• Ad
  • יצרנית חדשה, דגם חדש ומחיר מעניין: האם סקאיוול תצליח לדגדג את טסלה מלמטה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קבוצת כדורי, אחת השחקניות הוותיקות והגדולות ביותר בתחום חלקי הרכב בישראל, השיקה היום (ב') באופן רשמי את פעילותה כיבואנית רכב לישראל וכנציגת יצרנית הרכב הסינית 'סקאיוול' מקבוצת 'סקאיוורת". סקאיוורת' הוא תאגיד אלקטרוניקה ויצרן המסכים השני בגודלו בסין, ואילו 'סקאיוול' הוא מותג רכב חדש של הקבוצה, אשר הוקם בשנת 2017 והחל ליצר ולשווק כלי רכב חשמליים רק השנה.

    סקאיוול מתמחה באופן בלעדי ברכב חשמלי, והדגם הראשון שלו בעולם ובישראל הוא ET5 אשר מוצע אצלנו במחירים שמתחילים ב-175,000 שקלים. ET5 תוכנן ועוצב מלכתחילה כרכב חשמלי טהור שמיועד למכירה באירופה. מעצם ההגדרה זה אומר שהוא מגיע ארצה עם תקינה אירופאית מלאה כשהוא מבוסס על פלטפורמה ייעודית של רכב חשמלי, ולכך יש יתרונות בכל הקשור למרחב הפנימי ולמשקל העצמי.

    ל-ET5 יש מנוע חשמלי שמספק 204 כוחות סוס ומומנט של 32.6 קג"מ אשר מאיץ אותו מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, והוא מצויד בסוללה עם קיבולת אנרגיה של 72 קילוואט שעה שמספיקה לטווח נסיעה תיאורטי של כ-520 קילומטרים וטווח מעשי של כ-400 קילומטרים לפחות. הסוללה של ET 5 מסוגלת לקבל טעינה מהירה בהספק של עד 145 קילוואט שעה בעמדת טעינה מהירה מתאימה, וכך להיטען מ-30% ל-80% בתוך 30 דקות.

    אורכו של ET5 – 470 סנטימטרים, גובהו 170 סנטימטרים ורוחבו 191 סנטימטרים, ואורך בסיס הגלגלים שלו 280 סנטימטרים – ומידות אלה מקנות לו תא נוסעים מרווח למדי לחמישה נוסעים. נפח תא המטען: 467 ליטרים.

    תא הנהג מעוצב בפשטות עם מסך מגע מרכזי גדול במיוחד, בגודל 12.8 אינטש, ולוח מכשירים דיגיטלי מלא בגודל 12.2 אינטש. הרכב מצויד אמנם בכל מערכות הסיוע לנהג המקובלות בימינו, כמו התרעת התנגשות עם בלימה אוטונומית והתרעת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית וסייען חניה – אבל הוא טרם נבחן במבחני הריסוק האירופאים, דבר שצפוי לקרות בחודשים הקרובים.

    ברמת האבזור האמצעית ומעלה מגיע הרכב עם גג שמש פנורמי נפתח ומוצל, אשר לטענת אנשי החברה הינו הגדול בקטגוריה, ובכל רמות האבזור יש דלת תא מטען חשמלית, 24 תאי אחסון ומושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור.

    חברת כדורי תחנוך בדצמבר הקרוב בראשון לציון מתחם ייעודי לרכב חשמלי אשר יכלול "מרכז חוויית לקוח", מוסך מרכזי, מחלקת טרייד אין ואתר בונדד ומסירות, ורק אז תתחיל המכירה ללקוחות פרטיים. מסירות ראשונות של כלי רכב יחלו רק בתחילת ינואר 2022.

    על אף שמדובר ברכב ממוצע מבחינת מחירו, אנשי כדורי מתחייבים להעניק שירותי פרימיום ללקוחות שלהם, כולל סוכן אישי שילווה את הלקוח בכל צורך ושירותי ערך נוספים. הגרסה הבסיסית של ET5, שכוללת רשימת אבזור לא קצרה בכלל, מוצעת תמורת 175,000 ש"ח, כאמור, ואילו גרסת הביניים עולה 185,000 ש"ח וכוללת גם את גג השמש הפנורמי ומשטח טעינה אלחוטית. הגרסה המאובזרת ביותר עולה 190,000 ש"ח, וזה פחות או יותר מחיר הבסיס של שלושת הדגמים שאנשי סקאיוול סימנו כמתחרים שלהם: סקודה אניאק, יונדאי איוניק 5, וטסלה מודל 3. מצד שני ישנן גם היצרניות הסניות שמכוונות לאותו פלח שוק בדיוק כמו סקאיוול, כשמהתחרה הקרובה ביותר מבחינת ממדים, ביצועים ומחיר היא איוויז U5 שנחתה כאן השנה.

    סקאיוול תעניק אחריות מלאה ל-5 שנים או 150,000 קילומטרים "מפגוש לפגוש", ואחריות של 8 שנים או 150,000 קילומטרים על הסוללה, ומחיר הרכב כולל גם את כל הטיפולים הנדרשים ב-4 השנים הראשונות עד ל-120,000 קילומטרים.
    ההתרשמות הראשונה שלנו מהנהיגה בסקאיוול ET5 נביא לכם בקרוב.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.