• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    אזור לכיש מתרונן, ולאורך תקופה קצרה בכל שנה לובש ירוק כה עז עד שהוא עושה חשק לשמר את הזכרון, אולי בדמות מספר תצלומים, לימי הקיץ החמים. לאחר גל פריחת השקד, אשר ניקד בפרחים לבנים את האזור כולו, הגיע כעת זמן הכלנית והחיטה

    צילומים: דובי זכאי

    נופים של גפנים, חממות וחורשות איקליפטוסים ממלאים את הנוף בדרך אל הישוב אמציה. עוד קודם לכן, בכיכר חדשה שנבנתה זה לא מכבר, פונים ימינה (מערבה) אל דרך משובשת אך עוצרת נשימה. כביש צר מוליך אל גבעות גד, לקברו של שייח' עלי, ולמערות חזן. שני מקומות נוספים לא מצוינים על שלט ההכוונה: מאגר וסכר אדוריים, ויער אמציה.

    לאחר העיקול הגדול של הכביש המשובש מגיעים אל מפגש (מימין) עם דרך מסומנת בירוק. פונים בה, נוסעים מעט, והסימון הופך לכחול. השביל מטפס עד לפסגת גבעת גד, ברום של כ-400 מ' מעל לפני הים. על הפסגה ניצב המבנה הגדול של קבר שייח' עלי – מבנה עתיק ולא מתוחזק שנמצא בסכנת התמוטטות. הכניסה אמנם אסורה אבל ניתן להתרשם ממנו מבחוץ, ומכאן ישנה תצפית נפלאה על האזור כולו, למעט מזרחה, שם מסתיר יער האורנים את האופק.

    dubi zakai 27.2.2015-3
    קבר שיך עלי על גבעת גד

     

    לכיוון דרום נראים שטחי השמורה: גבעות מכוסות בחורש, ביניהן עמקים זעירים שמכוסים בכרי עשב. ממזרח מתנשאים הרי חברון, צפון מזרחה נמצאות מחצבות עציונה, והישוב זנוח שבאזור בית שמש, מצפון נראים תל גודד ותל לכיש, ומצפון-מערב בתי קריית-גת. לכיוון מערב נראית שדרת האקליפטוסים של אורך כביש 40, ודרום-מערבה נראות ממגורות צומת דבירה.

    חוזרים אל הכביש, ומיד לאחר עיקול מצטרף אליו כביש קטן שיורד שמאלה, אל שדות החיטה, ומטפס אל בריכת מים. המראה שנפרס מכאן מדהים, ולצד בריכת המים אפשר להחנות את הרכב ולערוך טיול אל תצפית יפה לכיוון מזרח.

    dubi zakai 27.2.2015-6
    גבעות שמורת גד

     

    ממול נמצאות מערות חזן, ויער אורנים מוצל שנראה כמו יערות קק"ל רבים וטובים אחרים ברחבי הארץ. אבל כאשר חונים בצד ויוצאים לסיור רגלי קצר מתגלה אוסף עצום של רקפות, כחלק מחגיגת הפריחה במרחבי חבל לכיש.
    כל העמקים שבין הגבעות צבועים בירוק כהה של שדות החיטה, פולחים אותם שבילים לבנים, בצידי הכבישים מתגודדות כלניות ומתריסות בצבען האדום. העשב הירוק כבר שלח את שטיחיו הרכים אל בין עצי האורן והפך האזור לגלוית נוף מרהיבה.

    dubi zakai 27.2.2015-4
    פיקניק ליד סכר אדוריים

     

    הסכר הצנוע שעל נחל אדוריים לא יכול היה לעצור השנה את המים הרבים, ואלה גלשו ממנו וזרמו במורד הנחל. לרגע קצר נולד אגם יפה, וכעת חלחלו מימיו אל מעבה האדמה.

    בהמשך הכביש דרומה הופכת הדרך סלולה בכורכר וראויה יותר לנסיעה בכל כלי רכב. ממשיכים ישר, מערבה, בשביל שמתעקל ימינה ושמאלה. כאן יש לנקוט זהירות: זהו שטח אש שפתוח לציבור רק בסופי שבוע.

    dubi zakai 27.2.2015-5
    הדרך העולה לבריכת המים

     

    לאחר עליה קטנה בשביל ההולך מערבה מתגלה עמק נפלא, זוהר כולו בנקודות אדומות של כלניות. בלב העמק חצב לעצמו נחל אדוריים אפיק, וכעת מלאים גבי מים שבתוכו את שלל הגשם האחרון.

    טיפ לרעבים: בכניסה ל'אקשן לכיש' (מיד לאחר צומת לכיש) נמצא "המקום של דואי". דואי הוא תושב הישוב שקף, איש חביב שמכין אוכל מצוין ומציע תפריט מגוון ועשיר: סביח, חביתות ירק, חומוס, פול, סלט ירקות ועוד. בנוסף תקבלו גם חיוך והסבר על מה מומלץ לעשות ולראות בסביבה. דואי, 052-3920319.

    dubi zakai 27.2.2015-2

    הצעות נוספות לפעילויות בסוף השבוע באתר הבית של דובי זכאי

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    טיול לסופ"ש: המרחבים הירוקים של לכיש

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.