קראוון למיניהן, כמו "קליפורניה". מכל מקום, 'מולטיוואן' החדש "תוכנן במיוחד למשפחות ולאנשים פעילים מבחינה ספורטיבית", ויותר מכל הוא אמור לספק חוויית נסיעה מפנקת ונוחה ואפשרות לשנע ואף לאחסן ציוד ספורט כמו אופניים יקרות ערך (כך פולקסווגן).

     

    פולקסווגן השיקה את נושא האנשים החדש שלה מולטיוואן

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פולקסווגן מחזירה את המיניוואן המשפחתי: מולטיוואן מחליף את קראוול

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.