• Ad
  • תצוגה עילית במכונית המשומשת שלך: חברה קנדית מציעה מקרן לייזר ב-299 דולר

    תצוגה עלית של מהירות הנסיעה, ניווט ושיחות הטלפון לא רק במכוניות יוקרה: חברת הזנק מגייסת את כספי הפיתוח שלה, ומציעה למכירה מכשיר שמותקן במקום סך השמש בכל מכונית קיימת. המחיר הרגיל: 500 דולרים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    תצוגה עילית – היכולת להקרין נתונים חשובים מול העיניים באופן שחוסך את הצורך "להכניס את הראש" ולהביט אל לוח המכשירים – קיימת בתעופה מזה יותר משלושה עשורים.

    גם יצרני רכב אימצו בעשור האחרון את הטכנולוגיה הזאת, אם כי עד היום היא מוצעת לרוב רק על-ידי יצרני יוקרה, וגם אז כמעט תמיד כאופציה בתוספת תשלום.
    לאחרונה חודרת התצוגה העילית גם אל דגמים עממיים, למשל אצל פיז'ו-סיטרואן או מאזדה, אבל כמות המידע שמועבר באמצעותה מוגבלת לרוב לנתוני מהירות הנסיעה או הנחיות ניווט בסיסיות.

    Iris Heads Up Display

    כעת מצטרפת חברה נוספת לשוק הזה, ומציעה מערכת תצוגה עילית מתוחכמת מן המקובל, וחשוב מכל: כזאת שאפשר להתקין כמעט בכל מכונית קיימת.
    'איריס' היא חברת סטארט-אפ קנדית אשר יצאה לא מכבר לגיוס המונים במסגרת פלטפורמת גיוס ההמונים 'אינדיגוגו' (Indiegogo), ובתוך פחות משלושה חודשים היא מתכוונת להוציא לשוק מערכת תצוגה עילית שיכולה להתממשק לא רק עם נתוני המכונית אלא גם עם הטלפון "החכם" הנייד.

    המערכת של 'איריס' היא יחידת הקרנת לייזר שמותקנת על חלקו הקדמי-תחתון של גג המכונית, ומחוברת אל הזרוע המקורית של מגן השמש, וממנה נשלף מסך שקוף שמחובר למקרן באמצעות שתי זרועות.
    המכשיר עצמו נראה פשוט וכך גם ההתקנה שלו: הוא מחליף את סך השמש של הנהג, וכלי להתקין אותו מסירים את הסך המקורי ובמקומו מחברים את המכשיר, אשר מכיל גם סך שמש חליפי משלו.

    התצוגה העילית מוקרנת על גבי מסך שקוף ומציגה את מהירות הנסיעה, ובנוסף היא כוללת גם מערכת ניווט עצמאית – שמן הסתם לא תהיה רלבנטית לישראל בשלב ראשון.
    מערכת הניווט, מבוססת GPS (לא ברור אם עצמאי או של הטלפון הנייד), ומוסיפה לא רק הנחיות ניווט אלא גם התראות מפני הגבלות מהירות, מצלמות רמזור ומהירות, ואודות נהיגה במהירות גבוהה מן המותר.

    למערכת יש חיבור BT לטלפונים חכמים מופעלי iOS ואנדרואיד, והיא מקרינה מידע אודות שיחות טלפון נכנסות ואת הודעות הטקסט, ואפילו התראות מתוך היומן ולוח השנה.
    פונקציית זיהוי קולי (באנגלית, מן הסתם) מאפשרת לבצע שיחות טלפון "ללא ידיים", והמערכת גם מתוכנתת לזהות מחוות ידיים שמורות לה לקבל או לדחות שיחות.

    גיוס המונים, מחיר מציאה

    'איריס', שמקום מושבה בוונקובר קנדה, מגייסת את ההון שנחוץ להשקתה באמצעות פלטפורמת גיוס ההמונים אינדיגוגו, והמקדימים להירשם לגיוס זה יוכלו לקבל את המערכת תמורת 299 דולרים (בצפון אמריקה, לפני מיסי יבוא ארצה, 50 דולר נוספים למשלוח בינלאומי). נכון להיום (א') נותרו עדין 13 מערכות למכירה בהצעה זו. אנשי החברה מצהירים שכאשר המערכת תושק במכירה רגילה בשוק החופשי יעמוד מחירה על 499 $.

    נזכיר רק שמערכות דומות – פחות או יותר – מוצעות כיום גם על ידי חברות כמו פיוניר, גארמין, Navdy ו-HeadsUP-! – אם כי רובן ככולן מציבות את התצוגה שלהן מעל לדאש בורד ולא מתחת לחלקה העליון של השמשה בגובה עיניו של הנהג.

    יותר או פחות בטוח?

    ברמה העקרונית תצוגה עילית יכולה לשפר את בטיחות הנהיגה בשני אופנים: ראשית, היא מאפשרת לנהג למקד את מבטו החוצה וחוסכת ממנו את הצורך להסיר אותו מן המתרחש על הדרך שלפניו כדי לבחון את לוח השעונים או את מערכת הניווט, ושנית – היא מאפשרת להציג התראות חירום דחופות באופן בולט ולא שגרתי.
    אלא שתכונות חיוביות אלה יבואו לידי ביטוי מרבי רק בדור הבא של מערכות תצוגה עילית, אשר יקרינו את המידע באופן גרפי וברור על גבי השמשה הקדמית עצמה.
    מערכות נוכחיות, ובעיקר גם מערכות 'אפטר-מרקט' שאותן אפשר להתקין במכוניות קיימות, עלולות ליצור סכנות בטיחותיות – ובעיקר אם הן מאפשרות להקרין אפליקציות מסיחות-דעת מתוך הטלפון הנייד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.