• Ad
  • החידוש החשוב במתיחת הפנים של ספורטאז' דור רביעי הוא מנוע טורבו-דיזל חדיש. המחיר: החל מ-146,000 ש"ח לגרסת הבנזין, 150,000 לגרסת הטורבו-דיזל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, משיקה בימים אלה את מתיחת הפנים של אמצע החיים לספורטאז', אחד הקרוסאוברים הנמכרים ביותר בישראל, ומי שסימן את מהפיכת המחירים בקטגוריה הזאת לפני כארבע שנים.

     

     

    הדור הרביעי של ספורטאז', אשר הושק בשנת 2016, הוא הקרוסאובר הנמכר ביותר בקטגוריה שלו בתקופה הזאת ואחד הדגמים הנפוצים ביותר על כבישי ישראל. כעת מגיעה "מתיחת הפנים של אמצע החיים" לדגם הזה, והחידוש היחיד החשוב ביותר בה הוא מנוע טורבו-דיזל חדיש, בנפח 1.6 ליטר, אשר מחליף שני מנועי טורבו-דיזל אחרים שאיתו נמכר דגם זה בעולם.

    בשנת 2015, באחרית ימי הדור הקודם של הכלי הזה, הוא חולל בישראל מהפך של ממש כאשר הוצעה אצלנו גרסת בסיס חדשה שלו, עם מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 1.6 ליטר במחיר מחירון דומה לזה של מכונית משפחתית קומפקטית. מהפך זה הזניק את מכירותיו של ספורטאז' מכ-3,500 יחידות בשנה ל-11,000. הדור הרביעי של ספורטאז', שהוא הדגם שמסיים כעת את תפקידו ההיסטורי, חולל מהפיכה נוספת כאשר הוצע עם סט רחב של מערכות בטיחות וסיוע לנהג בתקופה שגם כלי רכב יקרים ממנו בהרבה עדיין לא הציעו אותן. מדגם זה עלו בשלוש השנים הקודמות על כבישי ישראל כ-36 אלף יחידות.

    תקינת זיהום האוויר החדשה באירופה, WLTP, אילצה את יונדאי-קיה (שמוכרת בארץ גם את תאומו של ספורטאז' – יונדאי טוסון), להיפרד לשלום ממנוע הבנזין המיושן בנפח 1.6 ליטר ולהישאר (בישראל) רק עם מנוע בנזין אטמוספירי בנפח 2.0 ליטר ועם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר. חברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, החליטה בשלב ראשון לשווק את טוסון מתוח הפנים עם מנועים אלה, אבל בטלקאר, יבואני קיה לישראל, החליטו אחרת.

    חברת יונדאי-קיה פיתחה בשנים האחרונות מנוע טורבו-דיזל חדיש, עם בלוק מנוע מאלומיניום ומספר חידושים טכניים נוספים. מנוע זה מספק 136 כ"ס וכח מנוע (מומנט) של 32.6 קג"מ, והוא נועד, במקור, לשני השווקים שדרשו בשעתו מנועים כאלה: השוק האירופאי והשוק הקוריאני. אלא ש"פרשת דיזלגייט" טרפה את הקלפים במובן זה שעשרות ערים אירופאיות הכריזו במהלך השנתיים האחרונות על איסור כניסת כלי רכב שמונעים במנועים כאלה לתחומן. יחד עם המעבר של השוק האירופאי לתקינת WLTP, בספטמבר האחרון, נרשמת באירופה בחודשים האחרונים צניחה משמעותית בביקוש למנועי דיזל, אולם תכניות הייצור של הקוריאנים (ושל יצרניות רכב אירופאיות אחרות) למנועים כאלה כנראה לא גמישות מספיק כדי להגיב לשינוי בטעמי הצרכנים.

     

     

    על רקע זה אפשר להבין כיצד הצליחו קיה וטלקאר להגיע להסכמה להציע את גרסת הטורבו-דיזל החדיש במחיר של 150,000 ש"ח – וצריך להדגיש שלולא השינוי שמחולל בימים אלה משרד האוצר בגובה המיסוי על רכב בישראל ייתכן שהמחירים לצרכן היו יכולים להיות נמוכים עוד יותר. מכל מקום, גרסת הבסיס של ספורטאז' המתוח בישראל, שמונעת עם מנוע הבנזין האטמוספירי בנפח 2.0 ליטר, עולה מעתה 146,000 ש"ח, גרסת הטורבו-דיזל, כאמור, מוצעת תמורת 150 אלף ש"ח, וגרסת "TOP" של מנוע הבנזין, שכוללת גם גג שמש פנורמי ובלם-יד חשמלי, עולה 10,000 ש"ח יותר מן הגרסה הבסיסית. כל הגרסאות האלה משווקות תחת שם הדגם "אורבן", שמסמל את גרסת הכניסה, וזה אומר שבעתיד יוצעו גם גרסאות מאובזרות ויקרות יותר.

    חשוב להדגיש שני דברים בנוגע למחירים. ראשית, כאמור, מעל ענף הרכב כולו מרחפת כרגע "עננת עדכון המיסוי הירוק", כלומר שכל עוד שנוסחת המיסוי לא נחתמה באופן סופי ומוחלט גם המחירים עדיין לא סופיים. מחירי ספורטאז' שפורסמו מותאמים לנוסחה החדשה אבל עדיין עשויות להיות הפתעות לכאן או לשם. שנית, שינויי המחירים ורמות האבזור מבטאים את מה שנראה כמו ניסיון היחלצות של יבואני קיה מזרועותיו המחבקות של "שוק האפס קילומטרים" שבו נמכרו אלפי ספורטאז'ים במחירים נמוכים ממחיר המחירון. צריך לקוות שמהלך זה יצליח.
    כרגיל בקיה, כל הדגמים מוצעים כסטנדרט עם סט בסיסי רחב של מערכות בטיחות וסיוע לנהג שכולל בלימה אוטונומית, התרעה מפני סטייה מנתיב הנסיעה עם היגוי אקטיבי, התרעת עייפות נהג וכיבוי אוטומטי של אורות גבוהים למניעת סנוור.

    לקראת הרבעון האחרון של השנה תתווסף להיצע הדגמים של ספורטאז' גם גרסת GT עם מנוע טורבו-בנזין ותיבת הילוכים רובוטית, ובסבירות רבה גם גרסה היברידית-קלה שבה מחובר מנוע הטורבו-דיזל החדש אל מערכת חשמל במתח 48 וולט.
    למעט התאמת המנועים לתקינה האירופאית לא כוללת מתיחת הפנים לספורטאז' שינויים מהותיים מבחינה טכנית. מנוע הבנזין מחובר לתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונלית עם 6 יחסי העברה, ואילו מנוע הטורבו-דיזל מחובר לתיבה אוטומטית-רובוטית חדשה עם 7 יחסי העברה. שאר המכלולים המכאניים לא עברו שינויים משמעותיים, כאמור.

     

     

    העיצוב החיצוני והפנימי של ספורטאז' עודכנו מעט לטובת מתיחת הפנים, וזה מתבטא בחרטום מעודכן ויזואלית עם שבכה קדמית מודגשת ופנסי ערפל מעוצבים מחדש, עדכון עיצוב הפגושים מלפנים ומאחור, פנסים אחוריים מעוצבים, כולל תאורת רוורס, וחישוקי גלגלים חדשים בקוטר 16 אינטש לדיזל ו-17 אינטש לבנזין. עיצוב הפנים כולל גלגל הגה חדש, לוח שעונים עם טיפוגרפיה ברורה יותר, ומסך מולטימדיה שהוגדל מ-7 ל-8 אינטש. שני השינויים החשובים בעיצוב הפנים הם הוספת צבע ריפוד וחיפוי בהיר יותר, ומערכת מולטימדיה מקורית מושקעת עם אפליקציות שנבחנו ונוקו מבאגים על-ידי היצרנית.

     

     

    צילומים: רונן טופלברג

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קיה ספורטאז' מחודש הושק בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.