• Ad
  • החורבן שהשאירו סופות ההוריקן שתקפו את ארה"ב לאחרונה מעורר תקווה דווקא בשוק הרכב המקומי שמקווה לסיים את השנה באופן חיובי
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בארה"ב עדין אומדים את הנזקים העצומים לרכוש ונפש שהותיר גל סופות ההוריקן האחרונות, ובהן הסופות אירמה והארווי, שלא היו חביבות כמו שמות הדודים עליהן נקראו. עם זאת, אחרי כל אותם נזקים דווקא בשוק הרכב האמריקאי יש אופטימיות בעקבות הסופות ונזקיהן. על פי ההערכות, הסופות אשר פגעו בעיקר בפלורידה וטקסס גרמו נזקים ללמעלה ממיליון כלי רכב, רובם ברמה כזו שהופכת את תיקונן ללא כדאי. המשמעות היא שמאות אלפי בעלי מכוניות אשר איבדו את מכוניותיהם יצטרכו לרכוש אחרות במקומן עם קבלת כספי הביטוח.

    אנליסטים מהתחום מעריכים כי רק בטקסס וסביבותיה נוצר כעת ביקוש ל-600 אלף מכוניות שיחליפו את אלו שניזוקו, מהן 200 אלף מכוניות חדשות והיתר משומשות. הגל השני של הדרישה למכוניות חדשות יהיה כאשר מי שמכר מכונית משומשת יחפש לרכוש אחת חדשה במקומה, כך שבאומדן זהיר מדובר בסך הכל בביקוש לכחצי מיליון מכוניות. חדשות. וזה עוד לפני שנכנסה פלורידה למשוואה.

    דחיפה שכזו היא בדיוק מה ששוק הרכב האמריקאי היה זקוק השנה, כיוון שלאחר מספר שנים של התאוששות נאה בעקבות המשבר הכלכלי התהפך המצב, כשבשמנות החודשים הראשונים של השנה ירדו מכירות המכוניות החדשות ב-2.7%. המשמעות היא שאם ימשך קצב הירידה הנוכחי, ימסרו בשנת 2017 בארה"ב כמעט מיליון מכוניות פחות מאשר בשנת 2016 בה נמסרו כ-17.5 מיליון מכוניות. אלא שכאמור האנליסטים בענף מגלים אופטימיות. על פי דיווחים ב'אוטומוטיב ניוז' אמנם בחודש ספטמבר המשיכה הירידה בשוק האמריקאי, אך היה הייתה בשיעור מזערי של 0.1%, מה שאומר שבחודש זה נמכרו יותר מ-1.4 מיליון מכוניות. את הירידה מייחסים המומחים דווקא למזג האוויר ששיבש הוצאת עסקאות מכירה אל הפועל.

    ישנם מספר מדדים המחזקים את ההנחה כי מכירות הרכבים החדשים עומדת בפני עליה. אחד מהם הוא שבתחילת חודש ספטמבר, לאחר שהסתיימה הסופה הארווי, נרשמה ביוסטון וסביבתה עליה של 14% בעסקות לרכישת מכוניות. גם האינטרנט מהווה מדד לביקוש הצפוי. על פי בדיקת רויטרס במהלך הסערה ירדו חיפושי הרכב באינטרנט באזור יוסטון ב-25%, אך באמצע חודש ספטמבר לאחר החזרה לשגרה הם זינקו ב-18% בהשוואה לממוצע.

    עם נתונים שכאלו גם תעשיית הרכב האמריקאית מפגינה אופטימיות אם כי זהירה למדי. לפני הסופות התמודדות היצרניות האמריקאיות עם מלאי מכוניות בלתי מכורות גדול ביותר ב-13 השנים האחרונות, חצי מיליון מכוניות יותר מהדרוש. בהתאם לכך נערכו החברות להאטת הייצור, החלטה שתישקל בהתאם להתפתחויות באולמות התצוגה.

    מי ששמחים לא פחות מהמצב הם חברות מסחר הרכב הגדולות, אלו הקונות מכוניות במכרזים מחברות הביטוח, משמישות אותן ומחזירות אותן אל הכביש. על פי אומדן של אחת מהחברות הגדולות בתחום יותר מ-85 אלף מכוניות שניזוקו בסופה הארווי הן ברות תיקון, מה שאומר שרובן יחזרו אל הכביש בדרך זו או אחרת. לחילופין, חלק מהסוחרים הממולחים ינסו למכור את המכוניות במדינות אחרות בארה"ב ומחוצה לה. כפי שהזהרנו בעבר, חלק מהמכוניות הללו עלולות למצוא את עצמן גם בישראל.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    תודה לאירמה והארווי: התעוררות בשוק הרכב האמריקאי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.