• Ad
  • פרויקט הבטיחות החשוב בעולם מניח בתוך הטלפון הנייד שלך את כל תרשימי המכוניות כדי שמחלצים יוכלו לדעת היכן ממוקמים חלקים מסוכנים ברכב שעבר תאונה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פרויקט Euro-NCAP, אשר לא מכבר חגג 24 שנות פעילות, הוא ללא כל ספק פרויקט הבטיחות הבודד שתרם את התרומה הגדולה ביותר לשיפור הבטיחות של כלי רכב ושל בטיחות בתחבורה.

     

     

     

     

    היום (ד'), השיק הפרויקט נדבך חשוב נוסף של פעילותו, אשר נועד לסייע להצלת חייהם של נהגים ונוסעים ברגעים הקריטיים שלאחר תאונה. צורך זה היה קיים אמנם מאז המצאת המכונית, היות שצוותי הצלה נאלצים לפעמים לנסר חלקים של כלי רכב כדי לחלץ מתוכם נפגעים, אבל הפך הרבה יותר קריטי בשנים האחרונות ככל שכלי רכב מקבלים מערכות חשמליות חזקות יותר ויותר.

    החשש העיקרי, עד היום, היה מפני התלקחות של כלי רכב כתוצאה מפגיעה בצנרת הדלק או במכל הדלק, או מפגיעה במערכת של גז טבעי או גפ"מ. במכוניות חשמליות, לעומת זאת, ואפילו בהיברידיות או היברידיות-נטענות, מותקנות בימינו סוללות חשמליות שאוגרות כמויות עצומות של אנרגיה חשמלית. סוללות אלה רגישות מאד להתחממות ועלולות להתלקח, ובעת ניסור של חלקים במכונית עלול ציוד החיתוך לקצר או לנתק כבלים ולגרום להתחשמלות של הלכודים ברכב או של המחלצים עצמם.

     

     

    אנשי Euro-NCAP פיתחו אפליקציה ייעודית עבור אנשי חילוץ והצלה, אשר יכולה לשמש גם כל עובר אורח שנקלע לזירת תאונה, ובעזרתה אפשר לאתר את האזורים הרגישים ברכב הפגוע כדי לדעת היכן הותקנו מערכות קריטיות שעלולות לסכן את הלכודים או את המחלצים. באפליקציה נמצא מסד נתונים של רוב דגמי המכוניות שנמכרו באירופה, ובעזרת יצרניות הרכב מופיעים בה מה שכונה על ידי המפתחים "גיליונות הצלה" ו"מדריכים למחלצים במצבי חרום".

    "גיליון הצלה" הוא תרשים מצויר שכולל מידע חיוני שדרוש למחלצים כדי לחלץ לכודים במהירות ובאופן בטוח. בין השאר מתוארי בתרשים המיקום של רכיבים קריטיים כמו כריות אוויר וקדם-מותחנים, כבלי חשמל וסוללות במתח גבוה. "המדריך למחלץ" כולל הנחיות מפורטות עבור "המגיבים הראשונים", וכל אלה הופקו בשיתוף האיגוד הבינלאומי לשירותי כיבוי והצלה ונכללים באפליקציה סלולרית שנקראת 'Euro Rescue' שאותה אפשר להוריד מחנויות האפליקציות של אנדרואיד ושל אפל. אפשר להשתמש באפליקציה הזאת כאשר הטלפון במצב מקוון או להוריד מבעוד מועד את בסיס הנתונים ולהשתמש בה במצב לא מקוון אם אין קליטה סלולרית באזור התאונה.

     

     

    כל המכוניות החדשות שירוסקו על-ידי הפרויקט החל מן השנה ייסרקו במיוחד כך שיופק לגביהן מידע ייחודי שיוטמע ישירות במאגר הנתונים של האפליקציה. בשלב ראשון הושקה Euro Rescue בשפות אנגלית, צרפתית, גרמנית וספרדית, אבל בשנת 2023 היא תהיה זמינה בכל השפות האירופיות. עם זאת, שימוש באפליקציה לא מוגבל לאירופה: גם פרויקט הבטיחות האוסטרלי (ANCAP SAFETY), שהוא פרויקט מקביל ודומה מאד לזה האירופאי, השיק במקביל את אותה אפליקציה.

    פייר קסטיינג, נשיא פרויקט Euro NCAP צוטט בהודעה לעיתונות של הארגון ואמר שהאפליקציה מושקת כחלק ממפת הדרכים של הפרויקט, לשנים 2020-2025, אשר פורסמה בשנת 2017. Euro NCAP מתמקד לא רק בבטיחות פאסיבית, שם הוא החל לפעול, ואקטיבית – עם מערכות סיוע לנהג, אלא גם בבטיחות מדרגה שלישית, כלומר בשלב שלאחר תאונה שבו אפשר עדיין לצמצם את הנזקים האנושיים שנגרמו. "אפליקציה זאת", הוא אמר, "פותחה בעבודה משותפת של יצרניות הרכב, כוחות הכיבוי וההצלה והפרויקט, וזאת התוצאה הראשונה מתוך מספר פרויקטים שיוצגו בעתיד".

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פרויקט Euro-NCAP השיק אפליקציית חילוץ

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.