מרצדס ממשיכה לשלוט בעונת 2014 בפורמולה 1, והשיגה היום ניצחון חמישי ברציפות בגרנד פרי הספרדי. לואיס המילטון, שרשם ניצחון רביעי ברציפות, עלה למקום הראשון בטבלת האליפות. הנה חמישה דברים שכדאי לדעת על המירוץ בספרד
1. כבר בהקפות הראשונות של המירוץ שהתקיים היום (א') בברצלונה , לואיס המילטון וניקו רוזברג – שזינקו משני המקומות הראשונים (בהתאמה) – פתחו פער של כשנייה להקפה מהמכוניות שניסו לרדוף אחריהם. בהקפה השמינית, הפער בין רוזברג (במקום השני) ו-ואלטרי בוטאס מוויליאמס (במקום השלישי) כבר היה יותר מעשר שניות. בהקפה התשיעית, כמו שעון שוויצרי, הפער היה כ-11.6 שניות.
ועם הדומיננטיות הזו של מרצדס אף קבוצה לא מצליחה להתמודד. "הם אמורים להיות במצב שבו הם יוכלו לנצח את כל המירוצים", אמר ל-BBC פרננדו אלונסו לפני המירוץ בספרד. "האליפות כנראה תוכרע על-ידי זה שיסיים יותר מירוצים מבין שניהם". ואם את הדברים האלה אומר נהג פרארי לפני תחילת המירוץ החמישי (בלבד) של העונה, זה אומר הרבה (מאוד) על מצב הפורמולה 1 בעונת 2014.
2. אפרופו פרארי: נשיא היצרנית, לוקה די-מונטזמולו, אמר במהלך סוף השבוע כי "אני לא ציפיתי שהקבוצה תהיה כל כך פחות תחרותית ממה שציפיתי בתחילת העונה… אני צריך להבין איפה הבעיות, ולמה אנחנו לא תחרותיים".
ואכן, הקבוצה נראית רע (יחסית לקבוצה שמתיימרת, כמו בכל עונה, להתמודד על האליפות). קימי רייקונן השיג את הזמן השישי בטיבו במקצה הדירוג, ופרננדו אלונסו רשם את הזמן השביעי בטיבו. אבל הפער בין השניים ובין מכוניות המרצדס היה עצום – רייקונן היה איטי ב-1.8 שניות מהמילטון שזינק מהמקום הראשון. את המירוץ סיימו שני נהגי פרארי באותם מקומות אך בסדר הפוך – אלונסו במקום השישי, רייקונן בשביעי. ועם "הישגים" שכאלה, אין פלא שאלונסו כבר מוצא זמן לעסוק בשאלה מי מנהגי המרצדס יזכה באליפות.
3. ומה עם רד-בול ואלוף העולם סבסטיאן פטל? סוף השבוע של האלוף הגרמני היה קשה במיוחד (וכבר היו לו סופי שבוע קשים בעונת 2014). במקצה האימון ביום שישי הוא סבל מתקלה טכנית שהגבילה את מספר ההקפות שהצליח להשלים, וביום שבת – בחלק השלישי של מקצה הדירוג – לא הצליח לקבוע זמן בגלל תקלה טכנית נוספת. מאוחר יותר, פטל ספג עונש (הורדה של חמישה מקומות בזינוק, למקום ה-15) בגלל שרד-בול נאלצה להחליף תיבת הילוכים במכוניתו.
אלא שלמרות התלאות וחוסר המזל, פטל נהג היום נהדר – האלוף הגרמני נאבק וטיפס מהמקום ה-15 בזינוק עד המקום הרביעי בסיום המירוץ, כשהוא אף קובע את ההקפה המהירה ביותר של המירוץ. אלא שלא בטוח שכל זה הספיק כדי לעודד את האלוף: בן-קבוצתו הצעיר, דניאל ריקיארדו, ממשיך בינתיים להפגין עליונות – הנהג האוסטרלי הצעיר זינק שלישי וסיים במקום השלישי.
4. ובחזרה למרצדס: המאבק בין שני נהגי הקבוצה הגרמנית נראה (בינתיים) כמו הסיבה היחידה לצפות במירוצים (הפער בין רוזברג במקום השני וריקיארדו במקום השלישי היה יותר מ-48 שניות בסיום המירוץ). עם אסטרטגיות מירוץ שונות, ובחירת צמיגים שונה, אפשר לצפות ללא מעט דרמה בין שני הנהגים – המילטון רוצה אליפות שנייה, רוזברג רוצה אליפות ראשונה, וביחד הם אמורים לספק אקשן לצופים.
אגב, במירוץ היום בברצלונה התלונן המילטון על בעיות אחיזה – ממש כמו במירוץ בסין. בהקפה ה-27 פנה הנהג האנגלי למהנדס המירוץ שלו במערכת הקשר: "אתם יכולים לעזור לי (?) יש לי יותר מדי היגוי יתר… הזנב שלי משתולל (במקור: My rear end is everywhere)".
אלא שמיד לאחר שסיים להתלונן על הזנב המשתולל, הגדיל המילטון את הפער מרוזברג לכ-4.5 שניות – בדיוק הפער שביקשו ממנו לפתוח מהנדסי הקבוצה. ולאחר שיצאו השניים מהחלפת המציגים האחרונה (המילטון בהקפה 43, רוזברג ב-45) זה בדיוק היה הפער בין השניים. בהקפות האחרונות הצליח רוזברג לסגור את הפער עד לפחות משנייה (0.6 שנייה), אבל זה לא הספיק לו כדי לעקוף את המילטון.
5. ואלטרי בוטאס מקבוצת ויליאמס זינק מהמקום הרביעי, סיים במקום החמישי – והשאיר את בן-קבוצתו הוותיק, פליפה מאסה, הרחק מאחור (הברזילאי סיים מחוץ לעשירייה הראשונה). במקום השמיני סיים רומיין גרושיין מלוטוס, ובמקומות תשע ועשר סיימו שני נהגי קבוצת פורס-אינדיה – סרחיו פרז וניקו הולקנברג (בהתאמה).