• Ad
  • דגמי 2019 של קאן אם מאבריק X3 הושקו במסע שטח מאתגר. הבשורה: דגם כניסה מוזל. את הטון יוסיפו לתת דגמי הטורבו R הקיצוניים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    קאן אם מבריק X3 חולל מהפכה בקרב רכבי ה-SBS הספורטיבים כאשר הושק לפני כ-3 שנים. לאחר שנים לא מעטות ללא תשובה הולמת לדגמי הרייזר של פולריס תפסה קאן אם בן לילה את הובלת את הקטגוריה עם מה שנראה כמו תשובה פשוטה ומוחצת: מנוע חזק ברמות שלא הכרנו עד כה בכלי סדרתי, שמותקן על כלי עם מתלים ראויים וצמיגים חסונים.

    התוצאה היא כלי שהוא יותר "באגי", כלומר "מכונית שטח", מאשר "טרקטורון "צד ליד לצד". מאבריק הוא כלי ש"נולד מוכן", וכבר ברגע שהוא נשלף מן הקופסה הוא מוכן לצאת ולהתחרות במרוצי 'באחה'. אגב ,לא תופתעו לשמוע שקאן אם מחקה את מתחרותיה בראלי דאקאר השנה, ותפסה את כל חמישה המקומות הראשונים בקטגורית SBS.

    הצד השני של המטבע, תרתי משמע, הוא שגישת "הכל ובגדול" באה לידי ביטוי גם במחיר: כאשר הושק אצלנו מאבריק X3 הוא הוצע תמורת "החל מ-170 אלף ש"ח", וזה, איך לומר בעדינות, לא זול. למרות זאת, כנראה שבישראל חיים מספיק "מסודרים", ומאבריק X3 הפך די מהר ללהיט תוך כדי כך שהשתלט על הפלח העליון של הקטגוריה. עד היום נמכרו אצלנו כ-1,000 כלים כאלה.

    פולריס ו'טקסטרון' (לשעבר ארקטיק קאט) אמנם לא ישבו בחושך וכססו ציפורניים אבל בתכל'ס עדיין לא מצאו תשובה ישירה באותה ליגה. בקאן אם מבינים שזה רק עניין של זמן ולא לעולם חוסן, ולכן הם מחדשים חידושים ושדרוגים למשפחת המאבריק באופן קבוע. עם הגעת דגמי 2019 תכננה היבואנית, עופר-אבניר, להשיק אותם, כהרגלה, במסע שטח מתוקתק. לחורף הסוער שפקד אותנו השנה היו תכניות אחרות ושני מועדי השקה כאלה נדחו למועד שלישי, וצריך רק לקוות שהמארגנים חששו לנוחותם של המוזמנים ולא רק של הכלים…

     

    מה נשתנה?

    מהנדסי קאן אם ביצעו סדרת שיפורים צנועה בלבד בדגמי 2019. בדגמי הטורבו R בוצע כיול למצערת ולמתלים, ולמערכת ההיגוי יש כעת שלושה מצבי כיול. במיוחד עבור נהגים שבולמים עם רגל שמאל הוגדלה מעט דוושת הבלם, והחלק העליון של חגורות הבטיחות מותאם מעתה לגוף באמצעות כוונון אוטומטי. חידוש חשוב יותר למפרט הטכני הוא  תוספת של מערכת "חכמה" לנעילת הדיפרנציאל הקדמי אשר עד כה הוגבלה רק לגרסת XRC, ומוצעת מעתה גם בגרסאות XRS. מערכת זאת נועלת את הדיפרנציאל במספר רמות נעילה שונות בהתאם לתוואי השטח, לעומת המערכת הבסיסית שבה אפשר להימצא או במצב פתוח או במצב נעול.

    החידוש החשוב ל-2019 הוא הוספת גרסת כניסה חדשה ופחות יקרה. 'X3 טורבו' הוא מעתה דגם הכניסה, ומעליו מוצעות גרסאות XRC/XRS הסופר קיצוניות לדגם טורבו R. המרכב ומפתח הסרנים הוצרו בכ-20 ס"מ (162.5 ס"מ לעומת 183 ס"מ) ביחס לדגמי R, מהלך המתלים קצר יותר (50.8 ס"מ לעומת 55.9 ס"מ) והמבנה שלהם פשוט, וקוטר הגלגלים הוא 28 אינטש במקום 31 אינטש.

    המנוע, בבסיסו, זהה, אבל במגדש הטורבו שלו לא מותקן מצנן ביניים ('אינטרקולר') והוא מכויל להפיק הספק נמוך יותר – רק 120 כ"ס צנועים יחסית. הבשורה לעם ישראל היא המחיר: 152 אלף ש"ח "בלבד", כלומר כ-50 אלף ש"ח (!) פחות  מאשר דגמי XRS/XRC.

    אפשר לשער שהפרש מחיר כזה ייצור רמת כניסה שתפתה אי אילו אנשים שהורתעו עד עתה מן המחיר של מאבריק, ואם מסתמכים על נתוני המכירות עד כה, ועל העובדה שמעבר לכביש עדיין לא הוצגה תשובה הולמה, מותר להניח גם שמי שרכש כלי כזה כ"סמל סטאטוס" ורצה להציב בחניה שלו את הכלי הקיצוני ביותר שקיים כאן – יוסיף להתעניין דווקא בגרסאות החזקות והיקרות (מאד). במילים אחרות, הערכה סבירה היא שזה דגם שירחיב את פוטנציאל המכירות של קאן אם בישראל ולא יבצע קניבליזציה בקהל הפוטנציאלי הקיים.

     

     

    יום קרב

    גם במועד שנבחר לבסוף למסע ההשקה שרר קור עז, אבל ענני הסערה שאיימו ממעל לא מנעו מכולנו לצאת מ'חוות צביקה' המקסימה שליד קיבוץ רוחמה דרומה לכיוון צאלים. הפיתוי הטבעי, ויצר החרמנות המוטורית, היו להציב עכוז על מושב הנהג של דגמי XRS העצבניים, אבל החובה העיתונאית גברה ואת המסע התחלתי בנושא הבשורה – דגם הכניסה החדש והצנוע (בתמונות: הכלי הכסוף). גם הוא נראה קרבי, אם כי לצד אחיו הגדול והיקר, על 172 סוסיו וחזות אלוף הבאחה, הוא נראה כמו ילד הכאפות של הכיתה.

    מצחיק, עם זאת, לומר שמדובר בכלי "חלש": אך לפני שנים אחדות נחשב הספק של 120 כ"ס ברכב SBS ללא פחות מאשר סנסציה. לשם השוואה, רייזר המקורי, לפני מעט יותר מעשור, טלטל את העולם עם 70 כ"ס אימתניים לשעתו. מה שדפק את הסקאלה שלנו, ללא ספק, זה XRS שגורם לנו לחשוש מאכזבה.

     

     

    מאבריק, גם בגרסת הילדים שלו, הוא כלי זריז אשר בכל עת מגיב היטב לנגיעה במצערת, והתגובות שלו קלילות ונמרצות. לזכותו עומד משקל נמוך בכ-50 ק"ג ביחס ל-XRS, ובשטח מדובר בהפרש מאד משמעותי. מאבריק טורבו  מאיץ היטב ומפתח מהירות מסחררת בשבילים פתוחים, ותאוצת הכיף הזאת מתחילה בזינוק וממשיכה עד למהירות של 110 קמ"ש, ורק מעליה מתחיל הדחף הזה להתמתן. המתלים "שונמכו" ולמרות זאת בולעים ומגהצים כמעט כל מה שנקרה בדרכם. בשונה מאחיו הבריון זה לא כלי "ברוטאלי", וזה הייחוד והכיף שבו. כך אפשר "לפתוח גז" כאשר רק ההנעה האחורית מחוברת למנוע מבלי לחשוש מ"זגזוגי זנב" בעת שהחלק האחורי מתאמץ לייצר אחיזה. הכלי הזה מאוזן מאד, ומדוד בתגובותיו, ולכן הוא תפור על רובם המכריע של מי שמבקשים לשחרר מנת אדרנלין בריכוז גבוה מבלי לצאת מן האזור השפוי.

     

     

    היות שלא באנו עד לכאן רק כדי להישאר באזור השפיות והנוחות, ואת חובתנו העיתונאית כבר מילאנו, הגיע הזמן להתפרע ולעבור אל ה-XRS. עם כלי כזה חייבים להישאר דרוכים וממוקדים, מפני שהמגבלות שלו הן אך ורק מגבלות האומץ והטיפשות של מי שאוחז בהגה שלו. תחת הידיים הנכונות מגלה מאבריק XRS בכל רגע עד כמה שהוא מסוגל לעשות הכל ובגדול. כל עוד שכף רגל ימין לחוצה הדופק נמצא בשמים, למרות שאפילו אחרי יום נהיגה ארוך ומטלטל לא תרדו ממנו במצב צבירה מפורק.

    מחיר התענוג שנקרא מאבריק X3 עדיין יקר מאד: החל מ-150 אלף ש"ח לפני עגלה ותחזוקה, ובל נשכח שהחל משנת  2016 רכבי SBS לא יכולים לנוע על כביש ציבורי (למעט חצייה). זה מותיר את הכלי הזה בהישג הכפפה של בעלי כיסים עמוקים, אבל מי שיכול להרשות לעצמו כלי שכזה יקבל את ה-SBS הכי עצבני בשכונה.

    צילומים: עמית אגרונוב

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    קאן אם מאבריק 2019 – נהיגה ראשונה

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.