• Ad
  • צעירה יותר מתמיד: מרצדס השיקה דור רביעי של A Class

    הנינה של A קלאס המקורית נראית צעירה ודינמית, מונעת באמצעות מנוע טורבו-בנזין חדש ומציעה ממשק משתמש ייחודי, קישוריות מובנית ובינה מלאכותית
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בהשקה מיוחדת באמסטרדם, הולנד, בנוכחות עיתונאי רכב מכל העולם, השיקה בסוף השבוע מרצדס את A Class החדשה, מכונית שעליה אמר יו"ר מרצדס שהיא "כמו הסרט בנג'מין באטן: נולדה מבוגרת והופכת צעירה מדור לדור".

     

     

    A Class החדשה, ששיווקה באירופה יחל בחודש הבא מיד לאחר תערוכת ז'נבה, מבוססת על עדכון של פלטפורמת MFA. המכונית גדלה בממדיה ושודרגה מאד במספר תחומים, בעיקר בעיצוב תא הנוסעים וסביבת הנהג, בעיצוב החיצוני, וגם בתכולת האלקטרוניקה הבידורית ומערכות הסיוע לנהג. מבפנים ומבחוץ A Class עברה את שינוי העיצוב המשמעותי ביותר מאז השקתו המקורית של הדגם, ואפשר לטעון שלמעט השם וסמל הכוכב (והפלטפורמה המשודרגת) לא נותר בה כמעט דבר מן הדגם היוצא.

    בדגם הסדרתי הקטן ביותר שנושא את סמל הכוכב משטוטגארט הוארך בסיס הגלגלים ב-3 ס"מ, ומפתח הגלגלים הקדמיים ב-1.4 ס"מ. האורך הכללי הוגדל ב-12 ס"מ, הרוחב ב-1.6 ס"מ והגובה נותר דומה עם תוספת של 2 מ"מ בלבד. הממדים המוגדלים משפרים בעיקר את מרחב הכתפיים והמרפקים של יושבי המושב האחורי, ואת נוחות הכניסה והיציאה מן הדלתות האחוריות. גם נפח תא המטען הוגדל ב-29 ליטרים והוא מכיל כעת 370 ליטר.

    בעת ההשקה מוצעת A Class עם שני מנועי טורבו-בנזין ארבעה צילנדריים חדשים, הראשון מהם הוא מנוע מתוצרת רנו-ניסאן, בנפח 1.4 ליטר, שמספק 163 כ"ס וכולל מערכת לניתוק צילינדרים. המנוע האחר הוא גרסה משודרגת של מנוע ה-2.0 ליטר שמספק 224 כ"ס, ובנוסף מוצע גם מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.5 ליטר, גם הוא מתוצרת רנו, שמספק 126 כ"ס. בעתיד יוצעו שתי גרסאות נוספות של מנועי טורבו-בנזין, וגם גרסת AMG חזקה וגרסה היברידית-נטענת. כל המנועים מוצעים עם תיבת ההילוכים האוטומטית-רובוטית של מרצדס בעלת 7 יחסי העברה, וחלקם גם עם תיבות ידניות.

    החידוש החשוב ביותר במכונית החדשה, כידוע וכצפוי, הוא ממשק משתמש חדש שאותו מכנים אנשי מרצדס "MBUX": ממשק זה מתקשר עם הנהג והנוסע לצידו מבעד למסכי מגע גדולים במיוחד, בעלי רזולוציה גבוהה.

     

     

    "טכנולוגיות חדשות חייבות להתמקד באנשים ולהפוך את חייהם לקלים יותר, ו- A Class החדשה עושה זאת בדרכים רבות, תוך שהיא הופכת לבת לוויה רגשית ואינטליגנטית", מצוטטת בהודעת מרצדס לעיתונות אולה קאלניוס, חברת הנהלת דיימלר שאחראית על קבוצת המחקר במכוניות הנוסעים של מרצדס. "דוגמה טובה אחת היא MBUX – ממשק חוויית המשתמש של מרצדס, אשר משלבת פעולה אינטואיטיבית וטבעית עם תוכנת למידה חכמה".

    אכן, עיקר גאוותם של מהנדסי התוכנה של מרצדס הוא על מערכת בינה מלאכותית שאמורה ללמוד את הרגלי המשתמשים ולהתאים את עצמה אליהם. דוגמא, לאו דווקא החשובה ביותר, לתועלות של מערכת בינה מלאכותית שלומדת את הרגלי המשתמש היא שאם היא מסיקה שבכל יום בשעה 16:00 הנהג נוהג להקשיב לתוכנית רדיו מסוימת בדרכו מהעבודה הביתה, היא תזכיר לו לעשות את זה כאשר הוא שקוע בפעילות אחרת ושוכח לעשות זאת.

     

     

    ל-A קלאס יש יכולות אוטונומיות מסוימות, אשר מבוססות על מערכת זיהוי הסביבה באמצעות מצלמה ורדאר, ועל מערכת הבלימה האוטונומית שמרצדס פיתחה, אולם היא עדיין לא מכונית שמאפשרת לנהג להיות באמת שקוע במסכי הענק שסביבו. זאת עלולה להיות בעיה מבחינה זאת ש"מערכת המולטימדיה MBUX שמה דגש על חוויית משתמש "מקושרת" לעולם החיצוני באמצעות תקשורת סלולרית מהירה".

    בהתאם לרמות האבזור יהיה אפשר לבחור בין שני מסכים בגודל 7 אינטש לבין מסך אחד בגודל זה ומסך נוסף בגודל 10.25 אינטש או שני מסכים בגודל הגדול יותר שנחוצים למי שמבקש לקבל את כל היכולות של הממשק הזה. לוח המחוונים מחולק לשני אזורים שנבדלים זה מזה אופקית: החלק התחתון מופרד באמצעות מעין גומחה או תעלה כך שנוצר רושם ויזואלי שהוא צף מעל הדאשבורד.

     

     

    "A Class החדשה מגלמת את השלב הבא בפילוסופיית העיצוב שלנו" מצוטט בהודעת מרצדס גורדן וגנר, מנהל העיצוב הראשי דיימלר. "עם קווי מתאר ברורים ומשטחים חושניים". מבלי להתווכח עם הסופרלטיבים, די ברור ש- A Classהחדשה היא המכונית בעלת העיצוב הספורטיבי ביותר בתולדות הדגם הזה, והוא יוצר תחושה דינמית עם חרטום נמוך פנסי LED שטוחים עם אלמנטים שעשויים מכרום ושבכה קדמית מודגשת מאד.

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.