• Ad
  • פורד קאפרי חוזרת לחיים כמכונית חשמלית על פלטפורמת פולקסווגן
    פיאט החזירה את צ'ינקווצ'נטו כמכונית חשמלית, רנו מחזירה את 4, את 5 ואת טווינגו, ולנצ'יה הולידה אפסילון מחושמלת. גם פורד משיבה לחיים דגם איקוני
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בעוד כחודש מהיום צפויה פורד אירופה לחשוף את 'קאפרי' – הדגם החשמלי-טהור השני שלה שייבנה באירופה על בסיס פלטפורמת MEB של פולקסווגן.

     

    קאפרי חוזרת לחיים כמכונית חשמלית

     

    קאפרי המקורית, שיוצרה עבור אירופה בבריטניה, בלגיה וגרמניה בין השנים 1969-1986, הייתה מכונית במבנה קופה/פאסטבק ובתחילת דרכה היא נבנתה על בסיס הדור השני של 'קורטינה' – המשפחתית הגדולה של פורד באותן שנים.

    קאפרי נוצרה כמקבילה אירופאית לפורד מוסטנג האייקונית, ואף עוצבה על-ידי אותו מעצב – פיליפ קלארק. ההצלחה המסחרית העצומה שלה – ממש כמו של מוסטאנג – נבעה מבחירתה של פורד לבנות מכונית אטרקטיבית-למראה ולמכור אותה במחיר שווה לכל נפש, עם מגוון מנועים בתצורות שונות ובנפחים שבין 1.3 ליטר ועד 5.0 ליטרים.

    כבר במהלך שתי שנותיה הראשונות נמכרו יותר מ-400,000 מכוניות, ולאורך כל מחזורי החיים שלה נמכרו כ-1.9 מיליון יחידות של קאפרי. לנוכח ההצלחה העולמית פורד הרכיבה את קאפרי גם במפעלים שלה באוסטרליה, דרום אפריקה, סינגפור ותאילנד.

     

    קאפרי חוזרת לחיים כמכונית חשמלית

     

    קאפרי חדשה, שתהיה מכונית חשמלית טהורה, תיבנה על בסיס פלטפורמת MEB של פולקסווגן שעליה בנוי כבר אקספלורר החשמלי, וזאת במסגרת שיתופי הפעולה בין פורד לקבוצת הרכב הגרמנית.

    הייצור של אקספלורר החשמלי החל לפני כחודש במפעל של פורד בקלן, גרמניה, וזאת לאחר שהאמריקנים השקיעו כ-2 מיליארד דולר בהסבת המפעל הזה מייצור כלי רכב עם מנועי בעירה לייצור כלי רכב חשמליים טהורים. כושר הייצור של המפעל כעת הוא כ-250,000 כלי רכב בשנה.

    הדגם החשמלי השני הוא גרסת קופה של אקספלורר, ועל אף שעדיין אין לכך אישור סופי ורשמי – רוב הסיכויים שגרסת הקופה אכן תיקרא 'קאפרי'. בפורד מעריכים שהיקף הביקוש ל'קאפרי' יהיה בין שליש לשני שליש מהיקף הביקוש לאקספלורר – הכל בהתאם לתמחור הסופי ולאופן שבו יתקבל הדגם באירופה.

    גרסת הבסיס של אקספלורר החשמלי תוצע בהמשך השנה באירופה תמורת 42,500 אירו, ובינתיים מוצעת הגרסה ארוכת הטווח, עם סוללה גדולה יותר שמספקת טווח נסיעה של כ-600 קילומטרים, ואליה מוצמד תג מחיר של 49,500 אירו. גרסאות הקופה צפויות להיות יקרות יותר.

     

    קאפרי חוזרת לחיים כמכונית חשמלית

     

    בהקבלה לדגמים דומים של פולקסווגן, שמבוססים על אותה פלטפורמה ומתחרים על אותם פלחי שוק, אקספלורר דומה לפולקסווגן ID. 4 ואילו קאפרי תקביל לפולקסווגן ID. 5. ברשימת המתחרים האחרים ב'קאפרי' מככבים בין השאר גרסת הקופה של סקודה אניאק, סמארט האשטאג 3 החדשה, וולוו C40 וגם רנו מגאן E-Tech.

     

    לקריאה נוספת:

    גם הטנדר מתחשמל: טויוטה בעקבות BYD

    פורד פוקוס מגיעה אל סוף הדרך. ברוך הבא עידן הרכב החשמלי

    קופרה בורן VZ במבחן ראשון: מגבירה את המתח

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.