קיה תחשוף מחר (ו'), לראשונה בפני קהל, את החזון שלה לקרוסאובר חשמלי גדול וזה יקרה בתערוכת לוס אנג'לס, לא הרחק מן התצוגה של יונדאי שבו יוצג האח-קונספט שמבוסס על אותם מכלולים בדיוק.
כמו הקונספט של יונדאי, ובהתאם לרוח התקופה, גם EV9 שופע רעיונות של 'קיימות' וחומרים טבעיים תואמים אבל בתכל'ס מספר לעולם שדי בקרוב, עוד במהלך השנה הבאה, אנחנו צפויים לקרוסאובר חשמלי גדול, "אמריקני", שיישא את הסמל של קיה.
גם EV9 מתאמץ להדגיש את המרחב הפנימי העצום שמתקבל כאשר מותחים את פלטפורמת E-GMP המודולרית-חשמלית-טהורה של קבוצת יונדאי-קיה אל ממדים גדולים, וככל שאפשר להתרשם מן התמונות נראה שמעצבי קיה עשו עבודה טובה יותר בסעיף הזה מכיוון שהם בחרו בתצורה "קופסתית" יותר. אלא שאנשי קיה – לפחות בדגם התצוגה – בחרו משום מה באורך בסיס גלגלים של 305 סנטימטרים בלבד, כלומר קצר ב-15 סנטימטרים מאד משמעותיים מזה של קיה.
לא ברור מה מבין כל האלמנטים שמוצגים בשני דגמי הקונספט יגיע לייצור סדרתי ומה יהיו המידות הסופיות שלהם, אבל קיה – בשונה מיונדאי – מספקת קצת יותר מספרים ומספרת שהאורך הכללי של דגם התצוגה הוא 485 סנטימטרים, רוחבו 202.5 סנטימטרים וגובהו 175 סנטימטרים. ממדים אלה מציבים אותו עדיין בקטגוריית הקרוסאוברים הגדולים שבה קיה מוכרת כיום את טלורייד (Telluride), וממש כמוהו גם EV9 מוצג עם שלוש שורות של מושבים. קוטר הגלגלים, בינתיים של דגם התצוגה בלבד, הוא 22 אינטש.
באופן ברור מאליו מפרסמים אנשי קיה נתונים טכניים מעטים אבל זהים לחלוטין לאלה שפרסמו אנשי יונדאי לגבי מערכת ההנעה של דגם התצוגה שלהם: טווח נסיעה של כמעט 500 קילומטרים בין טעינות, ואפשרות לטעינה מהירה מ-20% ל-80% באמצעות מטען בהספק של 350 קילוואט, שתארך כ-20 דקות.
העיצוב של קיה, כרגיל, נועז (או מופרך) יותר, עיצוב תא הנוסעים וסביבת הנהג נשלטים על-ידי צג אינטראקטיבי גדול במיוחד, בגודל 27 אינטש, ואת שאר העבודה של תיאור הקונספט צריך לתת לתמונות לעשות.