חברת UMI, יבואנית קבוצת ג'נרל מוטורס לישראל, החלה לשווק את "גרסת השרירים" של המכונית הקטנה של קאדילק: ATS-V.
קאדילק כבר מציעה בישראל את הגרסאות החזקות והספורטיביות של CTS ו-CTS קופה מהדור הקודם, אולם ATS-V פותחת דלת לדור החדש של גרסאות V, אשר נחשף בשנה האחרונה בארה"ב.
לישראל מגיעה ה-ATS-V במרכב סדאן בלבד, וגרסת הקופה של ה-ATS (גם בגרסאות הרגילות) לא צפויה להגיע ארצה בשלב זה.
חטיבת V של קאדילאק היא התשובה האמריקנית לחטיבות הביצועים של מותגי היוקרה הגרמנים, M של ב.מ.וו, אאודי ספורט של אאודי ו-AMG של מרצדס.
כמו בלקסוס (שלה יש את חטיבת F ספורט) גם בקאדילאק יודעים שהדרך לנער את התדמית ולבלוט לנוכח ההגמוניה הגרמנית היא כוח, והרבה ממנו. אבל בשונה ממנוע ה-V8 של קורבט, אשר פועם ב-CTS-V, ATS-V מסתפקת במנוע צנוע יותר, יחסית.
בחרטומה נמצאת גרסה כפולת מגדשים של מנוע ה-3.6 ליטר V6 של קאדילאק, עם הספק מרבי של 464 כ"ס ו-61.5 קג"מ.
למנוע משודכת תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה, ובחו"ל ישנה גם אופציה לתיבת הילוכים ידנית.
נתוני הביצועים הם בליגה של מכוניות על: כ-4 שניות בלבד בזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 300 קמ"ש.
בקאדילק מצהירים ש-ATS-V אינה מכונית שרירים שמיועדת לנסוע בקו ישר, לכן היא מציעה חלוקת משקל כמעט מאוזנת של 51:49 לטובת הסרן האחורי, דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני, מערכת בלימה של ברמבו ומתלים עם בולמי זעזועים מגנטים אדפטיביים.
יתרונה הגדול של ATS-V הוא במחירה: בעוד שב.מ.וו M3 ומרצדס C63AMG נמכרות במחיר התחלתי של למעלה מ-700 אלף ש"ח – מחירה של קאדילק הקרבית עומד על 470 אלף ש"ח "בלבד" – פחות אפילו ממחירה של ב.מ.וו M2 צנועה.
מבחינה זאת, בכל הקשור ביחס של תמורה של כ"ס לשקל – מדובר בתמורה אטרקטיבית של כ-1,000 ש"ח לכ"ס.