• Ad
  • תערוכת פרנקפורט 2015 פותחת את שעריה עם שני ימי עיתונות (שלישי רביעי 15-16 ספטמבר) ולאחריהם עשרה ימים שבמהלכם תהיה פתוחה לקהל, ואנחנו נהיה כאן עם כתבה מתעדכנת ועם כל הפרטים החשובים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדכון אחרון: 15 ספטמבר

    תערוכת המכוניות הבינלאומית של פרנקפורט היא תערוכת הרכב הגדולה והחשובה ביותר באירופה לשנת 2015, ורוב הדגמים החדשים שמוצגים בה צפויים להופיע בישראל כבר במהלך הרבעון הראשון של 2016, ולכל המאוחר עד לסוף הרבעון השלישי.

    אחדים מהם, אשר הוצגו במהלך החודשים האחרונים ורק זוכים בפרנקפורט לחשיפה פומבית ראשונה בפני קהל – למשל כמה מדגמי ב.מ.וו, פיאט ואופל, יושקו בארץ עוד במהלך השנה הנוכחית.

    על אף שמדובר בתערוכת הרכב הביתית של יצרני הרכב הגרמנים, שבאופן טבעי ורגיל גורמת להם להתאמץ מבחינת ההשקעה בתצוגות ובעיקר עם דגמים חדשים ומיוחדים – פרנקפורט 2015 מציגה כמעט "לידה מחדש" של קבוצת פיאט, ובוודאי של אלפא-רומיאו ששייכת לקבוצה זאת.
    המכונית המרגשת מכל, זו שרובנו ממתינים לה בציפיה דרוכה מזה מספר שנים, היא ג'וליה, מחליפת ה-159 וזו שתתמודד בשוק הפרימיום הבוער והכל כך רווחי אל מול ב.מ.וו. סידרה 3, מרצדס C קלאס, אאודי A4, יגואר XE החדשה ועוד.

    פיאט עצמה תשיק מכונית חשובה מאד עבור השוק הישראלי, אם כי ספק אם זו תצליח בכלל לזכות שם לתשומת לב: 'אגיאה', מכונית 'סופר-מיני פלוס' שתתמודד בשווקים המתפתחים מול פיג'ו 301 (ותאומתה סיטרואן סי אליזה), וסקודה ראפיד, ובישראל גם מול יונדאי i25 וקיה ריו.

     

    פיאט אגיאה
    פיאט אגיאה

    'אגיאה' מיוצרת בטורקיה, ואם יבואני פיאט יחליטו למצב אותה במחיר שלא מתחנף בפני ציי הרכב יש לה פוטנציאל להפוך לאחד מלהיטי המכירות בשוק הפרטי.

    הנה שאר הדגמים החשובים שמתחדשים בפרנקפורט 2015, הצטרפו אלינו לכאן במהלך התערוכה לעדכונים חמים ולחדשות החשובות מן האירוע עצמו.

    אאודי
    אאודי משיקה את e-tron Quattro, מכונית קונספט שמייצגת את הקרוס-אובר העתידי – בעל הנעה חשמלית בלבד – Q6, אשר יושק בעולם בשנת 2018 ויתברג, כפי ששם הדגם מעיד – בין ספינת הדגל Q7 לבין Q5. זאת גם התשובה הראשונה, אבל לא בטוח שהאחרונה, של אאודי לקרוס-אובר החדש של טסלה, 'דגם X', שיושק בסוף חודש זה בארה"ב.

     

    Audi e-tron quattro concept
    Audi e-tron quattro concept

     

    אחת המכוניות היותר חשובות בפרנקפורט, ובמידה רבה גם עבור השוק הישראלי, היא דור חמישי ל-A4 – המכונית שמתמודדת מול ב.מ.וו. סדרה 3 (ואלפא-רומיאו ג'וליה החדשה) על פלח השוק החשוב ביותר (באירופה) של קטגוריית הפרימיום מבחינת היקף המכירות.

     

    אאודי A4 החדשה
    אאודי A4 החדשה

     

    שלוש הבשורות החשובות של A4: פלטפורמת  MLB החדשה, מנועים חדשים ועיצוב מחודד יותר.

     

    אופל

    במרכז התצוגה של אופל עומדת מכונית מאד חשובה לאירופה – אסטרה החדשה אשר קיבלה עיצוב מרהיב ונראית מחודדת ונחושה.
    הבשורות החשובות של אסטרה הן הפחתה משמעותית מאד במשקל – בין 120-200 ק"ג בדגמים השונים, ומנועים חדשים שרובם כבר משמשים בקורסה החדשה.
    מהנדסי אופל בחרו לקצר את בסיס הגלגלים ב-2 ס"מ ולהנמיך את המכונית, אולם הם מצהירים על שיפור המרחב הפנימי.

    אופל אסטרה 2015
    אופל אסטרה 2015

    אופל כבר חשפה פרטים ותמונות ראשונות של המכונית לפני כחודשיים, ולקראת התערוכה חשפה גם את גרסת הסטיישן שלה – 'ספורט טורר', אשר נותרה בדיוק באותן מידות של הדגם היוצא: אורך של 470.2 ס"מ, רוחב של 187 ס"מ וגובה של 150 ס"מ.

    אסטרה ספורט טורר
    אסטרה ספורט טורר

    אנשי אופל מספרים שהמרחב הפנימי של המכונית הוגדל, כך שהנהג נהנה מתוספת של 2.6 ס"מ למרווח הרגליים בעוד שלנוסע מאחוריו נוספו 2.8 ס"מ של מרווח נוסף.
    נפח תא המטען כעת הוא 1,630 ליטרים, ואילו דלת התא הזה יכולה להיפתח ולהיסגר באמצעות מחוות כף רגל, ללא מגע יד או שלט רחוק.
    בגרסת הבסיס שלה שוקלת הסטיישן החדשה 130 קילו פחות ממקבילתה מן הדור היוצא ומגוון מנועי הבנזין והדיזל – כולם חדשים לדברי אופל, מציע הספקים שבין 95 כ"ס ל-200 כ"ס ובנפחים שבין 1.0 ליטר ל-1.6 ליטר.
    המנוע החדש ביותר, והחזק ביותר, הוא טורבו בנזין בנפח 1.6 ליטר שמספק 200 כ"ס ו-31 קג"מ מרשימים של מומנט (עם אובר-בוסט, overboost).

    אינפיניטי
    שנתיים לאחר שהוצגה כמכונית קונספט בפרנקפורט מושקת כעת אינפיניטי Q30 החדשה – מכונית שבנויה על הפלטפורמה הקטנה של מרצדס ומיוצרת בבריטניה, בין השאר גם עם מנועים מתכנון של מרצדס.
    מכונית זאת תתמודד מול ב.מ.וו. סידרה 1, אאודי A3, וכמובן מול מרצדסA קלאס, אחותה למחצה.

    אינפיניטי Q30
    אינפיניטי Q30

     

    אלפא-רומיאו
    אלפא רומיאו ג'וליה הוצגה חלקית במילאנו לפני מעט יותר מחודש במלאת 105 שנים למותג האיטלקי, אבל באופן רשמי נחשף רק העיצוב החיצוני שלה וגרסת ההנעה הבכירה עם מנוע V6 אשר פותח על-ידי פרארי.
    בפרנקפורט תיחשף המכונית באופן רשמי, ובכלל זה גם גרסאות המנוע הבסיסיות יותר, קרוב לוודאי עם מנועי טורבו בנזין בנפחי 2.0 ו-2.0 ליטר.

     

    אלפא-רומיאו ג'וליה
    אלפא-רומיאו ג'וליה

     

     

     

     

    ב.מ.וו
    סידרה 7 הוצגה כבר כמעט באופן מושלם ובפרנקפורט היא תעבור את טבילת האש הראשונה שלה מול קהל, במקביל להשקה הרשמית, בתנועה, לעיתונות הבינלאומית. גרסה היברידית שלה תושק במהלך השנה הבאה.

     

    ב.מ.וו. סידרה 7
    ב.מ.וו. סידרה 7

    הדור השני של X1 , שמושק בפרנקפורט, עבר מהפך עיצובי חשוב שמציב אותו במקום שבו חובבי הקרוס אוברים מצפים שהוא יימצא: לא כגרסת סטיישן מוגבהת לסדרה 1 אלא כקרוס-אובר דמוי ג'יפון.
    השינוי המהותי יותר בוצע, כמובן, מתחת לברזלים: X1 מבוסס על פלטפורמת UKL החדשה של ב.מ.וו. ומיני, שעליה בנויים גם סדרה 2 'אקטיב טורר' וגראן טורר, והמכונית תיוצר בגרסאות הנעה קדמית והנעה כפולה.

     

    ב.מ.וו. X1
    ב.מ.וו. X1

    ב.מ.וו. מציגה גם השקעה מיוחדת בגרסאות היברידיות, עם 7 היברידית, כאמור, וגם עם סידרה 2 וסידרה 3 היברידיות שעשויות להגיע ארצה בשנה הבאה.

     

    בנטלי
    תגידו שלוש פעמים ברציפות "בנטאיגה, בנטאיגה בנטאגיה" ואז נסו להבין מדוע בחרו אנשי בנטלי, מותג הסופר-יוקרה של קבוצת פולקסוואגן, דווקא בשם Bentayga עבור הקרוס-אובר היוקרתי ביותר והמהיר ביותר בעולם (מייצור "סדרתי"). רוצים כזה? תכינו 130 אלף לירות שטרלינג לפני מיסים.

     

    בנטלי בנטאיגה
    בנטלי בנטאיגה

    בורגוורד
    סוף סוף זה קורה באמת: אחרי כל ההכנות, והטיזרים, וההבטחות שהחלו לפני שנה בתערוכת פריז והועצמו בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ השנה – 'בורגוורד' – בעבר מותג גרמני מפורסם – יציג קרוס-אובר מודרני ראשון שצפוי להיות מיוצר בסין.

    הדגם הראשון שבורגוורד תחשוף הוא הקרוס-אובר הבינוני בגודלו BX7.

     

    בורגוורד BX7
    בורגוורד BX7

     

     

     

    דאצ'יה
    הבשורות של דאצ'יה לקראת פרנקפורט חשובות במיוחד לשוק הישראלי: תיבות הילוכים רובוטיות, פשוטות אמנם, מוצעות בכל גרסאות ה'סנדרו' וה'לוגאן' עם מנועי בנזין.
    למרות חוסר החיבה של ישראלים לתיבות רובוטיות, ובמיוחד לרובוטיות הפשוטות, דאצ'יה תוכל לטעון סוף סוף שיש לה תיבה "אוטומטית", והמחסום המשמעותי ביותר שלה בשוק הישראלי יוסר.

     

    טויוטה
    דור רביעי לפריוס אמנם לא צפוי להציע חידושים מרחיקי לכת בכל הקשור למערכת ההנעה (למרות שיפור מובטח של כ-10% בתצרוכת הדלק) אבל החדשות החשובות שלו הן ראשית לכל ההתבססות על פלטפורמת TNGA החדישה של טויוטה, שעליה ייבנו בהמשך גם לא מעט דגמים חשובים אחרים של החברה.
    פלטפורמת TNGA שוקלת, כמובן, פחות, ואנשי טויוטה מבטיחים שהיא מספקת התנהגות כביש טובה יותר. לראשונה תוצע אופציה לסוללת ליתיום-איון במקום הניקל-מטאל הסטנדרטית.

    המכונית עצמה עוצבה בהשראת 'מיראי', המכונית המימנית הסדרתית הראשונה מסוגה בעולם אשר טויוטה השיקה בסוף השנה שעברה.

     

    טויוטה פריוס דור רביעי
    טויוטה פריוס דור רביעי

     

     

     

    יגואר

    יגואר רוצה להגדיל את היקף המכירות השנתיות שלה מ-81 אלף בשנה שעברה ל-200 אלף כמה שיותר מהר, ובנוסף ל-XE החדשה מי שיסייע לה לעשות את זה הוא F-Pace, הקרוס-אובר הראשון בתולדות החברה.

    F-Pace מבוסס על הפלטפורמה החדשה של יגואר שעליה מבוססת גם XE, כ-80% מן המרכב עשוי מאלומיניום וחלקים נוספים בו בנויים מחומרים מורכבים וממגנזיום, וחלוקת המשקל שלו היא 50-50 לפנים ולאחור.

    מידותיו של הקרוס-אובר החדש גדולות מעט מאלה של ב.מ.וו. X3, עם אורך של 473.1 ס"מ, ובסיס גלגלים של 287.4 ס"מ, ומרווח הגחון שלו הוא 21.3 ס"מ.

    בעת ההשקה הוא יוצע עם מנוע בנזין אחד בלבד, V6 בנפח 3.0 ליטר שמספק 380 כ"ס, ועם מנוע טורבו-דיזל ארבעה צילינדרי בנפח 2.0 ליטר.

     

    יגואר F-PACE
    יגואר F-PACE

     

    יונדאי
    יונדאי עושה ספורט בפרנקפורט, כשהגרסה המעניינת ביותר מבחינה מעשית עבורנו עשויה להיות i20 ספורטיבית, חזקה ומונמכת ב-2 ס"מ.
    במקביל יושק גם מותג הספורט של יונדאי, אבל השפעתו של זה עשויה להיות קצת יותר ארוכת טווח.

    לקסוס
    החדשות החשובות ביותר של לקסוס ל-2015 – RX החדש – הוצגו כבר מוקדם יותר השנה לכן פרנקפורט נחשבת רק ל"בכורה אירופית" לדגם הזה, שצפוי בישראל בתחילת 2016.
    הכלי החדש ארוך מקודמו ב-12 ס"מ, רחב ממנו ב-1.5 ס"מ וגבוה ב-1 ס"מ.

    מאזדה
    אנשי מאזדה בטח יספרו לנו בתערוכה האם דגם התצוגה 'קוארו' (Koeru) מייצג גרסת 7 מושבים של CX-5 או את מחליפו של CX-9.

    מיני
    מיני כבר חשפה תמונות רשמיות ואת רוב הפרטים החשובים אודות 'קלאבמן' החדשה שלה, שמבוססת על הפלטפורמה החדשה של החברה ומציעה ממדים נדיבים מבעבר, אבל בפרנקפורט יוכל הקהל למשש אותה ולהיווכח עד כמה היא באמת מרווחת.

    המכונית מבוססת על הגרסה הארוכה של פלטפורמת ההנעה הקדמית החדשה של קבוצת ב.מ.וו, שמכונה UKL2, ובמחינת הממדים והפונקציונליות היא מקבילה לגרסת סטיישן של מכונית קומפקטית כמו פולקסוואגן גולף.

     

    The new MINI Clubman

     

    מרצדס
    מרצדס משיקה את GLC – הקרוס-אובר הבינוני שלה, תצורת קונברטיבל למכונית הדגל S קלאס ותצורת קופה ל-C קלאס.

     

    S קלאס קבריו
    S קלאס קבריו

     

    C קלאס קופה
    C קלאס קופה

     

     

     

     

    ניסאן
    ניסאן חשפה תמונת טיזר ראשונה של מכונית הקונספט החדשה שתעמוד במרכז התצוגה שלה, בניסיון (כנראה) לגרום לכולנו להעלות השערות רבות ככל שאפשר.
    יש שחושבים שמדובר ביורש לג'וק, אחרים סבורים שזהו קרוס-אובר חדשני שעשוי להפתיע את כולנו, ויש מי שמאמין שמדובר במכונית האצ'בק בעלת מראה ייחודי.
    ניסאן הציגה מוקדם יותר השנה את מכונית התצוגה "סוואי", וגם זה יכול להיות אחד הכיוונים, אבל אחרי שכבר קיבלנו בהפתעה את ג'וק, כמו גם את ב.מ.וו. X6 או את מרצדס GLC – נדמה שאנחנו דווקא אוהבים להיות מופתעים (מה גם שנותרו רק עוד ימים ספורים עד שנדע במה דברים אמורים).

    סאנגיונג
    סאנגיונג מציגה בפרנקפורט את גרסת הטורבו-דיזל של 'טיבולי', עם מנוע בנפח 1.6 ליטר שמחובר לתיבות הילוכים ידנית או אוטומטית ולהנעה קדמית או כפולה.
    בנוסף, מכונית התצוגה XLV "אייר" מדגימה את גרסת הגוף המוארכת של טיבולי, עם 7 מקומות ישיבה.
    גרסה זאת, כך מבטיחים ההודים (מהינדרה היא הבעלים של סאנגיונג בימינו) מציעה מרחב מוגדל למטען, וגם היא תונע עם מגוון מנועי הדיזל והבנזין בנפחי 1.6 ליטר ועם אופציה לתיבת הילוכים אוטומטית מתוצרת אישין היפנית והנעה קדמית או כפולה.

     

    סאנגיונג טיבולי דיזל
    סאנגיונג טיבולי דיזל

     

     

    סוזוקי
    באלנו חוזרת, אם כי הפעם לא כמכונית שמתיימרת להיות "משפחתית קטנה" אלא כסופר-מיני מעט יותר גדולה מ'סוויפט'.

    סוזוקי באלנו 2015
    סוזוקי באלנו 2015

     

     

    סיאט
    סיאט מאחרת לשוק הקרוס-אוברים הקטנים, אבל כבר הרבה זמן מבטיחה לנו דמוי-ג'יפון משלה. בפרנקפורט אמנם מוצגת רק מכונית תצוגה, אבל זה אומר שפעמי המשיח קרובים.

    העובדה שסיאט קוראת למכונית שלה "סיאט ליאון ספורט קרוס" מעידה על הכיוון – הרעיון הוא לייצר קרוס-אובר ספורטיבי, ועל זה אפשר ללמוד גם מן העובדה שמכונית התצוגה מצוידת במנוע החדש והמשודרג של ליאון קופרה, טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר שמספק 300 כ"ס, ובעיצוב ספורטיבי.

    המנוע מחלק את כוחו בין ארבעת הגלגלים ומאיץ את המכונית (לפחות בתיאוריה) ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות, ומרווח הגחון הוגבה ב-4.1 ס"מ מעל זה של ליאון קופרה הספורטיבית – מן הסתם לא לטובת יכולות השטח אלא למען הפוזה.

     

    Leon Cross Sport showcar-07

     

    אחרי שחשפה את איביזה המחודשת מוקדם יותר השנה, מציגה סיאט בפרנקפורט את גרסת הביצועים שלה, קופרה, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר שמספק 192 כ"ס (לעומת 180 בדגם היוצא) ומאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות ואל מהירות מרבית של 235 קמ"ש. נתון חשוב עוד יותר במנוע החדש הוא הכח שלו, המומנט, ששודרג מ-25.4 קג"מ ל-32.5 קג"מ.

    סיאט איביזבה קופרה
    סיאט איביזבה קופרה

    הדפרנציאל האלקטרוני מוגבל ההחלקה (XDS) שהוצג על-ידי סיאט בליאון (ועל ידי סקודה באוקטביה 230 (RS מוצע מעתה גם באיביזה קופרה.
    שדרוג תא הנוסעים מכיל את כל מה ששופר במתיחת הפנים בתוספת אלמנטים ספורטיביים, רובם ויזואליים, שמוכרים מן הליאון קופרה.

    סיטרואן
    סיטרואן תתמקד בפרנקפורט במכונית הקונספט 'קקטוס M', אשר למעט מספר רמזי עיצוב שלקוחים מגרסת 'מהארי' ההיסטורית (שהתבססה בשעתו על 'דיאן') תהיה למעשה 'קקטוס' מעוצבת, שתוצע עם כל המכלולים המוכרים לנו כיום – אם כי ככל הנראה גם בגרסה כפולת הנעה.

     

    Citroen Cactus M Concept 6

     

    סקודה
    הגרסה החמה של אוקטביה, RS, חוממה עוד יותר (תוספת של 10 כ"ס) וזכתה לדיפרנציאל מוגבל החלקה ונשלט אלקטרונית לגלגלים הקדמיים. התוצאה היא RS230 אשר תימכר למידה של RS ה'רגילה'.

    פולקסוואגן

    פולקסוואגן משיקה בפרנקפורט את הדור השני של 'טיגואן', הפעם על בסיס פלטפורמת MQB של קבוצת פולקסוואגן, ובשונה מן המקור הפעם מדובר בג'יפון בעל בשורה.טיגואן החדש ייוצר בשלוש גרסאות מרכב: רגילה (5 מושבים), מוארכת (7 מושבים)  ודמויית קופה. בכך יצטרף טיגואן לשוק מעניין שיכלול לא רק את סאנגיונג טיבולי, שנזכר כאן, אלא גם גרסה מוארכת של הונדה CR-V.

     

    Volkswagen Group Night ?On the Move", IAA Frankfurt 2015

     

     

    טיגואן החדש מוצע בארבע תצורות שונות, בהתאם לאופי השימוש והמשתמש: גרסה ספורטיבית שנקראת R-LINE, גרסת "כביש", גרסת "שטח", וכן גרסה היברידית-נטענת, GTE בז'רגון הפולקסוואגני, שמונעת על-ידי המערכת המוכרת מן הגולף, הפאסאט ועוד. היצע המנועים ומערכות ההנעה כולל 8 מנועים בעלי הספקים שנעים מ-115 ועד 240 כ"ס, ואלה, לדברי פולקסוואגן, מציעים "עד 24% חסכון במשקל".

    הכלי מציע מרחב פנימי גדול יותר ונפח תא מטען של 615 ליטרים, ומאחר שהוא מבוסס על הפלטפורמה המודולרית החדשה הוא גם קל יותר – ב-50 ק"ג לדברי פולקסוואגן.

    פורשה
    ההפתעה הגדולה שפורשה שמרה לתערוכת פרנקפורט, וזו שגנבה את ההצגה בערב הגאלה שעורכת קבוצת פולקסוואגן בערב שלפני תערוכות הרכב הגדולות, היא מכונית קונספט חשמלית שנקראת Mission E.

    פורשה, שנהנית מן ההצלחה האדירה שלה עם מכונית מירוצי הסיבולת החשמלית שלה, ה-919, מראה ל'טסלה' מהיכן מתחבר החשמל עם מכונית על בעלת שני מנועים חשמליים שמספקים יחד 600 כ"ס – אחד מניע את הגלגלים הקדמיים והאחר את האחוריים – תאוצה מסחררת מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות ול-200 קמ"ש בתוך 12 שניות, טווח נסיעה מוצהר של 530 ק"מ (!) בין טעינות, ולא פחות חשוב – תצורת מרכב בעלת ארבע דלתות שמסבירה שמדובר במכונית שאמורה להיות שימושית בחיי היום יום.

    פורשה חושפת גם טכנולוגיה מעניינת בתחום הטעינה: מערכת במתח של 800 וולט שאמורה לספק טעינה מהירה, וכל העסק הזה שוקל שתי טונות, לא קל אבל גם לא נורא יחסית לכל מה שנכנס לתוכו.

     

    Porsche Mission E

     

    כמעט חמש שנים אחרי ב.מ.וו. גם פורשה "נשברה" והחלה להגדיש את מנוע הבנזין הבסיסי של 911 – וכך תושק מתיחת הפנים של המכונית האייקונית עם מנוע בוקסר 6 צילינדרי חדש, בנפח 3.0 ליטר ועם הגדשת טורבו, שיספק כמעט 370 כ"ס ויאיץ את המכונית מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.2 שניות.

     

    פורשה 911 קאררה - 2015
    פורשה 911 קאררה – 2015

    גם מערכת המתלים האדפטיבית של פורשה, PASM, הפכה להיות סטנדרטית בכל הגרסאות.

    פיאט
    8 שנים לאחר השקת הדגם שהציל את פיאט מתהום הנשייה מושקת בפרנקפורט מתיחת פנים משמעותית, לדברי פיאט, של המכונית. היא מבוססת אמנם על אותה פלטפורמה אבל בוצעו בה – כך מבטיחים האיטלקים – לא פחות מ-1,800 שינויים.

    פיאט 500 דור שני
    פיאט 500 דור שני

     

     

    קיה
    שתי מתיחות פנים קלילות ומכונית חדשה ומאד חשובה אחת הן השלל של קיה בפרנקפורט.
    סיד ואופטימה עוברות עוד מתיחונת לא מאד דרמטית, כשהחדשות החשובות הן דווקא מנוע נוסף, טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר, שמתווסף לסיד.
    אבל החדשות היותר חשובות, כמובן, הוא ספורטאז' חדש שמחליף את הכלי שאיתו קיה מתעללת כעת בכל מתחרותיה בלפחות שלושה פלחי שוק.

     

    קיה ספורטאז' החדש: האם היבואנית והיצרנית יצליחו לשמר את המחיר של הדגם היוצא?
    קיה ספורטאז' החדש: האם היבואנית והיצרנית יצליחו לשמר את המחיר של הדגם היוצא?

    ספורטאז' החדש הוא אחיו של יונדאי טוסון החדש, והמנוע מהמרכזי שלו לאירופה יהיה טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר, אבל אותנו כמובן מעניינת השאלה האם קיה תצליח לשמר את תג המחיר הנהדר של 135,000 ש"ח לגרסת הבנזין האטמוספירית בנפח 1.6 ליטר.

    רנו
    דור רביעי לרנו מגאן היא מכונית שנראית נהדר, לפחות בתמונות, ומבוססת על הפלטפורמה המודולרית החדשה של רנו-ניסאן. העיצוב נראה כמו שילוב של 'טאליסמן' החדשה, ראו להלן, יחד עם קאפצ'ור וקליאו המוכרות לנו.

     

    רנו מגאן, דור רביעי
    רנו מגאן, דור רביעי

    טאליסמן, שמוצגת בפרנקפורט בגרסאות סדאן וסטיישן, תתמודד באירופה מול פאסאט, סופרב, מונדיאו, מאזדה 6 ואחרות, והיא מבוססת על פלטפורמת CMF המודולרית החדשה של רנו-ניסאן, שעליה כבר בנויה אספאס הנוכחית.

    רנו טאליסמן
    רנו טאליסמן

    לא הרחק משם משיקה רנו את 'אלסקאן' – כניסה ראשונה שלה אל שוק הטנדרים היוקרתיים ומתחרה בפולקסוואגן אמארוק.

     

    Renault_ALASKAN Concept 021

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תערוכת פרנקפורט 2015: כל החדשות

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.