• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    באיגוד השמאים מתלוננים על כך שכמה חברות ביטוח מפעילות שמאי נוסף שתפקידו להקטין את גובה שומות הנזק של שמאי החוץ

    איגוד שמאי הביטוח העביר בשבוע שעבר לחבריו תיעוד של שיטות שבהן נוקטות, לדבריו, אחדות מחברות הביטוח כדי "לפקח על מחירי המוסכים ועל מהות התיקון המקצועי במוסך", ובמילים אחרות – להקטין את גובה שומת הנזק.

    באיגוד השמאים מציינים שלאחרונה רבים מקרי התביעות לפוליסה שבהם מבוצעת מה שמכונה על-ידם "הסללה" דה פקטו: בשלב ראשון מתקבלת שמאות אובייקטיבית של 'שמאי חוץ' (שמאי שנבחר על-ידי המבוטח מתוך רשימת שמאים שאיתם מוכנה החברה לעבוד), וזאת בהתאם לתקנות. לאחריה מבצעת חברת הביטוח "שמאות נגדית לא אובייקטיבית של שמאי בית מטעמה, אשר מכונה בקר".
    כתוצאה מכך עובר התיק אל שמאות מכריעה שמבוצעת על ידי שמאי בית של חברת ביטוח אחרת.

    לביקורת הזאת מצטרף גם רונן לוי יו"ר איגוד המוסכים, אשר טוען ש"המשמעות היא ששמאי החוץ מתמודד מול שני שמאי בית בהערכת הנזק שלו לפיצוי המבוטח, וזאת בהנחה שאותו שמאי חוץ לא נכנע כבר מראש ללחץ "מלמעלה" ליישר קו עם ה"אג'נדה" של חברת הביטוח לגבי התעריף "הראוי" לשעת עבודה ו/או לחלפים"…

    .."באופן "מפתיע" ראינו גם שמאות נגדית של שמאי בית המפרטת מה לא תקין בשמאות הראשונה של שמאי החוץ המבוקר באופן סדיר על ידי אותו שמאי בית!", מוסיף לוי, "משמע ששמאי הבית כבר מנחה בין השורות את שמאי החוץ "הסורר" על אופן ניהול כתיבת שומה לרכב ומבלי משים גם כתב שם המלצות הנוגדות את חוזר 2 ואת הוראת הנוהל שיצאה בשנת 2004 בכל הקשור לקביעת מחירים חלפים לצרכן על ידי שמאי".

    יו"ר איגוד המוסכים מציין באגרת ששיגר לחברי האיגוד שלו כי "אנו שמחים שאיגוד השמאים, למרות היותו שותף בהרכבת רשימת השמאים המכריעים, מבין כי רשימות שמרכיביהן לא אובייקטיביים לגמרי – הן רשימות פסולות, וכי יש לפעול לשינוי מידי במסגרתו כלל השמאים שיפעלו ליישום תיקון לפיצוי המבוטחים, כך ששמאים אובייקטיבים ושאינם עובדים שכירים של חברות ביטוח או ליסינג יקבעו את הפיצוי".

    "אני מעריך", מוסיף לוי, "שלנוכח המקרים הרבים הנערמים על שולחננו לאחרונה (שרבים מהם נוגעים, לצערי לשימוש פסול ומוטה ע"י חברות הביטוח במנגנון השמאי המכריע) שענייני השמאים והשומות והבעיה הנצחית של אובייקטיביות השמאי לא יסתיימו בקרוב, ויתכן גם כי ניאלץ לשוב ולהיאבק במלוא העוז גם בזירה זו. עצם העובדה ששוב מתחילה תופעה של אי עמידה דווקנית באמור בקודקס בחקיקה וההחלטות של המפקח על הביטוח, מוכיחה שוב כי רמת האכיפה של רוח המחוקק – לא קיימת".

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שמאי על שמאי: עוד שיטה של חברות ביטוח להקטנת הפיצוי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.