• Ad
  • שויצ'ירו טויודה, מי שהפך את טויוטה ליצרנית הרכב הגדולה בעולם, נפטר בגיל 97
    בנו של מייסד החברה עמד מאחורי הקמת המפעל המרכזי שלה, מיסוד בקרת האיכות שהפכה לקוד הגנטי של טויוטה, הקמת מפעלי ייצור רכב בצפון אמריקה ואירופה, והקמת מותג היוקרה 'לקסוס'
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    שויצ'ירו טויודה, בנו של מייסד חברת טויוטה ואביו של מנכ"ל טויוטה הנוכחי, אקיו, נפטר היום (ג') ביפן בגיל 97. שויצ'ירו טויודה הוא זה שבנה את החברה, למעשה, כיצרנית רכב משמעותית, ונחשב למי שתחת ניהולו הפכה טויוטה ליצרנית רכב בינלאומית מובילה וליצרנית המכוניות הגדולה בעולם.

     

    שויצירו טויודה שהפך את טויוטה ליצרנית הרכב הגדולה בעולם נפטר בגיל 97

     

    את חברת טויוטה עצמה ייסד אמנם אביו, קיצ'ירו, אולם החברה לא הספיקה להתקדם יותר מידי כיצרנית רכב עד למלחמת העולם השנייה, ולאחר המלחמה איבדה המשפחה שליטה בחברה וקיצ'ירו נפטר בשנת 1952. בנו, שויצ'ירו, הצטרף להנהלת החברה באותה שנה ושימש כנציג המשפחה בדירקטוריון במשך 57 שנים, מה שהפך אותו למנהל עם משך הכהונה הארוך ביותר בתולדות טויוטה. הוא עבד במחלקת הפיתוח של מנועים, חבר בצוות ההקמה של המפעל המרכזי הגדול הראשון של החברה, מנהל המפעל הזה, וכסגן נשיא אחראי על מחקר ופיתוח.

    בשנת 1981 מונה שויצ'ירו לנשיא חברת המכירות של טויוטה, אשר אוחדה מחדש בשנת 1982 עם חברת ייצור הרכב. הוא כיהן בתפקיד זה עד לשנת 1992, שנים שנחשבות קריטיות להתבססות של טויוטה בשוק הרכב החשוב ביותר בעולם בשעתו – השוק האמריקני, וכחלק מכך גם להקמת מותג היוקרה לקסוס.

    טויודה נחשב למי שהחדיר לחברה, כבר בשנות ה-60 של המאה הקודמת, את הקוד הגנטי שמזוהה איתה יותר מכל: בקרת איכות קפדנית שמבטיחה רמת אמינות יוצאת דופן ביחס למתחרות. בנוסף, הוא יישם מנטליות שאותה ירש מאביו: לרדת לשטח כדי להתרשם בעצמו, ממקור ראשון, מכל מה שקורה. טויודה הקפיד ליישם את השיטה הזאת עד אחרית ימיו, גם כאשר כבר לא נשא באף תפקיד ביצועי.

    טויוטה אמנם עקבה אחרי הונדה, שהייתה יצרנית הרכב הראשונה שהחלה לייצר מכוניות בשטח ארה"ב, אבל כדרכה היא עשתה את זה באופן יותר מאסיבי ויסודי. מהלך זה, שבוצע תחת הכותרת "לייצר קרוב לשוק הבית של הלקוחות שלנו", נועד בפועל לעקוף את מגבלות הסחר שניסה הממשל האמריקני ליישם כדי להגן על תוצרת דטרויט שהתקשתה להתמודד מול מכוניות אמינות יותר וחסכוניות בדלק.

    כך, בתוך כעשור תחת הנהגתו של טויודה, עברה יצרנית הרכב ממצב שבו כל המכוניות שהיא מכרה באמריקה יוצרו ביפן למצב שבו הפרסום והשיווק שלה בארה"ב התבססו על הטענה שמדובר ב"תוצרת אמריקנית" וכ-40% מן המכירות שלה בצפון אמריקה היו של כלי רכב שיוצרו בארה"ב ובקנדה. במהלך אותו עשור זינק היקף המכירות העולמי של טויוטה מ-3.3 מיליון כלי רכב בשנה אל כמעט 5 מיליון, והמודל של ייצור רכב יפני בארה"ב הועתק גם לאירופה עם הקמת מפעל בבריטניה ולאחר מכן בצרפת.

    שויצ'ירו טויודה עמד, כאמור, גם מאחורי כניסתה של טויוטה לשוק היוקרה עם לקסוס, וכיהן כיו"ר טויוטה בין השנים 1992 עד 1999. הוא נותר חבר בדירקטוריון החברה עד לשנת 2009 כאשר בנו, אקיו טויודה, החל לכהן כנשיא בעקבות המשבר הכלכלי של 2008-2009.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    שויצ'ירו טויודה, מי שהפך את טויוטה ליצרנית הרכב הגדולה בעולם, נפטר בגיל 97

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.