• Ad
  • חברת בת של ג'ילי פיתחה ומייצרת בעצמה טכנולוגיית סוללה שמכוונת בול בפוני של מובילת שוק המכוניות החשמליות העולמי אבל מבטיחה ביצועים טובים יותר
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    במסיבת עיתונאים שנערכה ביום חמישי האחרון השיקה ג'ילי את "סוללת הלהב הקצר" שלה, שמבטיחה 3,500 מחזורי טעינה או אורך חיים של מיליון קילומטרים, וטעינה מהירה ב-50% מזו של סוללות הלהב של BYD.

     

    ג'ילי השיקה סוללת LFP עם אורך חיים של מיליון קילומטרים וטעינה מהירה מאוד

     

    לטענת אנשי ג'ילי מדובר בסוללת ליתיום ברזל פוספט (LFP), כלומר סוג הכימיה העיקרי שבה משתמשת יצרנית הסוללות והרכב החשמלי BYD, וממש כמו סוללות הלהב של המתחרה שמובילה את השוק הסיני והעולמי – גם זו של ג'ילי היא "סוללת להב". עם זאת – הטכנולוגיה שלהם – לטענתם – מתקדמת יותר.

    כמובן שכל האמור כאן מבוסס על הטענות וההבטחות של ג'ילי, ובתוך חודשים בודדים נוכל לגלות חלק מהן "בעולם האמיתי" לאחר שיושקו בדגם E5 החדש של חטיבת הרכב החשמלי 'גלאקסי', שצפוי להגיע גם לישראל.

    שתי תכונות ב"סוללת הלהב הקצר של ג'ילי" אמורות לעשות אותה עדיפה על סוללות הלהב של BYD – אחת ברמת המארז ואחת ברמת התא הבודד. ברמת המארז, פריצת הדרך של BYD ידועה ומתוקשרת מזה מספר שנים כ"סוללת להב" – והמשמעות היא שהסוללה בנויה ממודולים של מאות תאי סוללה שארוזים במעין קופסאות מלבניות ארוכות וצרות.

    מבנה הלהב מאפשר בנייה של מארזי סוללות קומפקטיים, ובעיקר בטוחים, וההופעה הקבועה של BYD בכל פרזנטציה שלה כוללת את "מבחן המסמר" שמדגים ניקוב של מודול באמצעות מסמר. בעת הניקוב נוצרת בעירה קצרה ומבוקרת.

    ג'ילי "הולכת על הראש" של BYD ומנסה לגמד את ההופעה שלה עם ניקוב בו זמני של מודול להב קצר באמצעות שמונה מחטי פלדה בקוטר 5 מ"מ. כמובן ששמונה ניקובים סימולטניים יוצרים סיכוי גדול בהרבה לקצרים ו"בריחה תרמית" – כלומר בעירה. לאחר הניקובים המרובים נותר המודול של ג'ילי לעמוד במשך שעה שלמה ללא תופעות לוואי. בנוסף, אנשי ג'ילי אף ירו במודול כזה כדור רובה סטנדרטי של הצבא הסיני, בקוטר 5.8 מילימטר, וגם זה לא גרם לבריחה תרמית.

    לדברי אנשי ג'ילי – "טכנולוגיית ההיתוך העצמי" שהם פיתחו מותקנת על כל אלקטרודה ועוצרת – ממש כמו נתיך ביתי או נתיך ("פיוז") ברכב – את ההיווצרות של קצרים חשמליים במקרה שהסוללה נפגעת בתאונה. בנוסף, הסוללה עברה לטענתם שישה מבחני בטיחות נוקשים במיוחד שכוללים טבילה במי ים כדי להוכיח עמידות בפני חלודה, שימוש בסביבת קור קיצונית, שפשוף אינטנסיבי של תחתית המארז, "רמיסה" על ידי מכבש ששוקל 26 טונות, התנגשות צד במארז וכן חשיפה למשך 130 שניות לאש גלויה ולחום של 1000 מעלות צלזיוס . כל המבחנים בוצעו על ידי מעבדות "מרכז הרכב הסיני", כלומר גורם חיצוני, ולטענת ג'ילי הסוללה שלהם עברה בהצלחה את כולם.

     

    ג'ילי השיקה סוללת LFP עם אורך חיים של מיליון קילומטרים וטעינה מהירה מאוד

     

    האורך של מודולי הלהב שפותחו על ידי ג'ילי הוא 58 סנטימטרים כלומר שהם קצרים ב-40% מסוללת להב ארוך מסורתית. לטענת אנשי ג'ילי זה מקטין במידה רבה את ההתנגדות הפנימית בתוך כל מודול, ומאפשר טעינה מהירה יותר: בהשוואה לסוללות להב עם תכולת אנרגיה דומה משך הטעינה הממוצע של סוללת להב ארוך (מ-10% ל-80%) הוא 26 דקות ואילו משך הטעינה של להב קצר הוא 17 דקות בלבד. בנוסף, לדבריהם זה גם מגדיל ב-50% את ניצול נפח המארז.

    חידוש טכנולוגי שני, ברמת התא הבודד, הוא שימוש ב"ננו-צינורות פחמן ארוכים ודקים כדי ליצור "כביש מהיר" להעברת יונים, בתוספת תוספים לשיפור חדירות מפרידי האלקטרודות". במילים עממיות יותר – מבנה התא הבודד בנוי באופן שמקל על יוני הליתיום לנוע בין הקטבים, וזה משפר עוד יותר את ביצועי הטעינה המהירה.

    לדברי ג'ילי, לסוללת הלהב הקצר שלהם יש צפיפות אנרגיה של 192 וואט/ק"ג ואורך חיים של עד 3,500 מחזורי טעינה, וזה אומר שמי שנוהג 20,000 קילומטרים בשנה יוכל להשתמש במכונית, ולכל הפחות בסוללה, למשך 50 שנים… מיותר להדגיש את היתרונות של סוללה שלא נגמרת על ערך השוק של מכוניות משומשות.

    בנוסף, סוללת הלהב הקצר מסוגלת לתפקד היטב ולפרוק אנרגיה בתנאי אקלים קר במיוחד, למשל במינוס 30 מעלות היא מאבדת רק 9% מן הקיבולת שלה לעומת 21% שמאבדת סוללות להב ארוך.

     

    ג'ילי השיקה סוללת LFP עם אורך חיים של מיליון קילומטרים וטעינה מהירה מאוד

     

    התאים של "סוללת הלהב הקצר", שנקראת בסין (לפחות בדיווחי התקשורת) 'אגיס' – כשמו של המגן של האל זאוס במיתולוגיה היוונית – מיוצרים בעיר ג'יאנהו במחוז יאנצ'נג על ידי חברת בת של חברת יאונינג טכנולוג'י (Yaoning Technology). חברה זאת הוקמה בשנת 2020 מתוך מערך חברות ייצור הרכיבים של קבוצת ג'ילי.

    תא סוללה סדרתי ראשון מן הדגם החדש ירד מפס הייצור בסוף נובמבר האחרון, כחודשיים בלבד לאחר הקמת חברת הבת שמייצרת את התאים האלה. ייצור סדרתי בהיקף מלא של תאים אלה החל בחודש אפריל השנה.
    עד היום ג'ילי רכשה את כל הסוללות לרכב חשמלי והיברידי מספקיות הסוללות הגדולות (למעט BYD) ובהן CATL ופרנסיס אנרג'י הסיניות ו-LG הדרום קוריאנית. רכישת סוללות מתוך אחת החברות הבנות שלה תקנה לג'ילי עצמאות והיא לא תהיה תלויה בספקיות סוללות חיצוניות.

    סוללות הלהב הקצר של ג'ילי יוצעו במכוניות מייצור סדרתי כבר בחודש אוגוסט הקרוב ויוצעו בשני גדלים של מארזים: סוללה עם תכולת אנרגיה של 50 קילוואט שעה שתאפשר טווח נסיעה של 440 קילומטרים (לפי התקן הסיני), וסוללת 60 קילוואט שעה שאמורה לאפשר טווח נסיעה של 530 קילומטרים בין טעינות.

     

    ג'ילי השיקה סוללת LFP עם אורך חיים של מיליון קילומטרים וטעינה מהירה מאוד

     

    לקריאה נוספת:

    מלחמת הסוללות לרכב חשמלי היא בשורה מצוינת לצרכנים: צפו לירידת מחירים

    גם הטנדר מתחשמל: טויוטה בעקבות BYD
    מכונית סינית תוצרת אירופה: האם תעשיית הרכב הסינית רוצה לכבוש את העולם?
    ניו וג'ילי משדכות את רשתות הטעינה לרכב חשמלי

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.