• Ad
  • תחנה אחרונה למאזדה 5: ייצור המיניוואן הפופולרי מופסק

    גם בשנתו האחרונה היה נושא האנשים של מאזדה בין המיניוואנים הנמכרים ביותר בישראל. שוק המיניוואנים כמעט ונכחד לנוכח מעבר לקרוס-אוברים דמויי ג'יפ
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    מאזדה הכריזה על כוונתה להפסיק את מכירת המיני-מיניוואן שלה, ה-5, בשוק האמריקני, וזאת לנוכח דעיכת הביקוש למיניוואנים בכלל, ולדגם הזה בפרט.

    הפסקת המכירה בארה"ב מסמנת את הפסקת הייצור של הדגם הזה עוד השנה, לא עניין מפתיע בהתחשב בכך שזהו הדגם האחרון של מאזדה שבנוי על הפלטפורמה של מאזדה 3 הקודמת (שעליה נבנו בשעתו גם וולבו S40 ופורד פוקוס).

    מאזדה 5: המיני-מיניוואן הנמכר ביותר בתולדות ישראל
    מאזדה 5: המיני-מיניוואן הנמכר ביותר בתולדות ישראל

    5 לדורותיו הוא המיני-מיניוואן הנמכר ביותר בתולדות השוק הישראלי, בעיקר בזכות הצלחתו ההיסטורית בציי הרכב והביקוש הרב לו הוא זוכה בשוק המשומשות. אפילו בשנתו האחרונה אצלנו זהו הדגם השלישי הנמכר ביותר בקטגוריה שלו, עם כמעט 400 מסירות בשבעת החודשים הראשונים של השנה.

    5 הושק בעולם בשנת 2005 והגיע ארצה כדגם 2006, ובשנת 2010 הושק הדור השני שלו, למעשה מתיחת פנים משמעותית.
    אלא שכל קטגוריית המונובוקסים – מיניוואנים ומיני-מיניוואנים, נמצאת בדעיכה דרמטית לנוכח הביקוש העצום לקרוס-אוברים דמויי ג'יפ, וגם בישראל מספקים דגמים פופולריים כמו מיצובישי אאוטלנדר את רוב הביקוש לכלי רכב בעלי 7 מושבים.

    מאזדה 5 אולי מעולם לא באמת ענה להגדרה של כלי רכב עם 7 מקומות ישיבה – היות שבשורת המושבים האמצעית שלו מאד קשה להושיב שלושה – אבל זהו המיני-מיניוואן האמיתי היחיד בשוק שמציע דלתות הזזה – דבר שמשפר מאד את השימושיות שלו, וגם מבחינת המוצא היפני יש לו מעט מאד אלטרנטיבות.

    לא שבעה מושבים אמיתי אבל היחיד עם דלתות הזזה
    לא שבעה מושבים אמיתי אבל היחיד עם דלתות הזזה

    כאמור, בשבעת החודשים הראשונים של 2015 עלו על כבישי ישראל כמעט 400 יחידות של מאזדה 5, כשאת המכירות מובילים טויוטה ורסו וסיטרואן פיקאסו (במקום הרביעי, עניין מפתיע בפני עצמו, ניצבת 'פריוס-פלוס' ההיברידית של טויוטה, ממנה נמסרו 381 יחידות).

    עבור מי שמבקשים לעצמם מיניוואן בעל 7 מושבים עדיין נותר היצע לא מבוטל (מעבר, כמובן, ליתרת המלאי שיבואני מאזדה הצליחו ודאי לארגן לפני סוף הייצור), והרשימה כוללת – לפי סדר הפופולריות שלהם במחצית הראשונה של 2015, את ורסו, פיקאסו ופריוס פלוס, ואחריהם שברולט אורלנדו, קיה קארנס, רנו גראנד סניק, אופל זאפירה, ופיז'ו 5008. בשנה הבאה יצטרף לשוק גם פולקסוואגן טוראן החדש.

    את המכירות בקרב המיניוואנים בגודל מלא מובילים שברולט טראוורס ופורד S-MAX / גלאקסי, ואופציה זולה מציעה דאצ'יה עם 'לודג'י'.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.