בזמן שגוגל וחלק לא מבוטל מיצרני הרכב משקיעים משאבים אדירים בפיתוח טכנולוגיית נהיגה אוטונומית, יש מי (בעיקר במותגים המזוהים עם חווית הנהיגה) שפחות מתלהבים מהקדמה ולא ממהרים להתקדם בכיוון הזה.
יצרנית הרכב הבריטית יגואר החליטה לאחרונה להשקיע סכום לא מבוטל בפיתוח טכנולוגיה לנהיגה אוטונומית ובימים אלה החלה, בשיתוף חברת "בוש", בניסוי ראשוני בתחום במסגרתו מספר רכבים צוידו בחיישנים רבים המקליטים נהיגה אנושית למאגר נתונים שיאפשר לבנות מערכת נהיגה אוטומטית ראויה.
עוד ב-TheCar:
ההאקר שפרץ לאייפון בנה מכונית אוטונומית במרתף הביתי
גוגל – מאחורייך: אפל שכרה בסיס צבאי לפיתוח מכונית אוטונומית
המכונית האוטונומית של טויוטה לומדת את הדרך לעבודה
"מכוניות אוטונומיות צריכות לנהוג כמו בני אדם ולא כמו רובוטים, ועד שלא נגיע ליכולת כזו לא נציע נהיגה אוטונומית במכוניותינו", ציין דר' וולפגנג אפל, ראש מחלקת המחקר והטכנולוגיה ביגואר, בתגובה לתלונות שנשמעו על מערכות הקיימות בשוק שמצד אחד נוהגות בזהירות יתרה שמקשה עליהן להשתלב בתנועה ומאידך לא פעם מבצעות שינויי כיוון ובלימות חדות מדי.
"כדי שהלקוחות יקבלו את הטכנולוגיה הזו ויפקידו בה למעשה את חייהם היא חייבת להיות מסוגלת לתפקד כמו בני אדם ולהבין את התנהגות הנהגים מסביב ולא רק את חוקי התנועה".
בפורשה היו הרבה יותר נחרצים ואוליבר בלום, המנכ"ל הנוכחי של החברה אותה ייסד פרדיננד פורשה, מהנדס מבריק ואחד האנשים המשפיעים בעולם הרכב במאה ה-20, הצהיר השבוע כי "הלקוחות שלנו רוצים לנהוג בעצמם. מכשירים כמו אייפון מיועדים לכיס, לא לנהיגה על הכביש".
עם זאת בפורשה הבהירו שהם לא מתנגדים לקדמה בכלל ולראיה פיתוח של גרסאות היברידיות לכל ליין הדגמים, כולל ה-911, והשקעה של קרוב למיליארד יורו בתכנון והקמת מפעל לייצור ה-Mission-E, מכונית סאלון-יוקרה ספורטיבית וחשמלית מלאה שאמורה להתחרות בטסלה.
ימים יגידו האם הגישה של יגואר ופורשה, הגורסת שעוד מוקדם להוציא את הנהג האנושי מהמשוואה, היא זו שתתאם את המציאות בשנים הבאות או שמדובר, כמו שלל ההפחדות מצידם של יצרני כרכרות הסוסים בשלהי המאה ה-19, בניסיון פתטי להיאחז בעבר לנוכח מציאות שמשתנה במהירות ובתחילת פרפורי הגסיסה של תעשיית הרכב כפי שאנו מכירים אותה היום.