יצרני הרכב מתחילים ליישר קו עם הדרישות המחמירות של Euro-NCAP, אשר צפויות להעלות במידה משמעותית את רמת הבטיחות בכלל, ובפרט את היכולת להימנע מתאונה
מרצדס 'ויאנו' (V-class) וניסאן אקס-טרייל השיגו את הציון המרבי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של פרויקט Euro-NCAP.
זהו הישג מרשים במיוחד לנוכח העלאת רף הדרישות אשר ביצע הפרויקט בשנה שעברה, והדרישה למערכות בלימה אוטונומיות אשר עשויות למנוע לחלוטין תאונות.
הסטנדרט החדש קובע, למעשה, שאף אחת מן המכוניות אשר קיבלה בעבר ציון מרבי של חמישה כוכבים לא תקבל אותו כיום – אלא אם היא מצוידת במערכת בלימה אוטונומית ו/או במערכות נוספות לסיוע לנהג להימנעות מתאונה.
עם זאת, אנשי הפרויקט מבינים גם את האילוצים הכלכליים שעומדים בפני תעשיית הרכב ולכן יצרו הקלה – זמנית – לכלי רכב מסחריים. מרצדס ויאנו, למשל, שהוא כלי רכב מסחרי, מצויד במערכת הימנעות מתאונה אבל לא במערכת בלימה אוטונומית, ולמרות זאת קיבל את הציון המרבי של חמישה כוכבים.
ניסאן אקס-טרייל, לעומת זאת, מסמל את ההכרה של יצרני הרכב שעליהם להתיישר במהירות עם הסטנדרט החדש שהוצב בפניהם: אקס טרייל הוא בין כלי הרכב הראשונים שזוכים בציון המרבי, וזאת בזכות התקנת מערכת בלימה אוטונומית וגם מערכת התראה מפני סטייה מנתיב הנסיעה.
לעומתם, סיטרואןC4 'קקטוס', שקיבלה ציון טוב מאד של 82% ברמת ההגנה שלה על הנהג, קיבלה רק ארבעה כוכבים במבחן הריסוק, מפני שהיא מצוידת באמצעים הקודמים שהפרויקט קידם (וכבר הפכו לסטנדרט בתעשייה) – בקרת יציבות והתראה מפני אי חגירת חגורות בטיחות, אבל לא במערכות למניעת תאונה.
ניסאן אקס טרייל מציע רמת הגנה טובה יותר לנהג (86%) כמו גם את הסיכוי להימנע בכלל מתאונה, כאמור, ואילו הוואן המסחרי של מרצדס, שהותאם להסעה נוחה של נוסעים, מציע את רמת ההגנה הטובה ביותר לנהג (מבין השלוש) – 93%.