• Ad
  • באיטליה ובצ'כיה תועלה בקרוב המהירות המותרת בחלק מן הכבישים המהירים ל-150 קמ"ש
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    המהירות המרבית שמותרת בכבישים מהירים בגרמניה, צרפת ומספר מדינות נוספות באירופה היא 130 קמ"ש, ובכל מקום שקיימת סיבה לנהוג במהירויות נמוכות יותר קיימות הגבלות מהירות נקודתיות. גרמניה, באופן חריג, מאפשרת גם לנהוג על כבישים מסוימים ללא כל הגבלת מהירות – אם כי אחוז הכבישים המהירים האלה קטן והולך, והחרות הזאת צפויה להיגנז לחלוטין בקרוב מאד.

     

     

    בבלגיה, ספרד ומדינות נוספות מוגבלת המהירות המרבית ל-120 קמ"ש, וכעקרון כל מדינה באיחוד האירופאי חופשית לקבוע לעצמה את מגבלות המהירות.

    בצ'כיה התקבלה לאחרונה הצעת חוק שתאפשר נהיגה במהירות של 150 קמ"ש על כבישים מהירים, למעט במקומות שבהם תהיה הגבלת מהירות נקודתית. התקנה תיכנס לתוקף החל ב-1 בינואר 2024 ותחול על רוב קטעי הכביש שבהם מותר כעת לנהוג במהירות של 130 קמ"ש.

    גם באיטליה שוקד כעת משרד התחבורה על העלאת המהירות החוקית המותרת ל-150 קמ"ש ביותר מ-1,500 קילומטרים של כבישים מהירים, ובמיוחד בכבישים רחבים עם 2 ו-3 מסלולים לכל כיוון.

    עם זאת, ממשלת איטליה מאפשרת למחוזות השונים להוריד את רף המהירות המרבית בכבישים שסמוכים למקומות ישוב או עוברים דרכם, וזאת על מנת להפחית את זיהום האוויר באותם ישובים. אפשרות זאת, לקבוע רף מהירות נמוך יותר, נועדה לצמצם את פליטת מזהמי האוויר בכלל ובמיוחד את גזי החמה, והיא מסמלת גם את מה שמסתמן כיום כאויב הגדול ביותר של נהיגה מהירה: הגנת הסביבה.

     

    סוף עידן ב'אוטובאן': המהירות הלא מוגבלת - תוגבל

     

    בעבר נטענו טענות שונות, שמעולם לא הוכחו מדעית, לגבי התרומה השלילית של מהירות לבטיחות והשיפור שמושג בבטיחות בעקות הגבלות מהירות מחמירות.

    כעת מסתמן שכובד המשקל עובר לטיעוני הגנת הסביבה ואיתם קשה להתווכח: בין אם רכב מונע באמצעות מנוע בעירה, מנוע חשמלי או מנוע מימני – נהיגה מהירה צורכת יותר אנרגיה מאשר נהיגה איטית יותר – וצריכת אנרגיה מופרזת גורמת ליותר זיהום אוויר כמעט בכל דרך שבה מייצרים כיום חשמל, ובוודאי במנועי בעירה.

    בכל מקרה, מי שמתכנן חופשה מהירה יכול לסמן לעצמו את איטליה ואת צ'כיה כיעד, אבל מומלץ להתעדכן מבעוד מועד ולוודא אם והיכן יושמו חוקי המהפכה.

     

    לקריאה נוספת:

    סוף עידן ב'אוטובאן': המהירות הלא מוגבלת – תוגבל

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רוצים לנהוג ב-150 קמ"ש באופן חוקי? סעו לאיטליה או לצ'כיה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.