בדצמבר 2014 העביר אגף הרישוי במשרד התחבורה מכתב לכל מכוני הרישוי, ודרש מהם להפעיל נוהל מחמיר לבדיקת כלי רכב, בעיקר ג'יפים, כדי למנוע רישוי מכלי רכב שבהם בוצעו שינויי מיבנה ללא אישור יצרן הרכב. מדובר בשינויים כגון הגבהות מתלים, ריתוכים ושינויים בשלדות, החלפת סרנים לסרנים מחוזקים או התקנת צמיגים במידות שונות מאלה הרשומות ברישיון הרכב.
בהנחיות שהועברו למכוני הרישוי נכתב ש"ברכב שמתקבל למבחן שנתי אשר בוצע בו שינוי מבנה בניגוד להוראות היצרן – יש לרשום את מהות השינוי בטופס הבדיקה תחת הכותרת "שינוי מבנה", ולתת אורכה להסדרת הליקויים שנתגלו, כמקובל".
עם זאת, מקורות שונים מתחום שיפורי הג'יפים טוענים שהוראות אלה לא מיושמות כלשונן, ובמקרים רבים מצליחים כלי רכב לעבור את מבחן הרישוי השנתי גם לאחר שבוצעו בהם שינויים, למשל הרכבת צמיגים במידות שונות מאלה שמצוינות ברישיון הרכב.
לנוכח פנייתנו אל משרד התחבורה נמסר לנו בתגובה שמאז העברת הנוהל הנוכחי ועד היום, תקופה של כעשרה חודשים, נפסלו במבחני הרישוי 4,806 כלי רכב "בגלל שינוי מבנה", ומתוכם 1,034 כלי רכב נפסלו בגלל התקנת צמיגים רחבים או בולטים במידות שונות מאלה הרשומות ברישיון הרכב.
במשרד התחבורה טוענים גם ש"לא ידוע למשרד התחבורה על מקרים בהם מכוני הרישוי התעלמו מהנחייה זאת. במידה וניידות הבטיחות של משרד התחבורה או של משטרת ישראל תופסות רכבים כאלה בכבישי הארץ, מתבצעת נגדם אכיפה, בהתאם לחוק. הם מורדים מהכביש ונגד נהגיהם מוגשות תביעות משפטית".