• Ad
  • אוהבים את הכתבה? שתפו אותה עם חברים, בעמוד שלכם ובקהילות שבהן אתם פעילים

     

    בחודש מאי הקרוב יבצעו פורטליקס הישראלית ו'יומנטיקס' האמריקנית הדגמה פיזית ראשונה למערכת האימות המשולבת החדשה שלהם על בסיס Foretefiy של פורטליקס. ההדגמה תבוצע בפני נציגים של יצרניות רכב וספקיות חלקים (OEM's, TIER 1's) על מסלול ניסויים של ה-AAA בצפון קליפורניה, במטרה לחשוף בפניהם בפעם הראשונה כיצד בא לידי ביטוי "באג" במערכות שלהם בחיים האמיתיים, על הכביש.

     

    חברת יונמטיקס (Humanetics), ממישיגן ארה"ב, מפתחת ומייצרת ב-65 השנים האחרונות בובות עבור מבחני ריסוק וכן מכשור לכיול וחישה למבחני ריסוק, והיא מספקת אותם לכל יצרניות הרכב וספקיות המשנה הגדולות בעולם. החברה, שפיתחה גם פתרונות סימולציה למבחני ריסוק, פעילה בשנים האחרונות גם בתחום האוטונומיה המתפתח. פורטליקס הישראלית מספקת לתעשיית האוטונומיה פלטפורמת אימות וירטואלית שמאפשרת להן לבחון את תוכנות ההפעלה באמצעות סימולציות ממוחשבות, וכך לחסוך אינספור חודשי ניסויים פיזיים.

     

    במסגרת שיתוף הפעולה בין שתי החברות פותחה פלטפורמה משולבת שמבוססת על "השכל" של 'Foretefiy' והיא מגשרת למעשה בין עולם המבחנים הוירטואלי לעולם המבחנים המעשיים. הפלטפורמה מציגה באופן מוחשי, "על הכביש", כיצד מתבטאות מגבלות תכנות שהוטמעו במערכות האוטונומיות ומאפשרת לתקן אותן הרבה לפני שהן עוברות לשלבי ייצור, וגם לוודא שהתיקון הצליח גם לגבי מצבים דומים אחרים. למעשה, הטכנולוגיה של פורטליקס מקבלת מימוש פיזי באמצעות מערכות הנהיגה הרובוטיות של יומנטיקס, ומעטפת הביצועים של המערכת של יומנטיקס מתרחבת בכמה סדרי גודל.

     

     

    שתי החברות הציגו את הפלטפורמה המשותפת החדשה שלהן בסרטון הדגמה מעניין שהועלה ל'יוטיוב' ובו מוצגת תוכנה חדשה שמבוססת על קוד פתוח ו"מדברת" בשפה ברורה גם עבור מי שלא בקיא בשפות תכנות – למשל עבור טכנאי ניסויים של יצרניות רכב.

     

     

    בבסיס המערכת נמצאת טכנולוגיית ה"היפר-אוטומציה" של פורטליקס שנולדה במקור עבור תעשיית השבבים ומבצעת אנליטיקה באמצעות "ביג דאטה" ובינה מלאכותית. על פניו, נראה שהחיבור עם יומנטיקס, אשר מעסיקה 800 עובדים ב-22 אתרים ברחבי העולם ופועלת מול תעשיות הרכב, התעופה, האנרגיה, הרפואה והתשתיות הצבאיות והאזרחיות יכול להיות "תחילתה של ידידות מופלאה" ולפתוח בפני פורטליקס צוהר לתחומי פעילות חדשים.

    המוצר החדש מבוסס על שפת הקוד הפתוח M-SDL שאיתה תכנתו אנשי פורטליקס מערכת שמאפשרת לתאר מגוון עצום של תרחישים שאיתם תצטרך להתמודד מכונית אוטונומית. תוכנות ההפעלה של יונימטיקס, שתוכנתו מלכתחילה כדי לקבל מידע והנחיות ממערכות שונות, מפעילות את הרובוטים ואת כלי הרכב האוטונומיים על מסלולי הניסויים, ובכל אותה עת אוספת הפלטפורמה החדשה מידע אמיתי מן הניסויים הפיזיים ומן הסימולציה. התוצר הסופי הוא מידע כמותי רב שחוסך חודשי ניסויים ארוכים, מקצר את מהלך הפיתוח של מערכות אוטונומיות, ומשפר את הבטיחות שלהן.

     

     

    סנקט מאההטה, סגן נשיא יומנטיקס לפיתוח עסקי, מסביר ששילוב הכוחות עם פורטליקס מאפשר ליצרניות הרכב ולספקיות החלקים שלהן לצמצם את עלויות הפיתוח והאימות שלהן ולהבטיח בטיחות ותקינות של מערכות סיוע לנהג (ADAS) ושל מערכות נהיגה אוטונומית (ADS).

    The post פורטליקס הישראלית ו'יומנטיקס' האמריקנית פיתחו פלטפורמת אימות משותפת לרכב אוטונומי appeared first on The move.

  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad
  • Ad

    פורטליקס הישראלית ו'יומנטיקס' האמריקנית פיתחו פלטפורמת אימות משותפת לרכב אוטונומי

    רשמנו לפנינו את ההתעניינות בדגם זה, ובקרוב נפיק מבחן. השאירו לנו את פרטיכם ונשלח אליכם את המבחן כאשר נפרסם אותו. 

    אם תרצו בינתיים לבחון דגם זה בעצמכם – נא מלאו את הטופס הבא:

    הזמנת נסיעת מבחן ברכב חשמלי

     

    אני, בעל/ת רישיון נהיגה מתאים, מבקש/ת בזאת מצוות TheCar לתאם עבורי נסיעת מבחן ברכב חשמלי.