• Ad
  • פיג'ו 3008 ו-5008 ואופל גרנדלנד: המתלה הקדמי עלול להתפרק
    בגלל חשש לאובדן שליטה ברכב נקראו כלי הרכב לתיקון באירופה. בישראל לא פורסם ריקול
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פיג'ו ואופל פרסמו לאחרונה באירופה ריקולים ליותר מ-100,000 כלי רכב מדגמי פיג'ו 3008 ו-5008 ואופל גרנדלנד בגלל כשל במתלה הקדמי אשר עלול להוביל לאובדן שליטה ברכב.

    הדגמים שנקראו לתיקון חולקים את רוב המבנה הבסיסי שלהם, ויוצרו בין יולי 2023 ועד לפברואר 2025. הכשל שהתגלה בהם הוא אובדן של ברגים (או פגם בברגים) שמחברים את זרוע המתלה הקדמי (ה"משולש") עם מפרק ההיגוי (ה"נאבה").

     

    האם המתלה הקדמי של פיג'ו 3008 עלול להתפרק בנסיעה?

     

    אם ניתק הקשר בין שני רכיבים אלה עלול להיגרם אובדן פתאומי של יכולת ההיגוי, ואם זה מתרחש תוך כדי נסיעה מדובר בתרחיש אימים שעלול להסתיים בתאונה קטלנית ואף רבת נפגעים.

    במערכת מתלים קדמית מסוג מקפרסון, כמו זו שמותקנת בפיג'ו 3008/5008 ובאופל גרנדלנד, יש מספר מצומצם של נקודות עיגון שנושאות בעומסים גדולים. הנקודה הקריטית ביותר בחלק התחתון של המתלה היא המפגש בין זרוע הבקרה התחתונה (Lower Control Arm) שמכונה בעגת המוסכים "משולש", לבין מפרק ההיגוי שאליו מחובר הגלגל. חיבור זה מתקיים באמצעות רכיב שנקרא מפרק כדורי (Ball Joint), והוא מאפשר לגלגל לנוע מעלה ומטה ובו זמנית להסתובב ימינה ושמאלה לצורך היגוי.

    מפרטי הריקול, כפי שפורסמו באירופה, עולה שהתיקון נדרש בגלל חוסר או פעם בברגי הקיבוע שמחברים בין בית ה"תפוח" לבין זרוע המתלה. כאשר ברגים חסרים או פגומים מתחילה תושבת המפרק לנוע בתוך המגרעת שלה במשולש, ובשלב כזה נהג עלול לשמוע נקישות ("קליקים") מתכתיים בעת מעבר על שיבושים או במהלך סיבוב של ההגה. בהמשך, אם התקלה לא מטופלת, עלולים כוחות הצד שפועלים על הגלגל בתוך כדי סיבוב, או כוחות בלימה, לקרוע את המפרק מתוך המשולש ולנתק אותם.

    במקרה כזה הגלגל הקדמי הרלוונטי יאבד את העיגון התחתון שלו אבל עדיין יוחזק על-ידי הבולם הקדמי מלמעלה, והוא עלול לקרוס פנימה או החוצה בזווית לא טבעית. גלגל שמשנה את הזווית שלו פוגע בבית הגלגל או במרכב הרכב, וזה עלול לנעול את הגלגל או לגרום בלימה פתאומית בצד אחד בלבד של הרכב. בסיטואציות שונות, למשל בעת נהיגה במהירות בינעירונית בתוך עקומה, עלול להיגרם סחרור מיידי ואובדן שליטה מוחלט, ללא יכולת תיקון באמצעות ההגה.

     

    בישראל לא פורסם ריקול

     

     

    ישראל לא בעסק

    נכון להיום עדיין לא פורסם ריקול בנושא זה באתר האינטרנט של משרד התחבורה הישראלי, מן הסתם מפני שיצרנית הרכב סבורה שכלי רכב שנמכרו בישראל לא כלולים בקבוצת הסיכון.

    מן הפרסומים הרשמיים בחו"ל עולה שנקראו עד כה לתיקון חלק מדגמי פיג'ו 3008 ופיג'ו 5008 שיוצרו בין יולי 2023 ועד לפברואר 2025 – כאלה ישנם 95,767 שצריכים להיבדק, ובנוסף להם ישנם קרוב ל-10,0000 כלי רכב ששווקו תחת הסמל של אופל. בפרסומים שונים באירופה נאמר שבסך הכל נקראו לתיקון בגלל הכשל הזה קצת יותר מ-101,000 כלי רכב.

    לא דווח על תאונות קטלניות או פציעות שקשורות לריקול הזה, אבל הרגולטור מגדיר את הסיכון כבעל משמעות בטיחותית מדרגה גבוהה משום שהוא נוגע ישירות ליכולת השליטה ברכב.

     

    לא פורסם ריקול בישראל: האם המכוניות שנמכרו בארץ לא קשורות?

     

     

    לקריאה נוספת:

    סכנת שריפה ואובדן שליטה: ריקולים לניסאן, סוזוקי, והונדה שלא פורסמו בישראל

     

    האקרים השתלטו מרחוק על ניסאן ליף וזאת רק ההתחלה

     

    טסלה דחתה פשרה של 60 מיליון דולר ואז חויבה לשלם 243 מיליון

     

    תמונה של גיל מלמד

    גיל מלמד

    עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה. כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'. ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • ריקול ל-101,000 פיז'ו 3008 ו-5008 ואופל גרנדלנד: המתלה עלול להתפרק

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.