דור שני של R8 פותח במקביל ללמבורגיני הוראקאן, וחולק איתה מספר רכיבים משותפים, למשל מנוע. גוף סיבי הפחמן והאלומיניום הוקשח ב-40%, אך משקלו קל ב-50 ק"ג. תאוצה ל-200 קמ"ש תוך 9.9 שניות
אאודי פרסמה תמונות ופרטים רשמיים ראשונים של R8 החדשה, כשבוע לפני הצגתה הפומבית בתערוכת ז'נבה.
הדור השני של מכונית-העל של אאודי חולק מספר מכלולים עיקריים עם למבורגיני הוראקאן, בהם מנוע V10 מרכזי (שמספק 610 כ"ס) ומערכת הנעה כפולה, שניהם חדשים.
מנוע זה הוא "המנוע החזק ביותר שאאודי ייצרה אי פעם בייצור סדרתי, והמכונית היא האאודי המהירה ביותר מייצור סדרתי אי פעם" – כך אומרים אנשי החברה (אם כי אפשר להתווכח על מה זה "ייצור סדרתי"…).
R8 החדשה תיוצר בשתי גרסאות "אזרחיות", גרסה חשמלית אחת וגרסה מוכנה למירוצי סיבולת.
במקור, עוד לפני שקבוצת פולקסוואגן רכשה את למבורגיני והשתלטה על פורשה, R8 נועדה להיות הוכחת יכולת טכנולוגית של יצרן שרצה לעשות שריר מול ב.מ.וו. ומרצדס.
אבל גם כעת, אחרי שכבר הוכיחו את כל מה שיכלו לרצות להוכיח, R8 נותרה בבת עינם של אנשי חטיבת אאודי קוואטרו, כפי שמוכיחה ההשקעה המאסיבית שלהם במכונית.
לטובת ייצור הדור השני של R8 בנתה אאודי מפעל ייצור והרכבה חדש לגמרי, על שטח של 30 אלף מ"ר, בעיר Heilbronn הסמוכה למרכז חטיבת אאודי קוואטרו שבעיר Neckarsulm. במפעל זה תבוצע מלאכת הבניה הידנית של גופי המכוניות – שעשויים מסיבי פחמן ואלומיניום, וההרכבה הסופית של המכוניות.
מנועי ה-V10 של המכונית, שמבוססים על המנוע הקודם אבל עברו מספר שיפורים חשובים כמו הוספת הזרקת דלק עקיפה לטובת חסכון בדלק, מיוצרים במפעל מנועים בהונגריה בטכנולוגיית ייצור של מנועי מירוצים.
על אף הדמיון הוויזואלי לדור הראשון, מדובר במכונית חדשה לחלוטין שתוכננה "מדף נייר חלק", עם שינויים משמעותיים למרכב ולמערכת ההנעה.
המידות דומות אך מפתח הגלגלים רחב יותר ובסיס הגלגלים ארוך יותר, החזית, הגג והאחוריים שלה בנויים מאלומיניום ואילו התעלה המרכזית, קורות הדלתות והקיר האחורי עשויים מפלסטיק מחוזק בסיבי פחמן. בדרך זאת הוקשח מרכב המכונית, שגם כך לא היה קוטל קנים, ב-40%.
5.2 ליטר מרכזי, 330 קמ"ש
כמו בעבר, מנוע ה-V10 בנפח 5,204 סמ"ק הוא מנוע מרכזי שמותקן לפני הסרן האחורי של המכונית. הוא מספק 540 כ"ס ו-55 קג"מ בגרסה הרגועה שלו, שמאיצה את R8 החדשה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.5 שניות, ולמהירות מרבית של 323 קמ"ש.
מי שמרגיש שזה לא מספיק מהר יוכל לבחור בגרסה החזקה יותר, עם 610 כ"ס ו-57 קג"מ של מומנט, ואז יוכל לקצץ 3 עשיריות שניה בדרך ל-100 קמ"ש, להגיע למהירות מרבית של 330 קמ"ש, ותוך כדי כך לחצות את קו ה-200 קמ"ש 9.9 שניות לאחר שזינק לדרכו.
שתי גרסאות המנוע מחוברות לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית בעלת מצמד כפול ו-7 יחסי העברה, וזו מחוברת למערכת קוואטרו חדשה לגמרי שיכולה להעביר 100% מן הכח לגלגלים הקדמיים או לאחוריים.
בניגוד למצמד ויסקוזי בדור הראשון של המערכת הזאת הפעם מחלקת ההנעה הכפולה את הכח בין הסרנים על-ידי מצמד אלקטרו-הידראולי, ואילו על הסרן האחורי מותקן דיפרנציאל מכאני.
המכונית שוקלת 1,454 ק"ג בלבד, בזכות השימוש בחומרים מורכבים ובאלומיניום, וכך משיגה יחס הספק-משקל של 2.55 כ"ס לכל קילוגרם. המתלים – מלפנים ומאחור, הם מסוג עצמות עצה כפולות, וההיגוי ההידראולי הוחלף במערכת היגוי אלקטרו-מכאנית.
מציאות וירטואלית
כמו ב-TT החדשה, אבל באופן הרבה יותר נרחב, לוח המכשירים מבוסס על מסךTFT בגודל 12.3 אינטש שעליו מוקרנים, למעשה, "שעונים" וירטואליים.
רוב מתגי ההפעלה של המכונית רוכזו על גלגל ההגה, ומכיוון שיהיו (מעטים) שישתמשו במכונית הזאת גם על כבישים ציבוריים היא מציעה גם את מערכת המולטימדיה והבידור של אאודי, כולל מערכת ניווט וקישוריות לטלפונים ניידים.
מכירותיה של המכונית יחלו בקיץ הקרוב באירופה, שם היא תעלה סכום צנוע של 165,000 אירו לפני מיסים לגרסה הבסיסית, ו-187,000 אירו לגרסה החזקה. כאופציה בתוספת תשלום אפשר לבחור את תאורת הלייזר החדשה של אאודי.
R8 החדשה תוצע גם בגרסת E-TRON חשמלית, עם מנוע שמספק 340 קילוואט, מאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 3.9 שניות, ומבטיח טווח נסיעה של עד 450 ק"מ (טסלה – אאודי מאחורייך!).
על בסיס המכונית הסדרתית נבנתה גם גרסת מירוצים מוכנה למסלול שנקראת R8 LMS ומיוצרת לפי תקנות GT3 החדשות שייכנסו לתוקף בשנה הבאה. LMS מצמידה עם הגומי שלה לאספלט לא פחות מ-100 קג"מ של מומנט, אבל זה כבר סיפור אחר…