• Ad
  • קיה החלה לשווק בישראל את המיני קרוסאובר שלה עם מגוון שילובי צבעים ומפרט בטיחות מרשים. בשונה מספורטאז', התמחור של סטוניק לא שבר את הכלים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, נכנסה אל פלח השוק המתפתח במהירות של מיני קרוסאוברים והשיקה היום (יום ד') בישראל את סטוניק, כלי הרכב הקטן והפחות יקר מבין בני משפחת רכבי הפנאי והקרוסאוברים של קיה. משפחה זאת כוללת את נירו ההיברידי, מעליו ספורטאז' הקומפקטי שהוא אחד מכלי הרכב המנכרים ביותר בישראל, ומעליהם, בקצה הפרמידה, סורנטו.

    סטוניק מבוסס על פלטפורמה של מכונית סופרמיני, במקרה זה זאת ריו החדשה, כך שלא מדובר באח תאום עם סמל שונה ליונדאי קונה (שמבוסס על פלטפורמת איוניק מקוצרת). ההבדלים בין המידות של השניים קטנים: עם אורך של 414 ס"מ סטוניק קצר רק ב-2 ס"מ מקונה, אורך בסיס הגלגלים של סטוניק הוא 258 ס"מ, 3 ס"מ פחות מאשר בקונה. הפערים המשמעותיים בין שני המיני-קרוסאוברים האלה הם בממדי הרוחב והגובה: סטוניק צר ב-4 ס"מ ונמוך ב-5 ס"מ מ'קונה'.

     

     

    קיה סטוניק מוצעת אצלנו בשתי תצורות של הנעה קדמית, הראשונה עם מנוע ה-1.4 ליטר האטמוספרי (100 כ"ס) של ריו בשילוב עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת שישה יחסי העברה. התצורה השניה, והמעניינת יותר, משלבת בין מנוע טורבו-בנזין תלת-צילינדרי חדש בנפח 1.0 ליטר (120 כ"ס ו-17.5 קג"מ) לבין תיבת הילוכים אוטומטית בעלת מצמד כפול עם שבעה יחסי העברה. שילוב זה קיים אמנם כבר במספר דגמים של קיה ויונדאי אבל בישראל הוא מוצע לראשונה בחרטומו של סטוניק.

    כמקובל בקיה, אך עדיין במהלך ראוי להערכה, סטוניק מגיע כסטנדרט עם מערכת בלימת חירום אוטונומית, מה שמאפשר לו להתהדר בציון של חמישה כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של EuroNCAP, וגם עם מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב נסיעה, התרעת ערנות לנהג ותאורת אור גבוה אדפטיבית.

     

     

    למרבה האכזבה, הפעם לא ביצעה יבואנית קיה מהלך דרמטי ומשנה שוק כפי שעשתה בשנת 2015, ולאחר מכן ב-2016, עם ספורטאז', והיא לא השיקה את הגרסה הבסיסית של סטוניק, שגם כאן נקראת 'אורבאן', עם רמת אבזור בסיסית ובמחיר שובר שוק שיכול היה לזעזע את הקטגוריה ואת הקטגוריות הסמוכות לה. תחת זאת מוצעת גרסת אורבאן, עם מנוע ה-1.4 ליטר האטמוספירי כאמור, עם תג מחיר של 108 אלף ש"ח. הגרסה הבאה, שכוללת רמת אבזור נדיבה יותר ואת מנוע הטורבו-בנזין, עולה 114 אלף ש"ח וכוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע, בקרת אקלים, בקרת שיוט, מצלמה אחורית וחישוקים קלים בקוטר "17.

    מנוע הטורבו מוצע גם בגרסת אבזור גבוהה עוד יותר שנקראת פרימיום, עולה 5,000 ש"ח נוספים וכוללת בין השאר מפתח חכם, פנסי ערפל עוקבי פניה וחיישן גשם. גרסת הטורבו מגיעה כסטנדרט עם צביעת מרכב דו-גוונית.

    חוות דעת מקיפה מנסיעת המבחן בקיה סטוניק תפורסם ב-TheCar בימים הקרובים

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קיה סטוניק הגיע לישראל. המחיר החל מ-108 אלף ש"ח

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.