• Ad
  • פיאט עושה כבוד לישראל ומשיקה אצלנו את 500 החשמלית לפני שאר העולם
    באופן חריג בתעשיית הרכב פיאט לא רק שלא מסתירה את היחסים שלה עם ישראל אלא אפילו מתגאה בכך שהיא בחרה בנו כמדינה הראשונה מחוץ לאירופה שבה מושקת המכונית החשובה ביותר שלהם כיום. האם 500 החשמלית החדשה תצליח להציל את פיאט בפעם השלישית בתולדותיה?
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    פיאט איטליה העניקה היום (א', 4 ביולי) כבוד כפול – ונדיר יחסית – לשוק שלנו: ראשית, ישראל היא המדינה הראשונה מחוץ לאירופה שבה היא משיקה את 500 החשמלית, שהיא מכונית אסטרטגית חשובה מאד עבורה באירופה.

     

    פיאט עושה כבוד לישראל ומשיקה אצלנו את 500 החשמלית לפני שאר העולם

     

    שנית, באופן מאד לא שכיח, יצרנית הרכב האיטלקית פרסמה היום הודעה לעיתונות העולמית, שכותרתה עלולה להרגיז לא מעט אנשים עם סנטימנט אנטי-ישראלי: "יום הולדתה ה-64 של (פיאט) 500 נחגג עם הופעת הבכורה של ה-500 החדשה במדינה הראשונה מחוץ לאירופה: ישראל". כותרת כזאת, אשר עד לפני מספר שנים אי אפשר היה להעלות על הדעת לראות אותה בראש הודעה לעיתונות של יצרנית רכב גלובלית, עשויה להעיד על האופן שבו ישראל נתפשים כיום באירופה, ואלה בוודאי חדשות טובות לכולנו.

     

    פיאט עושה כבוד לישראל ומשיקה אצלנו את 500 החשמלית לפני שאר העולם

     

    500 החשמלית הושקה, אכן, בישראל הבוקר, וזה דגם שהושק באירופה לפני שנה ושלושה חודשים והחליף גרסה קודמת של 500 חשמלית, אשר הושקה בשנת 2013, הורכבה במקסיקו, ונמכרה בעיקר בארה"ב. הדור החדש של המכונית מבוסס על פלטפורמה חדשה שפותחה במיוחד אך עדיין משמרת את התצורה של מנוע קדמי, והיא תהווה בסיס גם למחליפות של לנצ'יה אפסילון, וגם של השותפות החדשות של פיאט לברית החדשה – סטלנטיס – פיג'ו 108 וסיטרואן C1.

     

    פיאט עושה כבוד לישראל ומשיקה אצלנו את 500 החשמלית לפני שאר העולם

     

    הבחירה ב-4 ביולי לא מקרית: זה היה מועד ההשקה של 500 המקורית, בשנת 1957, וגם של "500 החדשה", המכונית שהושקה בשנת 2007 והצילה את פיאט בפעם השנייה בתולדותיה, אחרי שג'נרל מוטורס ברחה ממנה. המכונית הזאת, למעשה המוצר החשמלי המודרני הראשון של פיאט – נושאת על כתפיה הצרות את מלוא כובד משקלה של אחת מיצרניות הרכב הוותיקות בעולם בתקופה שבה היא חייבת לייצר כמה שיותר מכוניות חשמליות.

    אוליבייה פרנסואה, מנכ"ל פיאט ומנהל השיווק העולמי של 'סטלנטיס', הקליט סרטון וידאו לכבוד ההשקה הישראלית ובו סיפר קצת על ההחלטה לרכז את הייצור של כלי רכב חשמליים בטורינו, איטליה (כמעט כל מכוניות פיאט לא יוצרו באיטליה בשני העשורים האחרונים אלא בעיקר בפולין ובטורקיה), ולהפוך את הגג המפורסם של המפעל ההיסטורי 'לינגוטו' (שעליו בנוי מסלול מבחן מפורסם) ל"גן תלוי לרווחת הציבור". 500 המקורית, אגב, יוצרה בלינגוטו, ואגב נוסף: גם הסוללות של 500 החשמלית החדשה מיוצרות באיטליה.

    500 החשמלית נמכרת כיום בעשר מדינות באירופה, שם היא נחוצה מאד לפיאט כדי לאפשר לה למכור במקביל כלי רכב מזהמים מבלי שתצטרך לקנות "זכויות אוויר נקי" מטסלה או לשלם קנסות זיהום אוויר. אלא שהיקף הייצור המתוכנן של פיאט מאפשר להם, כך מסתבר, לשלוח גם אלינו "כמה מאות מכוניות בשנה, אולי אפילו כמה אלפים", כפי שמבטיח דני איטלינו, סמנכ"ל המכירות של פיאט.

     

    פיאט עושה כבוד לישראל ומשיקה אצלנו את 500 החשמלית לפני שאר העולם

     

    500 החשמלית החדשה מוצעת בישראל בארבע גרסאות, כשהבסיסית בהן נושאת תג מחיר מעניין של 100,000 שקלים. אלא שגרסה זאת מונעת באמצעות מנוע חלש יחסית, שמספק 94 כוחות סוס בלבד, ומה שיותר גרוע: סוללה קטנה שמכילה רק 23.7 קילוואט שעה. זה מספיק לטווח נסיעה תיאורטי של כ-190 קילומטרים בלבד. אנשי פיאט מייעדים את הגרסה הזאת ללקוחות עירוניים שצמודים אל עמדת טעינה ביתית, הגם שהסוללה מסוגלת לקבל גם טעינה מהירה בהספק של 50 קילוואט.

    שאר הגרסאות מצוידות בסוללת ליתיום-יון עם תכולת אנרגיה של 42 קילוואט שעה, אשר מספיקה לטווח נסיעה תיאורטי של 320 קילומטרים (לפי תקן WLTP), שגם הוא לא נחשב ללהיט בימינו. עם זאת, אפשר לטעון אותה מהר יותר בזכות טעינה מהירה בהספק של עד 85 קילוואט. גרסאות אלה מונעות באמצעות מנוע חשמלי שמספק 118 כוחות סוס, המהירות המרבית שלהן מוגבלת ל-150 קמ"ש, והן מאיצות מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.0 שניות.

     

    פיאט עושה כבוד לישראל ומשיקה אצלנו את 500 החשמלית לפני שאר העולם

     

    לגרסת המרכב הבסיסית, כמו לכל פיאט 500 בהיסטוריה, יש שתי דלתות רגילות, אבל גרסת מרכב מעניינת יותר, שאנשי פיאט מכנים "3+1", מציעה מצד ימין חצי "דלת התאבדות" נוספת אשר נפתחת בניגוד לכיוון הנסיעה. דלת כזאת מאפשרת כניסה הרבה יותר נוחה למושב האחורי, ופטנט כזה הוצע גם ב'מיני החדשה' כבר לפני כעשור (ועל ידי פיאט עצמה לפני 64 שנים…). גרסת מרכב נוספת, שגם היא מוצעת עם 500 מאז יומה הראשון, היא 'קבריו', עם גג רך נפתח בגלילה.

    הייחוד של פיאט 500 החשמלית החדשה ביחס לרוב פלח השוק של מכוניות חשמליות בישראל, הוא ראשית לכל שזאת מכונית עירונית קטנה, למעשה הקטנה ביותר שמוצעת בישראל כרגע, ואפילו רנו זואי הוותיקה ומיני החשמלית גדולות ממנה פיזית. שנית, כמו מיני, זאת "מכונית לייף סטייל" אופנתית מבחינת העיצוב שלה.

    אפשר לשער שמה שהפך את 500 הקונבנציונלית ללהיט מכירות בישראל במשך כ-12 שנים, למרות שמבחינה מכאנית היא לא מאד מרשימה, הוא אותו עיצוב אייקוני שמעלה חיוך על הפנים. ל-500 החשמלית, בשונה מזו שמונעת במנוע בנזין, אין תיבת הילוכים רובוטית עם מצמד בודד ולכן הנסיעה בה תהיה הרבה יותר חלקה ונעימה, וכמובן גם שקטה, ובהחלט יש לה עיצוב מיוחד ומושך.

    אגב, בעוד שפיאט מייצרת את הגרסה החשמלית באיטליה היא מוסיפה לייצר בפולין את 500 עם מנוע בנזין, אבל מציעה אותה כעת רק עם תיבת הילוכים ידנית ולכן היא לא רלבנטית לישראל ולא תיובא אלינו יותר.

     

    פיאט עושה כבוד לישראל ומשיקה אצלנו את 500 החשמלית לפני שאר העולם

     

    500 החשמלית הופכת כעת למוצר העיקרי שנושא את הסמל של פיאט בישראל ומיועד לקהל פרטי, ולכן השקיעו אנשי סמל"ת, יבואני פיאט לישראל, ועיצבו מחדש את האולם המרכזי של פיאט ברחוב יגאל אלון בתל-אביב. האולם עוצב בסטייל איטלקי, וכמו רוב המותגים הפרטיים האחרים של סמל"ת – נועד לקרוץ ללקוחות שמוכנים לשלם יותר תמורת עיצוב ו"לייף סטייל".

    כראוי למכונית שהושקה בשנת 2020 פיאט 500 החשמלית החדשה מצוידת בחבילה מלאה של מערכות בטיחות, כולל בקרת שיוט אקטיבית עם בלימה אוטונומית, שמירת נתיב אקטיבית, ניטור שטחים מתים, תצוגת 360 מעלות וגם מערכת מולטימדיה שמוצגת – ברמות האבזור הגבוהות, על גבי מסך מגע גדול במיוחד בגודל 10.25 אינטש.

    גרסת הבסיס, כאמור, עולה 100,000 שקלים ומוצעת עם מסך מולטימדיה בגודל 7 אינטש, ואילו הגרסה שמעליה, "פאשין", עולה 120,000 שקלים ומציעה סוללה גדולה יותר וגם חישוקי סגסוגת בקוטר 15 אינטש ומספר פריטי אבזור נוספים. הגרסה הבאה, "אייקון" מוצעת בתצורת "3+1" ועולה 130,000 שקלים, ואם בוחרים באותה גרסת אבזור בתצורת קבריו יש להוסיף 5,000 ש"ח.

     

    פיאט עושה כבוד לישראל ומשיקה אצלנו את 500 החשמלית לפני שאר העולם

     

    כמה עשרות לקוחות שיזדרזו וישלמו 155,000 שקלים (55% יותר מאשר תמורת גרסת הבסיס) יספיקו לקבל את גרסת ההשקה של המכונית – 'לה פרימה', שמתגלגלת על חישוקי 17 אינטש ומאובזרת בסטייל שכולל נגיעות עיצוב חיצוניות, גלגל הגה מתכוונן וגם שני צבעים, כניסה והתנעה ללא מפתח, ריפוד "עור טבעוני" בגוון בז', הדפסת 'פיאט' על הגג ועוד.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.