• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    חברת HyperloopTT, שהיא ככל הנראה החברה המתקדמת ביותר מבין מספר חברות שמפתחות מערכי 'היפרלופ', חשפה אתמול (ג') בספרד את הקפסולה הראשונה של מערך היפרלופ בגודל מלא. טקס הסרת הלוט של הקפסולה, לעיניי עיתונאי תחבורה וכלכלה מרחבי העולם, נערך בפוארטו דה סנטה מריה, ספרד.

     

    הקפסולה, למעשה סוג של קרון נוסעים סגור הרמטית, נבנתה על-ידי חברת Airtificial בטכנולוגיה שמשמשת בתעשיית התעופה. הקפסולה בנויה מחומר מורכב חדש בשם 'ויברניום', שם שרומז בחיוך אל עולם הקומיקס מבית 'מארוול'. אנשי היפרלופ TT טוענים שויברניום הוא חומר חזק פי שמונה מאלומיניום ופי עשרה מפלדה, והוא פותח במיוחד לצורך פרויקט זה.

    אורכה של הקפסולה 32 מטר והיא שוקלת כחמש טונות. תהליך הייצור שלה דרש 21,000 שעות הנדסה, 5,000 שעות בנייה, 75,000 מסמרות ("ניטים") ו-7,200 מטרים רבועים של סיבי חומר מורכב. הקרון, אגב, בנוי משכבה כפולה של החומר, וזאת למקרה ששכבה אחת תיפרץ וכך תיפגע האטימה החיונית לתנועת הקפסולה בתוך צינור השיגור של מערכת ה'היפרלופ'.

    כעת תועבר הקפסולה, ש"הוטבלה" – כמקובל בתעשיות התעופה והשייט – תחת השם 'Quintero One' – אל העיר טולוז שבצרפת – עיר שבה מרוכז נתח הארי של תעשיית האירוספייס האירופאית, למרכז המחקר והפיתוח של החברה. במרכז זה יבוצעו עם הקפסולה ניסויים שונים, והמקביל יותקנו בה מושבים וכל הציוד שדרוש להסעה בטוחה של נוסעים במהירויות של מאות קמ"ש.

    אגב, עיצוב הקפסולה בוצע על-ידי מעצבי חברת PriestmanGoode הבריטית וזכה בפרס הראשון בתחרות עיצוב בלונדון בשנה שעברה.

     

     

    HyperloopTT, מתוקף היותה החברה הראשונה בעולם שצפויה להפעיל קו תחבורה, קובעת במידה רבה לא רק את קצב ההתקדמות של תעשיית הינוקא הזאת אלא גם רבים מן הסטנדרטים שלה, שנכתבים "תוך כדי תנועה". בפרויקט שותפות חברת מינכן רי, שהיא חברת ביטוח המשנה הגדולה בעולם, וכן חברת ההסמכה והתקינה TÜV SÜD. בנוסף נעזרת החברה גם בתמיכות ממשלתיות של מספר מדינות, כולל גם בתחומי רגולציה ומסגרת משפטית.

     

     

    במהלך גלילת הקפסולה אמר ביבוס גרסטה, יו"ר ומייסד היפרלופ, ש"הקפסולה הזאת תהיה מוכנה לנוסעים ולהפעלה במהלך שנת 2019, וכעת אנחנו קרובים יותר מתמיד להביא היפרלופ לעולם".

    קו ההיפרלופ המבצעי הראשון מוקם בימים אלה בין אבו-דאבי לבין דובאי שבאיחוד האמירויות. מטקע ראשון שלו, באורך של כעשרה קילומטרים, צפוי להיות מושלם כבר במהלך השנה הבאה – כשש שנים לאחר שהפרויקט יצא לדרך – ואז גם יחלו עליו ניסויים מעשיים במערכת מוגמרת.

    לקריאה נוספת: בזמן שנרדמנו: הערבים בונים את רכבת העתיד

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    צעד נוסף אל תחבורת העתיד: היפרלופ TT חשפה קפסולה בגודל מלא

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.