• Ad
  • מכוניות בכביש מהיר

    תוותרו על המכונית שלכם, קבלו 14,280 ש"ח לשנה

    ממשלת בריטניה נלחמת בעומסי התנועה שגורמים נזק בהיקף של עשרות מיליארדי שקלים בשנה. תשלם 3,000 ליש"ט לכל בעל רכב שיעבור לתחבורה ציבורית. אצלנו צפוי מיסוי נוסף על מי שיבחר להשתמש במכוניתו
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשעה שאנחנו, בישראל, תקועים בפקקי תנועה, ומבזבזים מידי שנה עשרות מיליארדי שקלים – ממשלת בריטניה מוכנה לשלם כ-1,200 שקלים בחודש, כל חודש, למי שיהיה מוכן לוותר על המכנית שלו ולעבור לתחבורה ציבורית.

     

     

    ה'טיימס' הלונדוני פרסם השבוע ידיעה לפיה ממשלת בריטניה מתכננת ניסוי שבמסגרתו יוענקו 3,000 לירות שטרלינג לשנה (14,280 ש"ח כערכם כיום) לכל בעל רכב שיהיה מוכן לוותר על המכונית שלו – וכל זאת במטרה להפחית את עומסי התנועה אשר גורמים מידי שנה לבריטים נזק שמוערך בכ-32 מיליארד ש"ח (כ-7.9 מיליארד ליש"ט).

    המשתתפים בתוכנית הבריטית יקבלו סוג של "רב קו" לתחבורה ציבורית, כשהוא טעון ב-3,000 ליש"ט, והם יוכלו להשתמש בו לצורך נסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית וגם בהשכרת רכב לטווח קצרצר (כמו פרויקט אוטו-תל בתל-אביב) או לשכירת אופניים או קורקינטים חשמליים. מי שיחפוץ בכך יוכל לקבל את הסכום הזה כשהוא טעון באפליקציה סלולרית (במקום בכרטיס), וכל זאת בתנאי שהוא יפקיד את מפתחות מכוניתו ולא ישתמש בה למשך שנה שלמה.
    ממשלת בריטניה הקציבה כ-20 מיליון ליש"ט לצורך הניסוי, אשר יתחיל בעיר קובנטרי ויתופעל על-ידי רשות התחבורה שלה, ומשם הוא צפוי להיות מורחב ל-12 מועצות וערים נוספות במערב מידלנדס. לניסוי יצורפו כ-100 הנהגים הזריזים ביותר שיירשמו אליו, ואחת ממטרותיו היא לגלות מה סכום הכסף שצריך כדי לשכנע נהגים לוותר על מכוניותיהם.
    ממשלת בריטניה, שעסוקה כעת יותר מכל בשאלת ההיפרדות מן האיחוד האירופאי, טרם גיבשה החלטה בנוגע להרחבת הניסוי הזה למדינה כולה, או לגבי הפיכתו למצב קבוע, אבל כאשר חושבים על כך לעומק הוא לא שונה בהרבה מן השיטה שנהוגה כיום בלטביה – שם מסבסדת המדינה את כלל התחבורה הציבורית כך שכל מי שרוצה יכול להשתמש בה בחינם.

    גם אצלנו, בישראל, המדינה מסבסדת במידה רבה את התחבורה הציבורית: פחות או יותר שלושה רבעים מן העלות האמיתית של נסיעה באוטובוס או ברכבת ממומנת מתקציב המדינה. אלא שכפי שכולנו רואים מידי יום, וכפי שנחשף גם בדוח המיוחד שפרסם מבקר המדינה מוקדם יותר החודש – התחבורה הציבורית בישראל מפגרת במידה ניכרת אחרי הביקוש ולא תעמוד בזינוק הנוסף שצפוי אם היא תהיה חינמית. אשר על כן אל תצפו לנסיעה בחינם בתחבורה הציבורית בישראל (למעט מספר מקרים שבהם החליט שר התחבורה על דעת עצמו לחלק תחבורה ציבורית בחינם).

    היות שרשות המיסים גובה מידי שנה כ-46 מיליארד שקלים כמיסוי על רכב בישראל קשה מאד לראות כיצד תוכל הממשלה (או תרצה) לעודד הת צמצום השימוש ברכב בשיטה דומה לזו שאותה מנסים כעת הבריטים. עם זאת, במסדרונות האוצר בירושלים מנשבת כיום רוח של צמצום השימוש בנסיעה במכוניות, כדי לצמצם את עומסי התנועה, באמצעות מכשירי מיסוי. ה"בעיה" היא שבניגוד מוחלט לשיטה הבריטית, הרעיון שמתגלגל כיום באוצר הוא להטיל מיסי שימוש על המשתמשים ברכב (אגרות גודש ואגרות כביש) – כלומר להעלות את נטל המס על בעלי רכב.

    גם בבריטניה, אגב, נעשה מזה זמן שימוש בשיטה כזאת – הלא הוא "מס הגודש" שנגבה מרוב מכוניות הנוסעים שנכנסות לתוך העיר לונדון ברוב שעות היום, והחל מן ה-8 באפריל השנה צפוי מס הגודש הזה לזנק בתלילות כאשר מדובר במכוניות שיוצרות זיהום אוויר רב, למשל כלי רכב מסחריים וכלי רכב שמונעים במנעי דיזל ישנים. כל כלי רכב שלא עומד בתקני הפליטה החדשים יחויב ב -12.50 ליש"ט בכל כניסה שלו למרכז העיר לונדון.

    צילומים: יח"צ

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.