• Ad
  • פיאט קרייזלר צפויה להודות בהונאת זיהום אוויר ולשלם קנס של 300 מיליון דולר
    כמעט 7 שנים לאחר התפוצצות פרשת דיזלגייט גם פיאט-קרייזלר צפויה להודות ברמאות דומה עם מנועי דיזל שהותקנות בדגמי ג'יפ ו'ראם'. שלושה עובדים בחברה עומדים בפני אישומים פליליים
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    כמעט 7 שנים לאחר התפוצצות "פרשת דיזלגייט" בארה"ב, וכחמש שנים לאחר שפולקסווגן הודתה באשמה ונאלצה לשלם מיליארדי דולרים כדי לקנות מכוניות ישנות, לשלם פיצויים ללקוחות, ולשלם קנסות לממשלת ארה"ב – גם פיאט-קרייזלר צפויה להודות באשמה דומה במסגרת עסקת טיעון עם הממשל האמריקני.

     

    פיאט קרייזלר צפויה להודות בהונאת זיהום אוויר ולשלם קנס של 300 מיליון דולר

     

    סוכנות הידיעות 'רוייטרס' חשפה הלילה שעורכי הדין של החטיבה האמריקנית של FCA, אשר מוזגה בתחילת השנה שעברה עם פיג'ו-סיטרואן לתאגיד 'סטלנטיס', קרובים לחתימה על עסקת טיעון שבמסגרתה תודה החברה באשמה פלילית ותשלם סכום מוסכם של 300 מיליון דולר כקנסות. החקירה כנגד פיאט-קרייזלר העלתה שגם במנועי דיזל שהותקנו בכ-100,000 כלי רכב מדגמי ג'יפ ו'ראם' בוצעה הונאה במטרה "לעבוד" על מבחני זיהום האוויר, ובלי קשר להודאה הצפויה של החברה עצמה באשמה – בעקבות חקירה זאת צפויים להיות מוגשים שלושה כתבי אישום פליליים כנגד עובדים בחברה.

     

    פיאט קרייזלר צפויה להודות בהונאת זיהום אוויר ולשלם קנס של 300 מיליון דולר

     

    בפרספקטיבה היסטורית, "פרשת דיזלגייט" היא "קו פרשת מים" בתעשיית הרכב ראשית לכל מכיוון שהיא גרמה למותו המוקדם של מנוע הדיזל, ובמורד הדרך לקיצור ימי כל מנועי הבעירה הפנימית. התפוצצות הפרשה חוללה "אפקט דומינו" שגרם ראשית לכל ללידה-מחדש של תאגיד פולקסווגן כיצרנית חלוצה של רכב חשמלי, לניעור דרמטי של הרגולטורים באירופה ובארה"ב ולהחמרה משמעותית של מבחני זיהום האוויר לרכב. בנוסף, הפרשה הביאה לפתיחת חקירות בארה"ב ובאירופה כנגד יצרניות רכב נוספות, ואלה חשפו מעשים דומים – גם אם בהיקפים שונים – אצל מרצדס, ב.מ.וו, רנו, פיג'ו-סיטרואן ועוד.

     

    פיאט קרייזלר צפויה להודות בהונאת זיהום אוויר ולשלם קנס של 300 מיליון דולר

    בימים אלה לפני כשנה נפתחו בבית משפט צרפתי הליכים שבהם הואשמו באופן רשמי שלוש יצרניות הרכב הצרפתיות בהונאה בסגנון דיזלגייט, וזאת בעקבות חקירה שנפתחה כבר בשנת 2017. במקרה של רנו נמצאו, לדברי התובעים, עדויות להונאת דיזל במנועים שהותקנו במכוניות שנמכרו בין השנים 2009 עד 2011 ובין 2013 עד 2017. רנו נאלצה בינתיים להפקיד ערבויות בהיקף של 80 מיליון אירו לכיסוי נזקים פוטנציאליים, קנסות ופיצויים. באופן דומה נדרשה פיג'ו להפקיד ערבויות בהיקף של 30 מיליון אירו וסיטרואן הפקידה 33 מיליון אירו. הרשויות בצרפת מצאו לכאורה עדויות להונאת דיזל במכוניות שנמכרו על-ידי פיג'ו וסיטרואן בין השנים 2009 ל-2015.

    כזכור, פיג'ו-סיטרואן ופיאט קרייזלר הם כעת שני חלקים של ארגון אחד (המעניין, אגב, הוא שכל חלק של הארגון פשע, לכאורה, בנפרד ועם מנועים שונים), והחקירות והקנסות משני צידי האוקיאנוס לא יועילו למצבו הכלכלי. ההערכה היא שהסדר הטיעון בארה"ב מול משרד המשפטים האמריקני צפוי להיחשף בשבוע הבא, ובעקבותיו תודה החברה באשמה בדיון בבית משפט מחוזי בארה"ב.

     

    פיאט קרייזלר צפויה להודות בהונאת זיהום אוויר ולשלם קנס של 300 מיליון דולר

     

    עבור קרייזלר, ג'יפ וראם זאת תהיה רק תחילתה של פרשה חדשה, שבה היא תצטרך לצאת בנזק המינימלי מגל צפוי של תביעות ייצוגיות שיוגשו כלפיה, קרוב לוודאי, על-ידי בעלי כלי רכב שנמכרו בארה"ב בין השנים 2014 עד 2016.

    נכון להיום סטלנטיס ומשרד המשפטים טרם הגיבו לידיעה.

     

     

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פיאט קרייזלר צפויה להודות בהונאת זיהום אוויר ולשלם קנס של 300 מיליון דולר

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.