• Ad
  • פרארי קליפורניה T חשיפה בישראל
    קליפורניה T ,הפרארי המוגדשת הראשונה מאז ה-F40, מושקת בישראל. המחיר החל מ-1.85 מיליון שקלים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    'אוטו איטליה', יבואנית פרארי, השיקה הבוקר (יום א') את קליפורניה T החדשה – המכונית הזולה ביותר בהיצע היצרנית ממרנלו.

    הדור הראשון של קליפורניה הוצג באמצע 2008 והיה מעין גרסת GT ל-F430 שמאז יצורה הופסק. בתערוכת ז'נבה במרץ השנה הציגה פרארי את קליפורניה T המוגדרת כדור שני של המכונית למרות שב'תכלס מדובר בעדכון של הדור הקודם.

    קליפורניה הקודמת היתה אחראית ללא מעט חידושים עבור פרארי. היא הייתה המכונית הראשונה של היצרנית עם הזרקה ישירה, הראשונה מזה כמה עידנים עם מנוע V8 קדמי במקום מרכזי, הראשונה עם תיבת הילוכים בעלת מצמד כפול (שבעה יחסי העברה) והראשונה עם גג קשיח מתקפל.

    גם הדור החדש רושם חידוש עבור היצרנית – חזרת המותג למנועי טורבו. המכונית המוגדשת האחרונה של היצרנית הייתה F40 שיוצרה בין השנים 1987 ל-1992. אז מכונית-העל של פרארי אכלסה מנוע V8 אחורי בנפח 2.9 ליטר שהפיק 478 כ"ס בעזרת צמד מגדשי טורבו. המטרה הייתה לסחוט כל סוס אפשרי כדי לחצות את קו ה-320 קמ"ש במכונית סדרתית.

    קליפורניה T החדשה משתמשת גם היא בזוג מגדשי טורבו, אבל מתוך סוג של אילוץ – הפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים בכדי לעמוד בתקנות הזיהום ההולכות ומחמירות. נתון צריכת הדלק הרשמי של פרארי עומד על 9.5 ק"מ לליטר (בתנאי מעבדה) – שיפור של 15% ביחס לדור הקודם – ונתון פליטת המזהמים עומד על 250 גרם של CO2 לכל ק"מ.

    משסיימנו לחבק את הסביבה יחד עם פרארי, אפשר לעבור לנתונים החשובים באמת. בחרטומה של קליפורניה T נמצא מנוע V8 בנפח 3.9 ליטר (4.3 ליטר בעבר) וצמד מגדשי טורבו שמפיקים 560 כ"ס ו-77 קג"מ (שיפור של 70 כ"ס וכ-50% בנתון המומנט). גם הפעם הכוח עובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמד עם שבעה יחסי העברה, אלא שפרארי טוענת לשיפור בביצועי התיבה. התוצאה היא שכעת המכונית דוהרת ממצב עמידה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שנית בדרך למהירות של 315 קמ"ש (3.9 שניות ו-312 קמ"ש בעבר).

    בפרארי מבטיחים שקליפורניה T מפיקה את כוחה באופן ליניארי ללא התפרצויות כוח ברוטליות שיפתיעו את הנהג ושלמכונית מערכת בלימה משופרת לעמידה איתנה בהתעללות ומערכת מתלים אדפטיבית מחודשת בכדי להציע נוחות משופרת יחד עם התנהגות חדה מבעבר. אבל אולי חשובה מכל היא ההבטחה של היצרנית לשמירה על הצליל המדויק שכל-כך מזוהה עם המותג האיטלקי.

    פרארי קליפורניה T תוצע בישראל עם בלמים קראמיים, מערכת מולטימדיה 'קאר פלאי' של 'אפל', בקרת אקלים מפוצלת, חישוקי 19 אינץ' ועוד. מחירה עומד על 1.85 מיליון שקלים ויטפס בהתאם להזמנת הלקוח.

    באוטו איטליה מצפים למכור חמש מדגמי קליפורניה T בשנה מלאה ומספרים שהוזמנו כבר שניים. עוד הם מספרים שהוזמנה לה-פרארי אחת ושלמרות ההאטה באוגוסט בשל מבצע 'צוק איתן', השנה הם ירשמו שנת שיא נוספת עם מכירות של כ-10 מדגמי פרארי ועוד כ-60 מדגמי מזראטי. לשנה הבאה היעד שמציב יואב הורוביץ, יו"ר אוטו איטליה, שאפתני יותר. למרות כניסת מתחרה חדשה לשוק הספורט-יוקרה, אסטון מרטין, הורביץ מעריך שיוכל למכור כ-15 מדגמי פרארי ו-100 מדגמי מזראטי (בעיקר בשל הגעת רכב הפנאי החדש של היצרנית).

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פרארי קליפורניה T בישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.