• Ad
  • האם העידן החשמלי יציל את סאנגיונג?
    מחר (ד') חל המועד האחרון לבחירת מועמדת מועדפת לרכישת סאנגיונג, וכונס הנכסים יצטרך להכריע בין מספר הצעות.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    עדכון 16/09/2021: רק שלוש חברות הגישו הצעת רכב, פרטים בסוף אייטם זה.

     

    מחר, ה-15 בספטמבר, חל המועד האחרון שבו חייב כונס הנכסים של סאנגיונג הקוריאנית להכריע אודות זהות הגוף שיקבל שליטה בחברה פושטת הרגל. בשונה מן הסיבוב הראשון, שבו נראה היה שמצבה של סאנגיונג מתדרדר מגרוע לרע מאד – כעת יש רשימת לא קצרה של מי שמאמינים שיוכלו לקבל בנזיד עדשים יצרנית רכב עם היסטוריה ארוכה.

     

    מחר (ד') חל המועד האחרון לבחירת מועמדת מועדפת לרכישת סאנגיונג, וכונס הנכסים יצטרך להכריע בין מספר הצעות.

     

    שתי הפיינליסטיות שמסתמנות כבעלות הסיכויים הגדולים ביותר, ולכל הפחות שתי החברות הכי מעניינות במירוץ, הן קבוצת SM – שעוסקת במספר תחומי עסקים ותעשייה ובין השאר מייצרת חלקי רכב. וחברת אדיסון מוטורס שהיא היחידה עם זיקה מיוחדת (ולכל הפחות צורך ספציפי) ורעיון עסקי מעניין.

    קבוצת SM, ללא ספק, היא הגוף החזק יותר מבחינה כלכלית, בהיותה מדורגת במקום ה-38 מבין כל החברות התעשייתיות בקוריאה, ואילו אדיסון מוטורס – למעשה סוג של סטארטאפ, גייסה לצורך ניסיון הרכישה הזה קבוצת משקיעים שהיא מובילה. בהמשך הרשימה נמצאות 9 חברות נוספות, אחת מהן היא 'קרדינל וואן מוטורס' האמריקנית (אחד הגלגולים של חברה שמלווה את התהליך מראשיתו), אבל לדברי "גורמים בתעשייה" רק שבעה מבין כלל 11 המציעים ביצעו בפועל בדיקת נאותות ליצרנית הרכב. לא מיותר להזכיר שאחד מתנאי הסף לעסקה הזאת הוא היכולת להעמיד מימון בהיקף של כמעט 700 מיליון דולר שנדרש בין השאר לתשלום חובות לנושים.

    לסאנגיונג אין הרבה מה להציע לקונים הפוטנציאליים. כחלק ממאמצי ההישרדות שלה היא פיטרה חלק מן ההנהלה וכח העבודה שלה ושלחה חלק אחר לחופשה ללא תשלום, ובמקביל מכרה את המפעל המרכזי שלה. החברה – שלטענת רבים בקוריאה "נשדדה טכנולוגית" על-ידי תאגיד SAIC הסיני שהיה הבעלים שלה לתקופה קצרה בעשור הקודם, לא פיתחה טכנולוגיה ייחודית ואין לה אמצעים להתכונן לבד לעידן החשמלי. מה שכן יש לה זאת היסטוריה ארוכה של ייצור רכב שמגיעה עד לשנות החמישים של המאה הקודמת, ידע ספציפי בכלי רכב שמיועדים לנסיעה בשטח, רשת שיווק ומכירות בקוריאה וגם במדינות נוספות בעולם, ומיתוג מוכר – לטוב ולרע – בשווקים רבים.

    על פניו, מצבה של סאנגיונג יהיה טוב ביותר את תחסה תחת כנפיה הרחבות של קבוצת SM, ראשית לכל בזכות החוסן הכלכלי שלה אבל גם בזכות סינרגיות לפעילויות אחרות של החברה, החל מייצור חלקי רכב, דרך ייצור אלומיניום, ועד לחלק המעניין ביותר – ייצור סוללות וחומרים כימיים, גם לתעשיית הרכב.

     

    מחר (ד') חל המועד האחרון לבחירת מועמדת מועדפת לרכישת סאנגיונג, וכונס הנכסים יצטרך להכריע בין מספר הצעות.

     

    מבחינה סנטימנטלית נראה שהחיבור הטבעי יותר הוא אל אדיסון מוטורס שכבר מצליחה בתחום הייצור של אוטובוסים חשמליים וממילא מתכננת להתרחב אל ייצור מכוניות וקרוסאוברים חשמליים. באמצעות רכישת סאנגיונג מקווים אנשי אדיסון לשלש בתוך שלוש עד חמש שנים את היקף הייצור השנתי הנוכחי של סאנגיונג עד ל-300,000 כלי רכב בשנה, מהם לפחות 150,000 כלי רכב חשמליים טהורים ו-50,000 היברידים, וזאת בנוסף לאלפי אוטובוסים חשמליים בכל שנה.

    הסינרגיה, במקרה כזה, נובעת מכך שאדיסון כבר שולטת בטכנולוגיית סוללות מתקדמת יחסית, ולהערכת אנשיה תוכל להגדיל את טווחי הנסיעה המתוכננים כיום של מכוניות חשמליות מתוצרת סאנגיונג מכ-300 ל-450 או אפילו 800 קילומטרים. הרציונל שלהם ברכישת יצרנית רכב ובע מכך שאם הם יידרשו לקנות את הידע ולהקים בעצמם מערך ייצור של כלי רכב זה יעכב אותם לפחות בחמש שנים.

    לקריאה נוספת: האם יצרנית הרכב החשמלי אדיסון תציל את סאנגיונג?

    "עובדת כיף" מעניינת היא שהשם של החברה הקוריאנית – 'אדיסון' – מדגיש את הכוונה של המייסדים שלה להתחרות ראש בראש מול 'טסלה', ונזכיר רק שבתחרות ההיסטורית בין תומס אדיסון לניקולה טסלה ניצח הראשון באופן מוחלט אם כי באופן שעד היום זכור כ"משחק מלוכלך".

    ניהול המכירה של סאנגיונג מבוצע עבור כונס הנכסים על-ידי החטיבה הקוריאנית של חברת ארנסט אנד יאנג, ואפשר לצפות שעד לסוף השבוע נדע מי מבין המציעים נבחר על-ידה, לקראת השלב הבא של ביצוע עסקת רכישה.

     

     

    עדכון 16 ספטמבר 20:00

     

    רק שלוש הצעות הוגשו לרכישת סאנגיונג

    רק שלוש מתוך 11 חברות שהביעו עניין ברכישת יצרנית הרכב הקוריאנית סאנגיונג הגישו הצעות רכישה עד למועד האחרון שחל אתמול (ד'), כך אישרו אמש אנשי החטיבה הקוריאנית של חברת 'ארנסט אנד יאנג' שמנהלים את ההליך עבור בית המשפט לפשיטות רגל בקוריאה.

    מבין אלה, החברה היחידה שסומנה זה מכבר כמועמדת רצינית היא קבוצת משקיעים בהובלתה של יצרנית האוטובוסים החשמליים 'אדיסון מוטורס', ולעומת זאת ההפתעה לרעה היא שהקונצרן התעשייתי SM – שנראה עד לא מכבר כאחד המועמדים הרציניים – לא הגיש בסופו של דבר הצעת רכישה כלשהי. זה מותיר את הזירה ליצרנית הרכב החשמלי האמריקנית Indi EV ולקבוצת משקיעים קוריאנית נוספת בהובלת יצרנית הרכב החשמלי הקוריאנית EL B&T.

    "מתוך 11 משקיעים שהראו כוונה לרכוש את סאנגיונג ושבע חברות שביצעו בדיקת נאותות – שלוש הגישו הצעות מחיר", נמסר מחברת סאנגיונג בהודעה רשמית שפורסמה אתמול. "המציע המועדף ייבחר לאחר שנעבור בקפידה על הצעות המימון ותיבחן גם יכולתן להוביל צמיחה יציבה של סאנגיונג". EY Hanyoung, המפקחת על המכירה, תבחר את הרוכשת המועדפת עד לסוף חודש זה ולאחר מכן יתקיים תהליך נוסף של בדיקת נאותות שיימשך שבועיים. אם תהליך זה יעבור חלק צפויה סאנגיונג להחליף בעלות במהלך חודש נובמבר. ההערכה היא שהחברה הרוכשת תצטרך להשקיע בסאנגיונג כ-850 מיליון דולר.

     

    לקריאה נוספת:

    סאניונג שוב פשטה רגל

    למכירה: יצרנית רכב עם היסטוריה מקרטעת

    משטרת ישראל תקנה סאנגיונג רקסטון למרות שיצרנית הרכב הקוריאנית נמצאת בכינוס נכסים

     

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רגע האמת של סאנגיונג: מי תשתלט על יצרנית הרכב הקוריאנית?

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.