• Ad
  • יונדאי חשפה קונספט לקרוסאובר חשמלי גדול

    מה שבע? יונדאי חשפה קונספט לקרוסאובר חשמלי גדול

    דגם התצוגה שיונדאי תחשוף מחר בפני קהל המבקרים בתערוכת לוס אנג'לס מציג אמנם רעיונות מאד נחמדים אודות עתיד הרכב האוטונומי, אבל בתכל'ס מייצג את הקרוסאובר האמריקני הגדול הבא של החברה הקוריאנית.
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    לקראת תערוכת לוס אנג'לס, שתיפתח מחר, חשפה יונדאי את דגם התצוגה "שבע" (SEVEN) אשר מבוסס על פלטפורמת E-GMP החשמלית הטהורה שלה, ומייצג קרוסאובר גדול מ'איוניק 5' אשר מן הסתם ייקרא 'איוניק 7'.
    אנשי יונדאי לא ממש נדיבים עם פרטים אודות דגם התצוגה וגם לא לגבי תוכניות היצור הסדרתי של דגם שיתבסס עליו בעתיד, אבל הם כן מספרים שהוא בנוי על הפלטפורמה המודולרית החשמלית-טהורה שלה שעליה בנויים כבר איוניק 5, קיה EV6 וג'נסיס GV60.

     

    יונדאי חשפה קונספט לקרוסאובר חשמלי גדול

     

    'שבע' מייצג את הקרוסאובר ה"אמריקני" הגדול שנחוץ לקוריאנים בשוק החשוב ביותר שלהם, ולצורך זה נמתחה הפלטפורמה אל בסיס גלגלים ארוך במיוחד של 320 סנטימטרים. כרגיל, מעצם ההתבססות על פלטפורמה חשמלית ייעודית, '7' מציע מרחב פנים גדול מאד ביחס לממדים החיצוניים, וברוח התקופה הוא מעוצב ובנוי תוך שימוש נרחב ככל שאפשר בחומרים טבעיים וממוחזרים.

    טרם פורסמו פרטים אודות מערכת ההנעה והביצועים, למעט העובדה שתהיה אפשרות לטעינה מהירה ממטענים בהספק של 350 קילוואט ושטעינת סוללה מהירה מ-20% ל-80% תארך כ-20 דקות בלבד. כשהיא טעונה במלואה אמורה הסוללה הזאת לספק טווח נסיעה של כמעט 500 קילומטרים.

     

    יונדאי חשפה קונספט לקרוסאובר חשמלי גדול

     

    היות שאנחנו מדברים על דגם תצוגה אין צורך לקחת ברצינות כל מיני רמזים ששתולים בו כדי לעשות רושם, כמו מסך OLED על גג הרכב מבפנים, או "הכנה לרכב אוטונומי" שכוללת אפשרות להעלמת אמצעי השליטה ברכב. כל אלה מייצגים חזון עתידי רחוק של נהיגה אוטונומית ברמה 5, וזה לא צפוי לקרות לפני סוף העשור הנוכחי, בעוד שקרוסאובר חשמלי גדול מייצור סדרתי יכול להופיע כבר בשנה הבאה.

    בין הגימיקים החביבים שכן נחמד לספר עליהם בולטת מערכת אוורור ומיזוג אוויר ייחודית שמזרימה אוויר באופן אנכי ואופקי, ומאפשרת חציצה בין נוסעים באמצעות "מסך אוויר" מן הסוג שמוכר לנו בכניסה לחנויות. האוויר שמוזרם במערכת מסונן מחיידקים ובקטריות, ואת זה משלימה – בדגם התצוגה כמובן – מערכת נוספת שמופעלת כאשר הרכב פנוי מנוסעים ומחטאת את כל המשטחים הפנימיים באמצעות קרניים אולטרא סגולות.

     

     

    מן הסיבות שתוארו לעיל אין צורך להתעכב על סידור המושבים הייחודי שתמיד עובד טוב ברכב תצוגה אך לא נותר ממנו כל זכר בייצור הסדרתי, וגם לא על סידור הדלתות שנפתחות במתכונת "דלתות התאבדות" בלי קורת B (קורה אמצעית) ביניהן. זה אמנם נראה מאד נוח אבל בדרך כלל נותר כרעיון נחמד ולא ממומש.

     

    יונדאי חשפה קונספט לקרוסאובר חשמלי גדול

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.