• Ad
  • ב.מ.וו. מציגה: קטנוע לרישיון 125 סמ"ק

    שדרוג לקטנוע החשמלי של ב.מ.וו. מוצע בגרסה מופחתת הספק ובגרסה בעלת טווח נסיעה של 160 ק"מ
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בתערוכת פריז הקרובה, בסוף החודש, תחשוף חטיבת האופנועים של ב.מ.וו. שדרוג שהוא כמעט בבחינת דור חדש לקטנוע החשמלי שלה, C EVOLUTION.

     

    ב.מ.וו. C Evolution 2016 - 008

     

    הקטנוע החשמלי של ב.מ.וו. מבוסס על קטנועי C600/650 והוא הוצג במקור כקונספט בשנת 2011 והושק מסחרית באירופה בשלהי 2013, כמעט שנתיים לאחר השקת קטנועי C של החברה.

    אלא שבשנים האחרונות ב.מ.וו. "שמה גז" על טכנולוגיית ההנעה החשמלית עם פרויקטים מושקעים מאד כמו i3 ו-i8, וההתפתחות בתחום הסוללות החשמליות בעולם מהירה במיוחד.
    בנוסף, בסוף 2015 הציגה ב.מ.וו. מתיחת פנים לסדרת C600/650 ולכן הגיעה כעת שעתה של הגרסה החשמלית להשתדרג.

    למעט גרסאות צביעה חדשות, והפנמת השיפורים המכאניים של מתיחת הפנים, אין ככל הנראה הבדלים טכניים ניכרים ביחס לדגם היוצא, אבל לב העניין הוא הסוללה החשמלית וכאן – לדברי הגרמנים – אומצה הטכנולוגיה החדשה שהוצגה בשנה שעברה עם i3.

     

    ב.מ.וו. C Evolution 2016 - 101

     

    הספק הסוללה הוגדל מ-60 אמפר שעה ל-94 אמפר שעה, ומבחינה מעשית, השיפור החשוב ביותר עבור המשתמש הוא הארכת טווח הנסיעה בין טעינות ב-60% (!) ואפשרות לטעינות חפוזות מבלי להזיק לסוללה.

    מבחינת מפיצי ב.מ.וו. באירופה השינוי המסחרי הוא יותר דרמטי, מפני שכעת מוצעת לראשונה גרסה שמתאימה לבעלי רישיונות נהיגה מסוג A1 (האירופאי), וזה פותח מבחינתם שוק גדול וחשוב של לקוחות חדשים.

    לולא היה מדובר בכלי יקר (על אף שבישראל הוא ייהנה ממיסוי אפסי ביחס לקטנועים ומעלויות ביטוח נמוכות) אפשר היה להתייחס אל C EVOLUTION כאל "כלי לניידות אישית". אבל במסגרת העובדה שחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו. לישראל, ממילא בוחנת את ההתנהלות שלה מול מגמת ההתחשמלות של היצרנית שהיא מייצגת – לא מן הנמנע שגם לכלי הזה יהיה מקום באולם התצוגה שברחוב המסגר בתל-אביב.

     

    ב.מ.וו. C Evolution 2016 - 002

     

    האריך טווח

    C EVOLUTION החדש יוצע מעתה באירופה בשתי גרסאות, אחת, שמיועדת לבעלי רשיונות A1 כאמור, בעלת טווח נסיעה מוצהר של 100 ק"מ והאחרת, לא מוגבלת, עם טווח של 160 ק"מ. לשתי הגרסאות יצורף מעתה כבל טעינה חדש בעל קוטר קטן יותר ולכן קל יותר לקיפול ונשיאה.

    לגרסה הלא מוגבלת וארוכת הטווח יש הספק של 26 כ"ס, שיפור משמעותי של 11 כ"ס ביחס לדגם הקודם, טווח הנסיעה, כאמור, הוא 160 קילומטרים והמהירות המרבית היא 129 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית). הגרסה המוגבלת מספקת 15 כ"ס, הטווח שלה "בסביבות 100 ק"מ" והמהירות המרבית 120 קמ"ש.

    כאמור, C EVOLUTION מוצע מעתה עם גרסאות צביעה חדשות, "מתכתי כסוף" ו"ירוק חשמלי", והוא יהיה זמין מיד לאחר התערוכה בגרמניה, צרפת, איטליה, ספרד, בריטניה, שוויץ, אוסטריה, הולנד, בלגיה, לוקסמבורג, פורטוגל, אירלנד וסין. בהמשך יושק הדגם החשמלי גם בארצות הברית, יפן, דרום קוריאה ורוסיה.

    ביוני 2014 הודיע משרד התחבורה הישראלי על כוונתו לתקן פאשלה היסטורית ולהתאים את רישיונות הנהיגה הישראליים לאלה שנהוגים באירופה, ובחלק מן המקרים הוא אכן מתקדם לכיוון הזה. יום אחד, אולי עוד לפני שיגיע השלום, זה גם יקרה, ואז תהיה דרגת רישיון הנהיגה A1 הישראלית מותאמת לאופנועים וקטנועים שההספק המרבי שלהם הוא 11 קילוואט (15 כ"ס), כנהוג באירופה.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.