• Ad
  • מדינות האיחוד האירופי הסכימו על סטנדרט חדש שיחייב פרישת תשתיות טעינה ציבוריות לרכב חשמלי ומימני. בתוך 3 שנים יהיו המדינות חייבות להתקין אלפי עמדות מהירות בהספק של 400 קילוואט
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    נציגי המדינות החברות באיחוד האירופאי הסכימו לקבוע סטנדרט חדש שיחייב פרישת תשתיות טעינה ציבוריות לרכב חשמלי ומימני. התקן החדש קובע שבדרכים מהירות חייבות המדינות החברות להציב בתוך פחות משלוש שנים עמדות טעינה ציבוריות מהירות, בהספק של 400 קילוואט, במרחק שלא יעלה על 60 קילומטרים זו מזו. תפוקת החשמל של העמדות תוגדל ל-600 קילוואט עד לשנת 2028.

     

     

    עמדות בהספקים של 1,400 קילוואט עד 2,800 קילוואט (בהתאם לכביש), אשר מותאמות למשאיות ולאוטובוסים, חייבות להיות פרוסות על לפחות מחצית מן הרשת, כלומר בכל 120 קילומטרים. עם זאת, התקנה פוטרת כבישים מהירים עם נפחי תנועה נמוכים, וזאת לבקשת חלק מן המדינות החברות. התקנה צפויה להתעדכן בשנים הבאות בהתאם למסקנותיה של ועדת בדיקה שתעריך את השפעת החוק ביחס להתפתחויות הטכנולוגיות, בעיקר בתחום הרכב הכבד.

    עד לשנת 2031 חייבות המדינות לפרוש, במקביל, תשתיות תדלוק מימן לכלי רכב במרחקים מרביים של 200 קילומטרים זו מזו, וכל זאת במטרה לעודד ולהאיץ את המעבר מכלי רכב עם מנועי בעירה לכלי רכב חשמליים ומימניים.
    הפרלמנט האירופאי והמדינות החברות הגיעו להסכמה הזאת אמש, לאחר דיונים ארוכים ומפרכים, ובהצהרה שפרסם אנדריאס קרלסון, שר התשתיות והשיכון השבדי אשר ניהל את המשא ומתן בין המדינות החברות נאמר ש"ההסכם ישלח איתות ברור לאזרחים ולבעלי עניין אחרים לפיו ברחבי האיחוד האירופאי תיפרש תשתית טעינה ידידותיות למשתמש".

    אחידות בתהליך הגביה

    מחסור בתשתיות טעינה הוא אחד החסמים המשמעותיים כיום מפני אימוץ רכב חשמלי, אבל גם שיטות הגביה והחיוב לא עושות חיים קלים לבעלי רכב כזה. אחת הביקורות העיקריות בקרב צרכנים לגבי תשתית הטעינה הנוכחית באירופה היא שיותר מידי שירותי טעינה שונים ונפרדים מסבכים את השימוש בעמדות ציבוריות כך שהן משמעותית פחות יעילות מאשר תדלוק מכונית בנזין או דיזל.

    המחוקקים האירופאים דרשו להקל על חוויית המשתמש ובה בעת להגביר את שקיפות המחירים ויצירת סטנדרטים מוסכמים אודות המידע שחייבים לספק ללקוחות.
    הסטנדרט שנקבע דורש שתהיה לצרכנים אפשרות לשלם במקום באמצעות כרטיס חיוב או כרטיס אשראי, או, במקרים מסוימים, באמצעות קוד QR, וכל זאת מבלי לחייב אותם להיות מנויים של ספקית שירותי טעינה כזאת או אחרת. ספקיות הטעינה גם נדרשות להציג את מחירי החשמל כך שיתאפשר להבין ולהשוות בקלות בין ספקי שירות שונים.

     

    בפולקסווגן זיהו את נקודת התורפה של רכב חשמלי

     

    בנוסף, הסטנדרט החדש קובע גם תאימות מלאה ואחידה בכל מדינות הגוש כדי שנהגים ובעלי רכב יוכלו לעבור בקלות ממדינה למדינה.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.