חמישית מעונת הפורמולה 1 של 2024 מאחורינו והקרקס המהיר בעולם כבר מתמקם סביב הפאדוק של מיאמי, בפעם השלישית מאז חזרתו לארצות הברית.
מירוץ סוף השבוע הקרוב יהיה מאוד מעניין אבל כפי הנראה לאו דווקא בזכות המירוץ עצמו: יש סיכוי גדול שהפתעות מרגשות יגיעו דווקא מאינספור ההתרחשויות סביב האירוע והאליפות.
הבחירה של הולקנברג
כל הקבוצות עסוקות כבר בעונת 2026 שבה מחולקים מחדש כל הקלפים, אבל עד אז צפויים אי אילו מהפכים בתוך דור הנהגים הנוכחי וחלקם צפויים להתפרסם ממש בקרוב.
ניקו הולקנברג הודיע כבר על כוונתו לעזוב את קבוצת האס בסוף העונה ולהצטרף לקבוצה השוויצרית סאובר, אשר נרכשה לאחרונה על-ידי אאודי. מדובר במהלך דרמטי למרות שסמלים מלאים של אאודי יופיעו רק עם המכונית החדשה שמהונדסת לפי התקנות של 2026: ההסכם של הנהג הגרמני מוגדר כ"הסכם רב-שנתי", כלומר שהוא ינהג גם ב"אאודי" האמיתית.
עוד קודם לכן ייאלצו ואלטרי בוטאס או ז'ו גואניו למצוא לעצמם מושב בקבוצה אחרת בעונה הבאה, אולי אפילו בהאס (אם זו תוסיף להתגלגל). בוטאס הצהיר בשנגחאי שיש לו אלטרנטיבות על הגריד, ואילו ג'ואו הודה שהמצב שלו מורכב יותר.
המהלך של הולקנברג משאיר בהאס משרה פנויה לשנה הבאה. נהג המילואים של פרארי, אוליבר ברמן, נראה מתאים במיוחד לנוכח הופעות ה-FP1 שהעמיד להאס השנה והשתיים של העונה שעברה. הופעת הבכורה שלו בסעודיה, כשהחליף את סיינז, שיפרה את הסיכוי שלו למושב קבוע באחת הקבוצות. עם זאת, האס זקוקה ליציבות וזאת הסיבה שבחרה בהרכב המנוסה של הולקנברג וקווין מגנוסן בשתי העונות האחרונות.
יכול להיות שהיא תיאלץ או תעדיף להסתפק בנהגים הוותיקים שיהיו זמינים בשוק.
המהלך של סיינז
קרלוס סיינז הוזכר בעבר כאחת האפשרויות של אאודי, ולאחר שפרננדו אלונסו האריך את החוזה שלו עם אסטון מרטין זה הגדיל עוד את הסיכוי לחיבור כזה. טוטו וולף, המנהל של מרצדס, הצהיר שהספרדי הרשים אותם מאוד ושגם מבחינתם הוא בהחלט מועמד.
רד בול, עוד קבוצה שהוזכרה בהקשר של סיינז, דווקא עושה רושם שהיא מרוצה משילוב הנהגים שלה ונראית כאפשרות פחות סבירה עבורו כעת.
מי יחטוף את המהנדס?
אחד האנשים המוכשרים שעומדים מאחורי ההצלחה הפנומנלית של רד בול ב-18 השנים האחרונות הוא המנהל הטכני של הקבוצה – אדריאן ניואי – שהיה שותף משמעותי בשבע אליפויות נהגים, שישה תארי יצרניות ו-117 ניצחונות. כל קבוצת מירוצים שפויה רוצה איש כזה בשורותיה.
רד בול, בהודעה רשמית שפורסמה היום – הכריזה שניואי יעזוב את הקבוצה ברבע הראשון של 2025 וכבר כרגע הוא ממודר, למעשה, מן העבודה השוטפת על המכונית הנוכחית. לדברי הקבוצה, עד לעזיבתו הוא ממונה על פיתוח המכונית החדשה של רד בול, RB17, והוא ינהל את הפרויקט הזה עד להשלמתו.
מקסימום מקס
כלי תקשורת גרמני פרסם אתמול חדשה מרעישה שהדהדה בכל העולם: מרצדס מציעה, כך נאמר, לאלוף העולם המכהן מקס וורסטאפן את ההצעה הכספית הנדיבה ביותר ששולמה אי פעם בהיסטוריה של פורמולה 1.
במקום הסכום הצנוע של כ-84 מיליון דולר לעונה שוורסטאפן מקבל כיום מרד בול מציעים אנשי מרצדס – כך נאמר – 154 מיליון דולר לעונה.
הצוות של וורסטאפן, כך נכתב, ייפגש במיאמי עם בכירי מרצדס שזוממים לגייס גם את הלמוט מרקו – היועץ הוותיק של רד בול שעמד בראש תוכנית הנהגים הצעירים שהביאה לקבוצה את וורסטאפן. אם זה נכון זה אומר שגם מרקו הוא אחד מ"נפגעי הורנר", ואילו האלוף ההולנדי, שמקורב מאוד למרקו, אמר לא מכבר שעתידו ברד בול תלוי בכך שמרקו יישאר בקבוצה.
הספרינט הראשון של מיאמי
אחת הדרכים של פורמולה 1 להמציא את עצמה מחדש היא הוספת אירועים מיוחדים כמו מרוץ ספרינט שמחליף חלק ממקצי הדרוג, וזו פעם ראשונה שיתקיים ספרינט במסגרת הארוע של מיאמי.
מסלול האוטודרום מיאמי אינטרנשיונל מציב אתגר מורכב וקשה שמחולל אירועים רבים ותקריות שונות, וזו תמיד הזדמנות לשינוי בסטטוס קוו ולכל הפחות בשליטה המוחלטת של וורסטאפן ורד בול.
כתום עולה או שחור עולה?
בסוף השבוע צפויה מקלארן להציג את חבילת החידושים המשמעותית ביותר שלה לעונה הנוכחית, ואם זה יהיה דומה למה שהם עשו בשנה שעברה באוסטריה זה יהפוך אותם לשחקנית מפתח באליפות.
עוד קודם לכן רשמו הבריטים הישגים מרשימים בדגש על סוף השבוע בסין שבו לנדו נוריס היה הנהג המהיר ביותר בספרינט וסיים שני במירוץ עצמו.
גם אנשי מרצדס הצהירו שה-W15 (הבעייתית) שלהם מקבלת חבילת שדרוגים חשובה בארה"ב, וזאת במטרה לפתור בעיות שהציקו להם בחמישית הראשונה של העונה. למרצדס, כמו למקלארן, תהיה רק שעה אחת לנתח את הביצועים שלהם במרוץ הספרינט לפני המרוץ עצמו.
אגב, לא שזה לוחץ על מישהו אבל אלפין ביצעה את השדרוג הזה בדרך אחרת כאשר השיקה את חבילת החידושים שלה עם המכונית של אוקון בסין, ותשפר גם את המכונית של גאסלי רק כעת, במיאמי.
אורח לא רצוי
כל מרוץ פורמולה 1 מושך אליו המוני ידוענים מן המדינה המארחת ולפעמים גם ממדינות אחרות, ומי שתכנן לעשות סיבוב על הקהל האמריקני הוא לא אחר מאשר הנשיא לשעבר דונלד טראמפ.
הוושינגטון פוסט דיווח השבוע שהנהלת המרוץ הודיעה לטראמפ שהוא אישיות לא רצויה על ובסמוך למסלול, במיוחד על רקע הכוונה שלו לערוך במתחם האירוח אירוע התרמה לטובת הקמפיין שלו לנשיאות.