• Ad
  • ניסאן ג'וק רואה מוסך. והרבה
    כרבע מרוכשי ניסאן ג'וק חדשה בבריטניה ביקרו במוסך לתיקון תקלה ו-60% מן הנפגעים נאלצו לשלם כמעט 6,700 שקלים לתיקון. כך עולה מסקר האמינות של 'What Car?'
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    סקר האמינות השנתי של מגזין הרכב הבריטי 'What Car?' לשנת 2025 מצא שניסאן ג'וק – הקרוסאובר הקטן והפופולרי גם בישראל – הוא מכונית הנוסעים הכי פחות אמינה בבריטניה: כמעט רבע מבעלי הדגם הזה (24%), עם מכוניות בנות עד 5 שנים, דיווחו על כך שבשנתיים האחרונות הם נאלצו להכניס אותו למוסך לצורך תיקון.

     

    ניסאן ג'וק רואה הרבה מוסך

     

    הכותרת המרעישה של הסקר היא רק קצה הקרחון: נתון שבאמת צריך להטריד הוא העלות הממוצעת של תיקון הכשלים, ללמדנו שלא מדובר בבעיות שוליות או סתם תקלות מעצבנות אך חסרות חשיבות – אלא בכשלים מהותיים.
    סקר האמינות של 'What Car?' מצא שכ-60% מבעלי ניסאן ג'וק עם מנוע בנזין שסבלו מתקלה נאלצו לשלם מכיסם יותר מ-1,500 ליש"ט (כ-6,700 שקלים כיום) לצורך תיקון תקלות.

    כמידי שנה עורך 'What Car?' סקר בין עשרות אלפי בעלי רכב בריטים, והשנה השתתפו בו יותר מ-32,000 בעלי מכוניות בנות עד חמש שנים שנשאלו לגבי תקלות ברכב שלהם ב-24 החודשים האחרונים.

    בהקשר של ניסאן ג'וק מדובר בדור השני של הדגם, שמיוצר בבריטניה ונמכר שם משנת 2020. רוב הכלים האלה נמכרים בממלכה המאוחדת עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר שמחובר לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים (DCT).

    סקירת תלונות צרכנים ממדינות אירופאיות שונות מעלה מספר תופעות אופייניות לדגם הזה, בהן כשל של מגדש הטורבו, לעיתים בגלל סתימה בצינור הזנת השמן. כאשר מתגלה כשל כזה נדרשת במקרים רבים החלפת מגדש יקרה. תלונה נפוצה אחרת נוגעת לתיבת ההילוכים כפולת המצמדים, ולא מיותר להזכיר שגם תיבת ההילוכים הרציפה בדור הקודם של ניסאן ג'וק לא גרמה להרבה אושר לחלק מבעלי הרכב, וזה אף הוביל לתביעה ייצוגיות בישראל.

    אם לא די בשיעורי הכשל הגבוהים שדווחו בסקר הזה, ובעלויות התיקון הגבוהות, אז כ-64% מכלי הרכב שסבלו מתקלה נאלצו לבלות יותר משבוע במוסך, ובמקרים רבים זה הטיל על בעלי הרכב הוצאות נוספות, למשל של שכירת רכב.

    במקום השני, והלא מכובד, בטבלת חוסר האמינות ניצב פולקסווגן טיגואן – אבל עם הבדל תהומי וחשוב: כמעט בכל מקרי התקלות בטיגואן פולקסווגן כיסתה את עלות התיקון במלואה. גם במקרה של טיגואן התופעות נרחבות מאוד ואפילו יותר מאשר בג'וק – כ-81% מהבעלים דיווחו על בעיה וכ-40% ממי שסבלו מבעיות אמרו שתיקונים נמשכו יותר משבוע, אבל ההבדל, כאמור, עצום מפני שפולקסווגן לקחה אחריות ותיקנה את התקלות על חשבונה.

    דגם פופולרי נוסף בישראל, קיה ספורטאז' מהדור הקודם, צועד גם הוא במצעד הבושה לאחר שכמחצית מן הבעלים שלו שהשתתפו בסקר דיווחו על תקלות ויותר מ-20% מן התקלות האלה קשורות למערכת ההנעה. כמעט מחצית מבעלי קיה שנאלצו לתקן תקלות השאירו את הרכב במוסך למשך יותר משבוע, אבל גם במקרה הזה כל התיקונים המדווחים שולמו על ידי קיה.

     

    סקר אמינות המכוניות הבריטי 2025

     

    המאכזבות: לקסוס ו-MG

    סקר האמינות של 'What Car?' מדרג גם את המותגים (יצרניות רכב) בהתאם למספר התקלות המדווחות על-ידי בעלי הרכב, ובהתאם לעלויות התיקון ומשך הזמן שארכו התיקונים. את אחת האכזבות הגדולות (והמפתיעות) בסקר השנה רשמה לקסוס – מותג היוקרה של טויוטה – אשר עד לשנה שעברה דורגה במשך 7 שנים ברציפות בתואר המותג האמין ביותר. השנה הוסיפה לקסוס להתדרדר במורד הטבלה עד למיקום השמיני, שם היא מסתופפת יחד עם קיה.

    בראש מצעד הבושה של יצרניות הרכב – זאת שמדורגת כיצרנית הכי פחות אמינה – ממוקמת MG זו השנה השנייה ברציפות. עם זאת, השנה היא שיפרה את הציון שלה מ-76.9% בשנה שעברה ל-88.9% השנה, וזה שיפור משמעותי. שנייה במצעד הבושה מדורגת ניסאן (89.9%) ואחרי פיאט (90.1%). מאידך – את המקום הראשון מן הצד השני, זאת שמוכתרת כיצרנית האמינה ביותר בבריטניה – תפסה השנה הונדה, יצרנית שדי ויתרה על השוק הישראלי, ואחריה ברשימת היצרניות האמינות מדורגות 'מיני' וסוזוקי.

    צריך להדגיש: כמו כל סקר שמבוצע מחוץ לישראל גם הסקר של What Car? – למרות שהוא נחשב לאחד המקיפים מסוגו באירופה – לא בהכרח מייצג את מה שקורה בישראל בגלל מספר סיבות.
    ראשית, הבריטים נוהגים בצד הלא נכון של הכביש, הם השאירו אותנו כאן עם בלגאן רציני, והנחמה היחידה היא שמזג האוויר שלהם מדכא ושבעיות שהם יצרו רודפות כיום גם אחריהם.

    בנימה יותר רצינית – חלק מן הדגמים שנמכרים בישראל לא נמכרים בבריטניה, בחלק מן הדגמים המשותפים יש רמות אבזור שונות, ובמקרים שונים יש תקלות שמחמירות בגלל שוני במזג האוויר ובתנאי נהיגה ולכן יכולות להיות נפוצות יותר בצד שלנו או בצד שלהם.

    מצד שני – לגבי דגמים שנמכרים גם שם וגם כאן – ברוב המקרים אלה דגמים עם תקינה אירופאית דומה, ואילו בסקר עצמו נשאלים בעלי הרכב לא רק אם הייתה תקלה אלא גם כמה זמן לקח לתקן אותה ומה הייתה עלות התיקון, כלומר שאפשר ללמוד משהו גם על ההתנהלות של יצרנית הרכב ולא רק על רמת האמינות.

    שילוב כזה יוצר דירוג בעל משמעויות מעשיות חשובות לכל בעל רכב רלוונטי, ואנחנו מאוד ממליצים לקרוא את כל הכתבה במקור שלה כדי ליהנות מרמת פירוט גדולה עוד יותר.

     

    סקר האמינות הבריטי: ניסאן מאכזבת, מיני מככבת. מיני קופר

     

    מגמות ברמת האמינות: הדיזל מאכזב, הבנזין שולטטט

    בראיה "ממעוף הציפור" מעניין להדגיש שהשנה נמצא שהנעת בנזין – למרות כל הצרות של מגדשי טורבו ותיבות הילוכים, היא עדיין שיטת ההנעה האמינה ביותר ורק אצל 19% מכלי הרכב הרלוונטיים התגלו תקלות, ו-38% מהן נפתרו תוך יום אחד. הנעה היברידית התגלתה כפחות אמינה (השנה, ייתכן שבעתיד נגלה נתונים אחרים) – עם תקלות אצל 21% מכלי הרכב ותיקונים מהירים רק ב-36% מן המקרים. בקרב בעלי רכב חשמלי התגלה שיעור תקלות גבוה יותר – 27% – אבל חשוב לשים לב שלא מדובר רק בתקלות שקשורות למערכות הנעה וברוב המקרים כלי רכב חשמליים מאובזרים יותר עם מערכות אלקטרוניות ומערכות בידור שחלקן עושה צרות.

    ההפתעה הגדולה היא שדווקא מנועי דיזל, אלה שנועדו לעבוד ולעבוד ולעבוד – מתגלים השנה כהכי פחות אמינים עם תקלות שהתגלו בכ-29% מכלי הרכב ואחוז יחסית גבוה של תקלות מנוע. זאת ועוד: בסגמנט ההנעה הזה קיימת גם הנכונות הנמוכה ביותר של יצרניות לשאת באחריות ולתקן את התקלות על חשבונן.

    א-פרופו זה, אחת המגמות הראויות במיוחד לציון (לשבח) – וצריך לקוות שהיא תזלוג מבריטניה גם למדינות שפעם היו תחת מנדט בריטי, היא הנכונות של יצרניות רכב לקבל אחריות על תקלות סדרתיות.

    סוקרי המגזין מסכמים ומדווחים שאחת המגמות החשובות היא שמכוניות חדשות (בנות עד 5 שנים) מתקלקלות כעת פחות (22% בממוצע) מאשר לפני 5 שנים (אז עמד שיעור זה על 27%), ולעומת זאת – הנכונות של יצרניות רכב לקחת אחריות ולתקן תקלות על חשבונן עלתה מ-87% בשנת 2020 ל-95% (!) השנה.

     

    יונדאי i10. הכי אמינה בבריטניה עם אפס תלונות

     

    הכי אמינות, הכי מתקלקלות

    כאמור – מומלץ לקרוא את הדיווח של What Car? במקור מפני שהוא כולל פירוט חשוב על דגמים בולטים, ואנחנו נספק כאן את עיקרי הדברים.

    ארבע מכוניות מבין כל אלה שכלולות בסקר לא קיבלו אף תלונה על אף קלקול בשנתיים שחלפו, ואלה יונדאי i10 (משנת הדגם 2020 והלאה), טויוטה יאריס, יונדאי סנטה פה וקיה EV3. בקרב המכוניות הקטנות צוינו לשבח גם טויוטה אייגו ומיני האצ'בק, ומן העבר האחר – המכוניות הקטנות הכי פחות אמינות בסקר הזה הן רנו זואי (2013-2024) שכ-39% מן הבעלים שלה שנסקרו חוו תקלות, ווקסהול (אופל) קורסה החשמלית ו-MG 3 – מכונית שהגרסה החדשה שלה חטפה על הראש במבחני הריסוק האחרונים של Euro-NCAP.

    המכוניות הקומפקטיות המצטיינות בסקר הזה הן קיה סיד (2018-2025) עם ציון של 98.8%, ב.מ.וו i3 (2013-2022) עם ציון של 97.4% והונדה סיוויק (2022+) – 97.3%.
    בצד ההפוך של הטבלה, במצעד הבושה של קטגוריית הגודל הזאת מככבת שלא בטובתה הגרסה החשמלית הטהורה של יונדאי איוניק המקורית (2016-2022) – עם ציון של 80.1%.

     

    יונדאי איוניק 5 במבחן דרכים

     

    עם זאת, גם יונדאי איוניק 5 המתקדמת והראויה (2021+) מדורגת נמוך עם ציון של 80.7% ואילו שנייה מהסוף בקטגוריית הגודל הזאת, וקצת פחות גרוע מאיוניק 5 (ובכל זאת מאוד מאכזבת) מדורגת פולקסווגן גולף (2020+) עם ציון של 82.2%.

    בין המכוניות המשפחתיות הגדולות מככבת בחלק הטוב של התוצאות אלפא רומיאו ג'וליה (2016+) עם ציון של 98.2% ואחריה ב.מ.וו סדרה 3 (2019+) עם ציון של 98.0% וסקודה סופרב דיזל (2015-2024) עם ציון של 98.0%. ברשימת הבושה של אותה קטגוריה מדורגות מרצדס בנץ C קלאס (2021+) עם ציון של 76.3%, וולוו S90 וגם V90 משנות הדגם 2016-2023 וגם סקודה סופרב בנזין (2015-2024).

    בקטגוריית הקרוסאוברים הקטנים מככבת לטובה קיה עם EV3 החשמלית שהושקה בבריטניה בשנה שעברה (ואצלנו כעת) וגם פולקסווגן T-Roc משנת הדגם 2018 והלאה ויונדאי קונה ההיברידית משנת 2019 ואילך מקבלות ציונים טובים. בצד האפל של אותה קטגוריה מדורגת מי שזכתה שלא בטובתה בכותרת של הכתבה הזאת – ניסאן ג'וק בנזין (2019+) בגלל ציון מחפיר של 55.2% בלבד. ציון האמינות הזה הוא הנמוך ביותר מבין כל המכוניות שנכללו בכל הקטגוריות של הסקר השנה.

    דגמים נוספים במצעד הבושה של הקרוסאוברים הקטנים בבריטניה הם לקסוס LBX שהוא הגרסה המפוארת של טויוטה יאריס קרוס, והגרסה ההיברידית של ניסאן ג'וק.

    שלושת המובילים בצד הטוב של קטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים הם ווקסהול (אופל) גרנדלנד בנזין (2024+) עם ציון של 99.6%, ואחריו טויוטה RAV4  (משנת 2019 ואילך) עם ציון של 99.2%, ולמי שיכול להרשות לעצמו – גם פורשה מקאן (2014+) עם ציון של 99.0%. גורלם של מי שבחרו בפולקסווגן טיגואן פחות שפר עליהם, כאמור לעיל, וכך גם של מי שבחרו בקיה ספורטאז' (2016-2021) או במאזדה CX-60.

     

    טויוטה ראב 4 מככבת בסקר האמינות הבריטי

     

    יש לכם תקלה סדרתית ברכב? כתבו לנו אל editor.thecar@gmail.com

     

    לקריאה נוספת:

    יש לכם יונדאי או קיה עם תיבת הילוכים רובוטית? אם לא תפעלו מיד זה עלול לעלות לכם ביוקר

    מה ההבדלים בין תיבת הילוכים ידנית, רובוטית ואוטומטית?

    לאחר הפרסום ב-TheCar: ריקול ל-25,097 כלי רכב מתוצרת פיג'ו, סיטרואן ואופל בגלל תקלה בשרשרת התזמון של המנוע

     

     

     

    תמונה של גיל מלמד

    גיל מלמד

    עיתונאי רכב מאז שנת 1986, מתמחה בכלי רכב, בטיחות בדרכים, ביורוקרטיה ופוליטיקה של התחבורה. כתיבה עיתונאית (בין השאר) במגזינים 'טורבו' ו'מוטו' ובעיתונים היומיים 'ידיעות אחרונות', 'טלגרף', 'מעריב', 'סופהשבוע', 'ג'רוזלם פוסט' ו'ישראל פוסט'. ממקימי המגזין 'מוטו', עורך ראשי של 'טורבו', ועורך תחום הרכב ב'מעריב'.
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רואה מוסך: ניסאן ג'וק הוכתר כרכב הכי פחות אמין בבריטניה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.