• Ad
  • לאחר היעדרות של כמעט שלושה עשורים חוזרות משאיות פורד אל כבישי ישראל. הפעם היצרנית טורקית, והיבואנית היא חברה משותפת לדלק מוטורס וליבואנית הצמ"ה קומסקו. היעד: נתח של רבע משוק המשאיות הכבדות בישראל
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    זוכרים את משאיות פורד? עד לתחילת שנות ה-90 היו משאיות פורד עם הסמל הכחול האובלי נפוצות למדי על כבישי הארץ. אלה היו משאיות בגודל בינוני מדגם 'קרגו', אך החטיבה שייצרה אותן נמכרה לחברת 'איווקו' האיטלקית, והמשאיות נעלמו משוק הרכב הכבד שלנו. בשנים האחרונות חזרה פורד להתחרות בשוק המשאיות העולמי, באמצעות שיתוף פעולה בין פורד עצמה (41%) חברת אחזקות בבעלות משפחת קוץ' הטורקית (41%) וחלק בהיקף של 18% שנסחר בבורסה הטורקית.

    לפני כשנתיים החל מו"מ בין דלק מוטורס לבין חברת המשאיות הטורקית של פורד, אשר מפתחת ומייצרת את המשאיות בעצמה ומוכרת אותן לעשרות שווקים בעולם, ובתוך פחות משנה נחתמו ההסכמים עם הטורקים ואנשי דלק מוטורס, שלא מתמחים במשאיות, פנו אל חברת קומסקו – אחת השחקניות החזקות בשוק הצמ"ה, ויבואנית JCB, כדי שיקחו על עצמם את השיווק והתמיכה.

    דלק וקומסקו הקימו חברה בבעלות משותפת, שנקראת "דלק מוטורס קומסקו", או DMC Trucks, וזו החלה לייבא ולשווק את משאיות פורד במהלך השנה האחרונה, תוך כדי כניסה למגרש הביתי של יבואניות המשאיות המבוססות והוותיקות מאיר (וולוו, רנו), מכשירי תנועה (מאן), תשתית (דאף), כלמוביל (מרצדס) סמל"ת (איווקו) ועוד.

    קומסקו החלה לפרוש את תשתית המכירות והתמיכה הטכנית, והקדישה קומת משרדים ייעודית לפעילות פורד בבית קומסקו שבצור יגאל, ובהמשך יפרשו ארבע סוכנויות נוספות ברחבי הארץ.

     

     

    כאמור, חטיבת המשאיות של פורד (Ford Trucks) החזירה את פורד לשוק המשאיות לאחר שהפעילות האירופאית נמכרה בשעתו לאיווקו, ומדובר בפעילות נפרדת ובחטיבה אחרת לחלוטין מחטיבת המשאיות האמריקנית של פורד (Ford Commercial). גם קו המוצרים שונה. Ford Trucks מייצרת את המוצרים שלה במספר מפעלים ברחבי העולם, תוך התאמתם לשווקי היעד, ובין השאר יש לה גם שיתוף פעולה משמעותי בשוק הסיני, תחת מיזם JMC המקומי. לשוק הדרום אמריקני מייצרת פורד את המשאיות בברזיל, ועבור השוק המזרח אירופאי מיוצרות משאיות ברוסיה.

    לישראל ולאירופה מיוצרות משאיות פורד מהמפעל של 'אוטוסאן' טורקיה, אותו מפעל שבו מיוצרות גם 'טרנזיט', 'טרנזיט קאסטום' ו'קונקט'. אגב, בשנות ה-70 ייצר מפעל אוטוסאן גם מכוניות נוסעים עם מנועי פורד ומרכב פיברגלס שגם שווקו לזמן קצר בישראל, ללא הצלחה יתרה.

     

     

    המיזם הטורקי מייצר לא רק את הקבינות והשלדות אלא גם את המנועים והסרנים של המשאיות, ועד לסוף העשור ייוצרו שם גם תיבות הילוכים פרי פיתוח עצמאי. בשנה האחרונה חשפה פורד ראש גורר חדש בשם F Max אשר זכה לאחרונה בתואר משאית השנה באירופה, והשקתו בישראל הייתה הזדמנות עבור DMC להשיק את פעילותה בארץ באופן רשמי (זאת על אף שמשאיות פורד כבר משווקת בארץ משה כשנה "מתחת לראדאר" וכמה עשרות משאיות כבר נעות על כבישינו).

    ב-DMC ינסו להתמקד בשנים הקרובות בסגמנטים היותר גדולים ורווחים בשוק המשאיות הכבדות בישראל, ולשם כך נעזרו בפורד כדי לפתח ולהתאים מוצרים נדרשים כמו משאית 8X4 לעבודות עפר או מערבל בטון. סדרת ה-F Max החדשה מיועדת להתחרות בקטגוריה של משאיות ה-4X2 הגוררות נגררים והיא מצוידת במנוע בנפח 12.7 ליטר שמספק 500 כ"ס ומחובר לתיבת הילוכים בת 12 יחסי העברה מתוצרת טרקסון. כל משאיות פורד משווקת בישראל עם אחריות רחבה ל-4 שנים או 480 אלף ק"מ, ויחד עם תמחור אגרסיבי (כך מבטיחים אנשי DMC) אלה אמורים לסייע לפורד לנגוס בנתח השוק שבו מחזיקות וולוו, מרצדס, מאן, ודאף.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פנויה להובלה: משאיות פורד חוזרות לכבישי ישראל

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.