• Ad
  • פורשה פיתחה V8 חדש לקבוצת פולקסווגן וב.מ.וו. הוסיפה מגדש טורבו רביעי לדיזל הגדול שלה
    אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

    בשבוע שעבר סיפרנו לכם על דור חדש של מנועים שאותו חשפה פולקסווגן בסימפוזיון וינה, וכעת אנחנו משלימים את התמונה עם שני פיתוחים שהוצגו באותו כנס על-ידי פורשה וב.מ.וו.

     

    פורשה ומנועי בוקסר

     

    בשונה מן המנוע המודולרי החדש של פולקסווגן, שיהיה הרבה יותר נפוץ כמובן, אלה של פורשה וב.מ.וו. יניעו אמנם פחות מכוניות אבל גם בהם ישנם חידושים מעניינים שעשויים לזלוג בעתיד אל קווי הייצור ההמוניים.

    פורשה חשפה בכנס וינה פרטים ראשוניים אודות מנוע טורבו-בנזין חדש בתצורת V-8 (ב-90 מעלות בין הצילינדרים) ובנפח של 4.0 ליטרים שאותו היא מתכננת להשיק בתערוכת פריז, בספטמבר, יחד עם הדור השני של 'פאנאמרה', אולם כאשר משלימים אותם עם שמועות שמסתובבות בתעשייה מתגלה תמונה מעניינת.

    זהו מנוע קרוב מאד, כמעט אח, של מנוע טורבו-בנזין בתצורת V6 שעל הפיתוח שלו הופקדה החברה האחות אאודי, ואשר הושק עם S4 החדשה, כלומר שמדובר למעשה במשפחת מנועים מודולרית שהפיתוח שלה חולק בין מחלקות המו"פ של שתי החטיבות.

    המנוע כולל כמובן טכנולוגיות חדשות כמו ניתוק צילינדרים כאשר הוא לא נמצא תחת עומס, הוא יעיל יותר וכך אמור לצמצם לפחות 5% מתצרוכת הדלק (ועד 30% צמצום בתצרוכת הדלק כאשר חלק מהצילינדרים מנותקים), ובעתיד הוא ימצא את דרכו גם לדגמים נוספים בקבוצת פולקסווגן, שהיא כזכור הבעלים של פורשה – ובהם דגמי למבורגיני, בנטלי ואאודי.

     

    פורשה פאנאמרה 0067

     

    בקרב דגמיה של פורשה עצמה יחליף המנוע החדש, כפול המגדשים, את מנוע ה-V-8 בנפח 4.8 ליטר, והוא יספק כ-542 כ"ס (נתונים רשמיים סופיים טרם פורסמו) בגרסתו הבסיסית ביותר – כלומר די קרוב ל-570 הכ"ס שמספק המנוע היוצא בגרסתו החזקה ביותר. גרסאות חזקות יותר של מנוע זה צפויות להפיק מעל 600 כ"ס.

    מהנדסי החברה מבטיחים שה-V8 החדש הונדס מראש כדי להתאים למערכות היברידיות, מה שאומר שאנחנו גם צפויים לראות גרסה כזאת די בקרוב, אולי אפילו בסמוך להשקתה של פאנאמרה, ובגרסאות אחרות. ככל הידוע מנוע זה צפוי להיות מחובר אל תיבת הילוכים חדשה, בעלת מצמד כפול ו-8 יחסי העברה.

    ובינתיים במינכן

    ב.מ.וו. לא הפתיעה בוינה, מפני שכבר לפני למעלה משנה, במהלך כנס טכנולוגי בנושא מערכות הנעה, היא הבטיחה להיות הראשונה עם מנוע טורבו-דיזל מייצור סדרתי בעל ארבעה מגדשי טורבו – הבטיחה וקיימה.

    בסימפוזיון האוסטרי הושק רשמית מנוע הדגל של החברה, ככל שהדברים נוגעים לדיזלים, זהו מנוע 6 בשורה, בנפח 3.0 ליטרים בלבד, שנאבק במנועי דיזל גדולי נפח ומורכבים ממנו בעזרת שני מגדשים ללחץ נמוך ועוד שני מגדשים ללחץ גבוה.

     

    BMW M760Li xDrive

     

    מנוע זה מחליף מנוע דומה לו שהסתפק בשלושה מגדשי טורבו (אבל היה מעט יותר מורכב) ולא רק שהוא מייצר הספק ומומנט גבוהים יותר אלא גם מצמצם בערך 5 אחוזים מתצרוכת הדלק.

    המנוע החדש מספק 394 כ"ס בטווח סל"ד שבין 4,000 ל-4,400 סל"ד וכ-77 קג"מ של מומנט בטווח שבין 2,000 ל -3,000 סל"ד – והמומנט האדיר הזה מוגבל אלקטרונית כדי שלא לפרק את תיבת ההילוכים האוטומטית מתוצרת ZF, בעלת 8 יחסי העברה.

    אנשי ב.מ.וו. אישרו שהופעת הבכורה של הדיזל החדש תתבצע עם xDrive 750d החדשה, שאותה הוא צפוי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך כ-4.5 שניות ועד למהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.
    בהמשך יושתל אותו מנוע גם בדגמים נוספים, בעיקר כאלה שנושאים את התואר המחייב "M", ובהם גרסאות M50d של X5 ו- X6 והדור הבא של סדרה 5.

     

    BMW M760Li xDrive 003

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורשה וב.מ.וו. חשפו דורות חדשים של מנועים

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.