• Ad
  • 3,350 תביעות נגד ג'נרל מוטורס בפרשת "סוויצ'גייט"

    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קרן פיצויים מיוחדת שהקימה ג'נרל מוטורס תפצה נפגעים בגין יותר מ-50 מקרי מוות ו-75 פציעות קשות. המועד האחרון להגשת התביעות היה בסוף ינואר, אבל אולי יוארך

    כ-3,350 תביעות הוגשו עד ליום חמישי האחרון לקרן המיוחדת שהקימה ג'נרל מוטורס באוגוסט שעבר לטובת פיצוי נפגעי פרשת מתגי ההתנעה הפגומים שידועה כ"פרשת סוויצ'גייט".

    יום שבת האחרון, ה-31 בינואר, היה המועד האחרון שבו אפשר היה להגיש תביעות כאלה, ולקראת מועד זה הוצפה הקרן במאות תביעות. כל תביעה שהגיעה בדוא"ל עד למועד הקובע, או בדואר רגיל עם חותמת דואר עם תאריך מתאים תטופל על-ידי הקרן, אבל נציגי קונגרס ועורכי דין שמייצגים נפגעי תאונות הפצירו בג'נרל מוטורס להאריך בעוד מספר חודשים את המועד האחרון להגשת תביעות.

    קרן הפיצויים הוקמה ומנוהלת על-ידי עו"ד קנת פיינברג, מומחה לפיצוי קורבנות, אשר נשכר על-ידי החברה בשיאה של הפרשה כצעד בונה אמון ולנוכח לחץ ציבורי ופוליטי עצום שהופעל על "ג'נרל מוטורס החדשה".
    עד לאותה עת טענו ראשי החברה שכל מה שקשור ל"פרשת סוויצ'גייט" התרחש בתקופת "ג'נרל מוטורס הישנה", אשר פשטה רגל בשנת 2009 והינה ישות משפטית אחרת, אבל מהר מאד נאלצו קברניטי החברה לשנות את החלטתם ולהקים את קרן הפיצויים.
    עם זאת, בית משפט פדרלי בארה"ב אמור להכריע בקרוב בנוגע לשאלה המשפטית, להבדיל מן השאלות המוסרית והאתית, ולקבוע האם אכן מוגנת החברה החדשה על-ידי "מסך פשיטת הרגל" של החברה המקורית, או לא.

    פרשת מתגי ההתנעה הפגומים נוגעת לתכנון לקוי של מתגים אשר גרם לכך שקפיצה על מהמורה, או נגיעה לא רצונית במפתח ההתנעה, כיבו את המנוע בעת נסיעה ובכך גם ניטרלו את כריות-האוויר הבטיחותיות. כתוצאה מכך נגרמו מאות תאונות, וברובן לא נפתחו כריות-האוויר, מה שהחמיר את התוצאה.
    כזכור, בפרשה זו לבדה קראה עד כה ג'נרל מוטורס ל-2.6 מיליון כלי רכב לצורך החלפת מתגי התנעה. זאת לאחר שנחשף שבחברה ידעו על הכשל כבר לפני כעשור, אבל לא רק שלא פעלו בנחישות הדרושה כדי לתקן את הפגם אלא אף טייחו את הנושא והסתירו את התקלה באמצעות שינוי תכנון המתגים מבלי לשנות את המספר הקטלוגי שלהם.
    בעקבות התפוצצות הפרשה ביצעה ג'נרל מוטורס בדק בית יסודי לבחינת מקרים נוספים של תקלות סדרתיות, ובעקבותיו קראה לתיקון כ-30 מיליון כלי רכב לצורך תיקון תקלות שונות. דו"ח של חוקר מיוחד ששכרה ג'נרל מוטורס כדי לבדוק את התנהלותה הפנימית קבע שבחברה התקיימו "נהלי תקשורת פנימית לקויים", אבל לא נמצאה עדות ל"קונספירציה" שמטרתה להסתיר את הפרשה.

    יש מחיר למוות

    כאמור, עד לסוף השבוע הוגשו לקרן יותר מ-3,350 תביעות, מתוכן אושרו לכל הפחות 125 מקרים שבהם נגרמו התאונות ישירות בגלל מתגי ההתנעה הפגומים, ובהם נהרגו לפחות 50 בני אדם ו-75 בני אדם נוספים נפצעו קשה.
    הקרן דחתה עד עתה כ-1,300 תביעות, אנשיה ממתינים לתיעוד נוסף מ-1,650 תובעים אחרים, והם מבטיחים שכל תביעה שהוגשה להם תטופל בתוך לא יותר מארבעה חודשים. נתונים סופיים אודות מספר התביעות אמורים להיות מפורסמים היום, יום שני.

    ככל הידוע, המפתח שגובש עד כה הוא שכל משפחה של הרוג בתאונה תקבל מיליון דולר כבסיס, ולכך יתווסף סכום נוסף בהתאם לגובה ההוצאות העקיפות של המשפחה, כגון הוצאות רפואיות והפסד השתכרות.
    עורכי דין שנמצאו בקשר עם הקרן מספרים לתקשורת האמריקנית על "טיפול הולם ויעיל", אך גם על חוסר אחידות בגובה הפיצויים. עו"ד קנת פיינברג, מאידך, הגיב ואמר שהקרן מפגינה נדיבות וש"אין אף מקרה שהיה מקבל פיצוי טוב יותר בכל ערכאה משפטית אחרת".

    עד כה הפרישה ג'נרל מוטורס 400 מיליון דולר לקרן הפיצויים מתוך כ-600 מיליון דולר שהוקצבו על-ידה לצורך זה, וההערכה כעת היא שסכום זה צפוי להספיק לצרכי הקרן.

    אלא שהקרן לבדה לא תציל את ג'נרל מוטורס מאלפי תביעות נוספות שמתנהלות נגדה סביב הפרשה, לאו דווקא בנוגע לתאונות שנגרמו בפועל. ככל הידוע עד עתה כבר הוגשו כנגד החברה 150 תביעות שלא במסגרת הקרן, חלקן הוגשו עוד בטרם זו הוקמה. בנוסף, אלפי בעלי רכב אחרים מבין עשרות מיליוני המכוניות שנקראו לתיקון תבעו את החברה בגין נזקים ישירים ועקיפים שנגרמו להם – בין השאר בגלל ירידת ערך המכוניות.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.