• Ad
  • צפו בתמונות: ההייפר קאר המטורפת של אסטון מרטין ורד בול

    אסטון מרטין מצטרפת לנישת רכבי הסופר ספורט וחושפת תמונות ראשונות ופרטים אודות ה-AM-RB 001 שתגיע לייצור בעוד שנתיים. הרכב, שפותח בשיתוף קבוצת הפורמולה 1 של רד בול, יצויד ביחידת הנעה עם יחס הספק/משקל של 1 ל-1 ויעילות אווירודינמית שתעניק יכולת הצמדה חסרת תקדים בכלי רכב עם רישוי לכביש. פנקס ההזמנות נפתח: 3 מיליון לירות שטרלינג (לפני מסים) והוא שלכם
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    aston-redbull-am-rb-001-hypercar-7אחרי שבשנים האחרונות כמעט כל יצרני האקזוטיקה החלו לפזול גם לעבר פלח ההייפר קארס הסופר מצומצם עם רכבים כמו פרארי לה פרארי, למבורגיני ונונו, פורשה 918, מקלארן P1 ופאגני הואיירה, כעת גם אסטון מרטין, שבאופן מסורתי קצת פחות משתתפת במרוץ החימוש של היצרניות האקזוטיות, צפויה להשיק בשנת המודל 2018 מכונית סופר היפר-ספורטיבית.

    תמונות ראשונות של המכונית, שלפחות בשלב זה נושאת את השם הלא ממש מזמין (שהוא למעשה ראשי תיבות) AM-RB 001, נחשפו אתמול ברשת ויחד עם הבטחה ליחס הספק/משקל קיצוני של 1 ל-1 נראה כי באסטון מרטין החליטו לזנוח את הנימוסים הבריטיים מאחור וללכת הפעם עד הסוף.

    עוד ב-TheCar:
    הדפס לי מכונית על: רכב לוהט שנוצר במדפסת תלת מימ
    מכונית העל של אודי בישראל: 1.5 מיליון ש"ח
    אישור חצי רשמי: טסלה מפתחת מכונית ספורט קיצונית

    ההייפר-ספורט של אסטון היא תולדה של פרויקט משותף בין היצרנית שיותר מכל מזוהה עם סרטי ג'יימס בונד, לקבוצת מרוצי הפורמולה 1 של רד בול.

    העיצוב העוצמתי עם בתי גלגלים ענקיים, כונסי אוויר דומיננטיים, רוחב של כמעט 2 מטרים וגובה של פחות ממטר, מעבר להיותו רדיקלי וכזה שלא מותיר מקום לספק באשר לאופיה של המכונית, נולד כתוצאה מתכנון אווירודינמי מתקדם בניצוחו של אדריאן ניואי, המהנדס הראשי של מכוניות הפורמולה של רד בול, ואמור לספק לסופר אסטון יכולת הצמדה קיצונית לכביש במהירויות גבוהות.

    המעצב הראשי של אסטון מרטין, מיילס נירנברגר, ציין שהפעם לא נעשו שום פשרות כדי לרצות את הלקוחות, תיאר את המכונית כסירת קטמרן עם גלגלים והוסיף: "הראנו את אב הטיפוס לכמה לקוחות פוטנציאליים שמכירים דגמי קצה והם היו בהלם ונדהמו מתנוחת הנהיגה המגיעה היישר ממכוניות מסלול".

    aston-redbull-am-rb-001-hypercar-3

    מעבר לעיצוב הקיצוני, המכונית צפויה להציג שימוש נרחב בחומרים מתקדמים שיאפשרו לשמור על קשיחות מבנית ומשקל עצמי נמוך במיוחד של כנראה פחות מטון, על מנת לאפשר את אותו יחס הספק/משקל חסר תקדים במכונית חוקית לכביש ויכולות דינמיות סופר גבוהות.
    בשלב זה לא ידועים יותר מדי פרטים אודות יחידת ההנעה, מקורה וההספק שלה, אך באסטון אישרו שהיא תהיה אטמוספרית (ללא טורבו) ובעלת 12 צילינדרים.

    מעבר למנוע הבנזין, הסופר אסטון תהיה מצוידת גם במערכת היברידית לאגירת אנרגיה קינטית בבלימה בהשראת מערכת ה-KERS הקיימת ברכבי פורמולה 1. עם זאת, בשלב זה עדיין לא ידוע אם האנרגיה שתאגר תשמש כדי להגדיל את התפוקה של המנוע לפרקי זמן קצרים או להפעלת מערכות העזר החשמליות של הרכב. מקורות בחברה ציינו כי ה-AM-RB תצויד בתיבת הילוכים ללא הילוך אחורי ויתכן כי תנועה לאחור תתבצע בעזרת מנועים חשמליים שיוזנו מהאנרגיה שהמערכת אגרה בבלימה.

    אנדי פלמר, מנכ"ל אסטון מרטין, הצהיר באירוע החשיפה של אב הטיפוס כי החברה תייצר בין 99 ל-150 יחידות של ה-AM-RB 001 עם רישוי לכביש ובנוסף עוד 25 אקזמפלרים המיועדים לשימוש על מסלולי מרוצים בלבד. גרסאות אלו, לטענת פלמר, יוכלו לסיים הקפה של מסלול המרוצים של סילברסטון בזמן זהה לזה של מכונית פורמולה 1.

    במקביל, פלמר הבטיח שגרסת הכביש תציג שימושיות יומיומית מתקבלת על הדעת ונוחות נסיעה מפתיעה למרות העיצוב והמפרט הלא מתפשרים.

    תג המחיר, כפי שאתם בוודאי מנחשים, ממש לא שווה לכל נפש ומחירה של הסופר אסטון צפוי לעמוד על בין 2-3 מיליון לירות שטרלינג וגם בשער החליפין הנמוך בימים אלה ללא ספק מדובר בהרבה מאוד כסף.

    עם זאת, מסתבר שיש לא מעט אנשים שסכום זה לא מרתיע אותם וכבר שילמו מקדמה בגובה חצי מיליון לירות שטרלינג על החשבון כדי להיות בין הראשונים שינהגו ביצירה הרדיקלית הזו. אגב, שישה מהם רכשו במקביל גם את גרסת הכביש וגם את גרסת המסלול.

    aston-redbull-am-rb-001-hypercar-5

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.